Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 28. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Köd Kupa 2007 - Avagy a banánhéj keringő
2007-11-03 16:58:50
Kategória: Vitorlázás


Öt éve indultam először a Köd kupán, azóta nem hagytam ki egyszer sem. Idén főleg a Magorral mentem, de erre a rövid versenyre nem lett volna érdemes elhozni Szigligetről, így más lehetőség után tekintgettem. Olvastam a Hajó Magazinban az UFO 22-esről, ami eléggé megtetszett, majd amikor szétszedtük a Diego-t Kenesén, találkoztam Ronival ( Ormándlaki Áron ), aki éppen az TBS nagydíjra készült a hajóval. Akkor beszélgettünk, és abban maradtunk, hogy vihetem a gépet a Köd kupára.

Az
M7-esen lefelé gyönyörű idő volt. Sütött a nap egészen Szabadbattyánig. Ekkor mintha egy másik országba érkeztünk volna, tejföl sűrűségű köd. Kenesére érve nem volt túl meleg. Összekapom a csapatot, és szereljük a hajót. Két hölgy ( Andi és Egér barátom 8 éves lánya Zsófi ) és maga Egér. A hajó szerelése telefonos segítséggel ment, majd elrúgtuk a partot, de elég későn, fél 10 körül. Eleinte gennakerrel indultunk a déli szélben. A látótávolság kb. 100 méter volt. A kikötő előtt becéloztuk Almádit saccra, majd elindultunk. Semmi műszer, még egy kompassz sem volt a hajón. Úgy látszik, nekem ilyen hajók „jutnak” :) Addig nem volt semmilyen baj, amíg egy irányba tudtunk haladni, de aztán halsoltunk párat, és rögtön nem volt irányunk. Ekkor találkoztunk a főrendező, motorcsónakban rohangáló Vizipókkal, aki hosszas könyörgés után sem volt hajlandó felvenni minket vontára, viszont elmondta, hogy itt lesz a bója. Na ezzel ki voltunk segítve baromira, így műszerek nélkül. A szél változott, le kellett vennünnk a gennakert és kreuzoltunk. Na ekkor teljesen megszűntek az irányok. Főleg, hogy még fordultunk is párat. Ekkor a legénység elfogyasztott egy banánt, és a héjat a vízbe dobta. Ekkor nem sok jelentőséget tulajdonítottam ennek a tettnek, de 20 perc múlva, amikor már fordultunk többet is, egyszer csak feltünk a  banánhéj abban a formában, ahogy vízbe eresztettük. Ekkor hatalmas röhögés tört ki a hajón. Fogalmunk sem volt arról, hogy merre járunk. Volt autózaj, de nem tudtuk eldönteni, hogy melyik irányba állunk. Folyamatosan röhögtünk, majd elke
zdtünk gondolkozni azon, hogy a rajtot már tutira lekéssük. Volt 15 percünk a rajtig. Ekkor a semmiből motorzaj hallatszott. Füleltünk, és egyszer csak előbukkant a falból a Fruska Bavaria 44-es. Mint a megváltó, úgy érkezett vidám legénységünkhöz. Mikor megtudtuk, hogy „szintén zenész”, kötelet dobva húztak minket. Állítólag volt gps-ük. Jó sokat mentünk, majd egyszer csak feltűnt a part. Hoppá, gáz vissza, kanyar balra. Almádinál voltunk, már mosoly is jött az arcunkra. Fáztunk, hiszen nem volt túl meleg, és nem mozogtuk agyon magunkat. Átszóltak a Fruskáról, hogy halasztás van. Ekkor még boldogabbak lettünk, hiszen így még értelme is lesz a mai napnak. És hirtelen előtűnt a tejfölből a mezőny a rendező hajókkal.

Halasztás volt, a szél kezdett frissülni. Papíron osztogatták a bóják koordinátáit, amit ugyan elvettünk, de nem tudtuk sokmindenre használni. Odamentünk klubtárs hajónkhoz a Macarellához, hogy az igért forralt bort felvegyük, de ki volt téve az elfogyott tábla. Helyette kaptunk mentőmellényeket, így kényelmesebben utazhattunk. A szél a Fűzfői öböl felől fúj azt hiszem. Mondjuk nekem fogalmam sem volt, hogy hol lesz a bója ( még jó hogy nem a leggyorsabb hajón ültünk ). Eleinte azt gondoltam, hogy bőven jó lesz víz felől indulni, és talán majd gennakerezni is lehet. Nem vált be a taktika. A rajt még futtatott kreuz volt, majd folyamatosan élesedett. Azok, akik felül rajtoltak, behozhatatlan előnyre tehettek szert. Jól rajtoltunk, de pár perccel a rajt után sokan „tonnából” átmentek alattunk vagy felettünk. Kis sárga hajónk nem harapta nagyon a kreuz szakaszt. Sokkal a rajt után tűnt fel a Principessa mellettünk, majd haladt tova sebesen. Lassan megpillantottuk a bóját, és ahhoz, hogy elérjük, még fordulni kellett.

Ötvenesek, Nauticok, Sudár, Sholtz22-esek, Reginák társaságában vettük a bóját, de volt mögöttünk 8mod is. Gennaker fel. Igen ám, de a lelkes legénység rossz helyre kötötte be, így átadtam a kormányt, és heveny ordítások közepette megoldottam a káoszt. Megnyugodtak a kedélyek, és gyorsulva utaztunk lila gennakerünk alatt. A hajó szépen haladt, szinte állva hagytuk a mezőnyt az időközben kettesre erősödő szélben. Sorra hagytuk le a hajókat, és vettük az almádi jelet. Halz, és irány a víz felé. Ezen a szakaszon még utolértük a lassabb, de eddig jobban taktikázó hajókat, majd le is hagytuk őket. Közben elkezdtek jönni a hajók már visszafelé, majd nemsokára megpillantottuk a jelet, ami fehér volt. Ennél kevésbé feltűnőt nehezebb lett volna találni erre az időre. :) A szél folyamatosan gyengült, végül olaj vizen vettük a Káptalan magasságában lévő jelet. Megint kreuz következett, ami nem kedvezett. Előttünk a Paquita és a Ganz, mögöttünk a Szirákó. Inkább a partot húztuk, ami csak eleinte tűnt jó választásnak. Nem voltunk gyorsak ezen a szakaszon, talán valami hínárt is összeszedtünk, de lehet, hogy csak lelkit. :) A befutó előtt elment a Ráczáfol és a Kékmadár, a végén a rongyolóval közlekedő Scholtz 22-es is. A mi kis 9m2-es fockunk kicsinek bizonyult erre az időre. Nem tudom hanyadiknak futottunk be végül, mert mikor e sorokat írom, még nem kaptam eredményt.

A hazaút az megint egy rémálom. Semmi szél, és még el kell jutni Kenesére. Hideg van nagyon, fáznak a lányok, és bizony mi is. 1,5 óra lögybölődés után jött a Dolce Vita, és a remek ivararányban közlekedő ( 3 nő, 1 férfi ) hajó végül felvett minket. Az utolsó métereken kifogyott az üzemanyag, de bevánszorogtunk. Leszerelés, majd a büfében forró csoki, később forró zuhany. Ezek után irány Almádi.

Elintéztük az adminisztratív dolgokat, majd beálltunk a sorba. Hamar feljutottunk az emeletre, ahol elég anarchikus látvány fogadott a svédasztalok mellett. Némi pörkölt, galuska és édességek mellett volt időm segíteni az eredmény elkészültében, majd díjkiosztó. Szokásos díjak, nem jelen lévő YS1 győztes.

Ez volt a 2007-es Köd Kupa, jövőre azért megnézem előre az időjárást! ( ezt csak most gondolom, jövőre biztosan másképpen látom majd! )

Írta:
Pallay Tibor



Szerző: szabadban.hu
Forrás: SAILING.HU

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum