Az Indiai AutoRiksa Challenge hatodik versenynapja.
Azonnali közlésre
Árokba fordult a 04-es csapat az Indiai Autoriksa Rally mai etapján
A magyarok mind az élen végeztek
Courtallam, India - 2006. augusztus 26. Reggel hagyományos hindu búcsúztatás után egy 25 kilométeres gyorsasági szakasszal kezdődött a mai etap. A versenyzőknek egy eldugott trópusi gyümölcsfarmra földúton kellett eljutniuk, ahol fákat ültettetek el. „Így szeretnénk ellensúlyozni az a sok szennyező anyagot, amit a túra alatt a levegőbe juttattunk” nyilatkozta Aravind Kumar, a verseny főszervezője.
A farmlátogatás után újabb gyorsasági szakasz várt a csapatokra. A keskeny vidéki utakon a rally átalakult roncsderbivé. Palayankottai városában 9 riksa versengett egymással és az őrült városi forgalommal. A megszámlálhatatlan apró koccanást senki sem úszta meg veszteségek nélkül: Snakecharmer elvesztette a negyedik sebességét, Riksa Miska a kipufogóját, a Qwerty Hard Drivers a bal sárhányóját, a Curry on Regardless a lökhárítóját. A Tamil Devils összerohant a Snick Racinggel és a Pukka Tuk-Tukkal, mind a három riksa könnyebb sérüléseket szenvedett. A szoros verseny egész délelőtt folytatódott. A szűk utakon repültek az indexek, visszapillantó tükrök és szegélylécek. Az élbolytól egy rendőri ellenőrzőpont kijátszásával két indiai csapat, a CAM Team és a Radiance szakadt el.
Az üldöző bolyban délután is tovább folytatódott az ádáz küzdelem. Az Aramageddonnak le kellett állnia motorproblémák miatt. Ekkor Snakecharmer ki tudta használni a kisebb súlyát és el tudott húzni az üldözők elől. A mezőny Tenkasinál elérte a Ghat hegységet, az indiaiak itt is megtartották az előnyüket a courtallami célig. A végső sorrend: első a Cam Team, második a Radiance. Utánuk három magyar csapat következett: a Kan Sas, a Qwerty, Tamil Devils és a Riska Miska.
A mai etap útán kora este Courtallamban a Curry in a Hurry csapat valamint Nick Gibbs a Snick Racingből balesetet szenvedett. Az amerikaiak a helyi szent hindu vízesésektől akartak visszamenni a szállásra autoriksájukkal. Lejtőn lefelé menet egy kanyart túl nagy sebességgel próbáltak bevenni, járművük kicsúszott az útról és fejjel lefelé egy árokban landolt. A balesetben senki sem sérült meg súlyosan. „A baleset után először aggodalmat, majd sokkot, terrort és megkönnyebbülést éreztem” mondta Eric Hamm, a riksa sofőrje. „Egyértelműen én voltam a hibás, egyszerűen túl gyorsan mentem” tette hozzá. A riksa szélvédője betörött, karosszériája eldeformálódott. A jármű kormányozhatatlanná vált, a szerelők egész éjszaka dolgozni fognak rajta. Kétséges, hogy a csapat el tud-e indulni a holnapi, záró szakaszon.
A verseny utolsó szakasza holnap reggel 8kor kezdődik. A cél Cape Comorin, az indiai szubkontinens legdélebbi pontja. A riksásokra egy 110 kilométeres, nehéz hegyi szakasz vár. Az eredményhirdetés vasárnap este helyi idő szerint 8kor lesz.