Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 18. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
A 12h Hungary végeredménye
2010-10-11 19:50:54


Budapest, 2010. október 11. – Az Endurance Club Hungary csapat a School Team Hungary támogatásával 3. helyezést ért el a 12H Hungary hosszútávú megmérettetésen, mialatt egy meghibásodott váltót is ki kellett cserélniük. E csapat két tagja, ifj. Ficza Ferenc és Gáspár István a School Team Hungary színeiben fog versenyezni jövőre. Bódis Kálmán csapata 2. lett a Brokernet Silver Stinggel. A Lechner Racing (Audi R8 LMS) nyerte a magyarországi futamot, a Westend Racing lett a harmadik helyezett, egy Porsche 911 GT3 Cup S autóval.

A 24H Dubai, 24 órás hosszútávú versenysorozat magyarországi futamán, a 12H Hungary versenyt megelőző időmérő edzésen az Endurance Club Hungary csapat versenyzői a 4. helyet szerezték meg. A versenyen az első pilóta Gáspár István volt, aki hibátlanul rajtolt el a Ford Fiesta E Carbonvers autóval. Még a pilótacsere előtt megszerezte a kategória 3. helyét, majd Mayor Benedek következett, aki felküzdötte magát az első helyre.

Az újabb pilótacserét követően, ifj. Ficza Ferenc vezette az autót, amikor tönkrement a váltó. Valószínűleg a hármas sebesség fogazata okozhatta a hibát, de ez már csak a szétszerelés után derül ki.

A csapat lelkesedését először drámaian érintette a technikai probléma, de a hosszútávú versenyekhez híven, a lelkesedés újra átjárt mindenkit, hiszen volt esényük teljesíteni a versenytávot. A kiállás után Herter Gusztáv állt vissza a versenybe, amelyet élőben is végig lehetett követni a csapat erre a célra létrehozott, ideiglenes weblapján.

A napsütéses időben zajló futam rajtját követően két és fél órával, kód 60-as szabályt kellett alkalmazni, ugyanis a Lammertink Racing with Toyo Tires csapat 997-es GT3 Cup Porsche autójának eltört a dugattyúja, ami kitört egy jókora darabot az autó motorblokjából, majd a Porsche motorháztetejéből lángok csaptak fel. A kód 60 szerint a versenypályán tartozkodó autók nem haladhatnak 60 km/h-ás sebességnél gyorsabban, amely 10 percen keresztül maradt érvényben, mivel ennyi ideig tartott eloltani a lángokat és biztonságossá tenni a pályát.

A verseny ideje alatt több viadalnak is tanúja lehetett a nagyközönség, hiszen az abszolút első helyért az utolsó órákig folyt a harc. A Bovi Motorsport (Brokernet Silver Sting), a Lechner Racing (Audi R8 LMS) és a Westcoast Racing (BMW Z4 GT3) csapatok a verseny második órájától, egészen a kilencedik óráig váltották egymást az első három helyen, amikor a Z4-es BMW-nek meghibásodott a generátora, amelyet nem tudtak rövid időn belül megjavítani, ezért kénytelenek voltak feladni a versenyt. Az első helyen a Lechner Racing ért célba, 355 kör és 4.381 km megtétele után. A 2. helyet a Bovi Motorsport szerezte meg, a Brokernet Silver Stinggel, Bódis Kálmánnal, Rácz Istvánnal, Wolfgang Kaufmannal, Tom Natasival a kormánynál.

A diesel kategória győztese a BMW Team Hungary csapata lett, akik az előkelő 5. helyet szerezték meg az abszolút értékelésben. A magyar BMW csapat pilótái között Csuti László is versenyzett, aki az ifj. Ficza Ferenc csapatfőnöke volt a Suzuki Genex Bio Kupában.

A magyar csapatok között még Burkus Egon, Tim Gábor (Salzburgring, Suzuki Genex Bio Kupa IX. futam győztese, X. futam 2. helyezettje) és Tőzsér Áron indult a Lotus Exige 260 Cup autóval, az Alerant Endurance Team színeiben. A köridők alapján a kategória első helyén végezhettek volna, ám nem tudtak beszerezni endurance fékbetéteket a Lutoshoz, ami miatt gyakran kellett fékbetétet cserélniük, így a ketegória 5. helyén, illetve az abszolút 15. helyen fejezték be a versenyt.

Az SP2-es kategóriában (turbó motoros autók, 2.600 ccm-ig) a VDS Racing Adventure (Ford Mustang) és a Red Camel Racing 1 (Audi R8) a verseny kezdetétől fogva, tíz órán keresztül egy körön belül voltak  versenyben egymással, majd a tizedik óra végén a Ford Mustang  jobb első lengéscsillapítója tönkrement, amelynek  javítása túl sok ideig tartott volna, így a VDS Racing Adventure kénytelen volt a Red Camel Racing 1 számára átadni e kategória első helyezését. A jelenlévő csapatok közül a legtöbben Dubaiban is indulni fognak a 24 órás versenyen, ami még több inzgalommal kecsegtet a résztvevők számára.

Fotó: Czine Zoltán



Szerző: szabadban
Forrás: VirtualAid PR

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum