Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 25. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
2010. Forma1 - Kanadai Nagydíj
2010-06-13 21:00:15
Kategória: Forma1


Az idei nyolcadik futam, a Kanadai Nagydíj rajtja előtt mindenki a gumikról beszélt, hiszen idén először fordult elő az, hogy az élmezőnyből induló pilóták nem egyfajta keveréken rajtoltak, vagyis komoly taktikázás volt várható.

Erre az időjárás még rátett egy lapáttal, hiszen az elmúlt napokhoz képest jó tíz fokkal volt melegebb vasárnap Montrealban, a csúcshőmérséklet megközelítette a 30 fokot is. Ilyen nagy melegben a pilóták tehát a versenyen próbálhatták ki először a gumikat.

A futam aztán minden előzetes várakozást felülmúlt. A rajt sokkal simább volt, mint ahogyan arra a legtöbben számítottak, persze koccanások így is voltak. A start utáni első kör legnagyobb vesztesei Vitantonio Liuzzi és Felipe Massa voltak, ők ugyanis többször összekoccantak és végül egy-egy orrkúp-csere után a mezőny végéről folytathatták.Az élen Lewis Hamilton megtartotta vezető helyét, és Sebastian Vettel is visszaverte Fernando Alonso próbálkozásait. A szuperlágy gumik a várakozásoknak megfelelően mindössze 6-8 kört bírtak ki, így akik ezzel rajtoltak - az élboly nagy része, a két Red Bull és Robert Kubica kivételével mindenki - nem sokkal a rajt után már mehettek is a bokszba.Meglepő módon azonban a keményebb keverékek sem voltak sokkal strapabíróbbak, Kubica a 10. Webber a 14., Vettel a 15. körben hajtott be új szett gumiért.

Alonso a bokszban megelőzte Hamiltont - a Ferrari sokkal gyorsabban dolgozott -, a spanyol a következő kerékcserekor viszont ismét Hamilton mögé került, mert az egyik lekörözése nem volt éppen zökkenőmentes. Egyébként az egész futamra jellemző volt, hogy a lassú autók gyakran fennakadásokat okoztak.A gumik a folytatásban jobban teljesítettek, hiszen az autók egyre könnyebbek lettek, ám a bokszutcában így is óriási volt a forgalom, a nagy hőségben gyorsan koptak az abroncsok, így a korábbi futamokon bevett gyakorlattal ellentétben mindenki legalább két kerékcserét kénytelen volt beiktatni vasárnap délutánjába. A különböző autókon különbözőképpen viselkedtek a gumik, így az eltérő módon időzített kerékcserék miatt időnként átláthatatlan volt a verseny aktuális sorrendje.Mark Webber kemény keveréken kezdett és első kerékcseréje alkalmával is kemény gumikat kapott, és ugyan az élen állt, de nem tudott akkora előnyt kiautózni magának, hogy a hajrában a lágyabb gumikat megkapva is első maradhasson. Olyannyira nem, hogy amikor 20 körrel a leintés előtt szerelőihez hajtott, csak az ötödik helyre térhetett vissza, csapattársa, Sebastian Vettel mögé, onnan pedig már nem tudott feljebb kapaszkodni.

Webber kiválása után az élen Lewis Hamilton autózott, akit sokáig Fernando Alonso követett, viszont a spanyol nem vehette üldözőbe a McLarent, mivel a mögötte egyre jobban felgyorsuló Jenson Button elment mellette - szintén egy körülményeskedő lekörözendő pilóta, Karun Chandhok közreműködésével.A két McLaren egyértelműen kiemelkedett a mezőnyből Kanadában, ugyanis Button Alonsót is hamar faképnél hagyta az előzés után, újabb kettős sikerük (két hete Törökországban is ebben a sorrendben értek célba) teljesen megérdemelt volt.Alonso sem lehet elégedetlen a harmadik helyével, hiszen többször elmondta az elmúlt napokban, hogy az igazán ütőképes, átdolgozott Ferrarit majd csak a következő fordulóban, Valenciában vetik be.A két Red Bull Racing ezúttal lemaradt a dobogóról, Vettel negyedik, Webber ötödik lett, a bajnokság szempontjából tehát ők is értékes pontokat szereztek Montrealban. A futam végén kiderült az is, hogy a lágyabb gumival rajtolók választották a jó taktikát, mindhárom dobogós a puhább keverékkel kezdett.

Nico Rosberg hatodik lett a Mercedesszel, míg csapattársa, Michael Schumacher csak 11. lett úgy, hogy az utolsó körökben hárman is megelőzték - a német rekordbajnok abroncsai nyilvánvalóan teljesen elkoptak a hajrára, és autója egyébként sem volt éppen acélos.Schumacherrel szemben az egyik előzést a remek napot kifogó Sébastien Buemi mutatta be - a svájci még vezetett is a versenyben egy rövid ideig -, aki végül nyolcadik lett a Toro Rossóval Robert Kubica (Renault) mögött.A Force India mindkét pilótája pontot szerzett, ami nem kis dolog, figyelembe véve, hogy Liuzzi a rajt utáni koccanása miatt eleve alaposan visszaesett, és Adrian Sutilnak is kemény akciókban volt része, ahol ő sem kímélte autóját.

A nagy keveredésben és a kemény csaták során a versenyfelügyelők sem unatkoztak. Az erre a hétvégére a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldival kiegészülő testület Vitalij Petrovot kétszer is bokszutca áthajtásos büntetéssel sújtotta (kiugrott a rajtnál, majd nekiment Pedro de la Rosának), de ugyanígy büntette a bokszutcában a megengedettnél gyorsabban közlekedő williamses Nico Hülkenberget is.Petrov csapattársa, Robert Kubica is számíthat valamiféle megrovásra, egyszer ugyanis veszélyes módon hajtott be a bokszutcába: a jobbra kanyarodni készülő Sutilt éppen jobbról kerülte meg, hogy fékezés nélkül kihajthasson szerelőihez.

A 2010-es világbajnokság küzdelmei két hét múlva Valenciában, az Európa Nagydíjjal folytatódnak.



Szerző: szabadban
Forrás: F1 hírek

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum