Michelisz pontokat remél Ausztriától
Budapest, 2012. május 14.: Féltávhoz, azaz a hatodik fordulójához érkezett a WTCC sorozat, amelyre a szomszédos Ausztriában, a Salzburgringen kerül sor. A Zengő Motorsport két héttel a magyarországi futamgyőzelem után, a Budapesttől 450 km-re található versenypályán küldi pályára újra versenyzőit, az immáron kétszeres világbajnoki futamgyőztes Michelisz Norbertet és a 2010-es SEAT Leon EuroCup győztesét, Wéber Gábort.
A FIA WTCC sorozat először rendez versenyt a Salzburgtól 15 km-re fekvő versenypályán. A 4225 méter hosszú aszfaltcsíkon a hosszú egyenesek miatt a végsebességé lesz a főszerep. A Salzburgringen 2008-ban, 2010-ben és 2011-ben már versenyeztek túraautókkal, azonban nem világbajnokság keretein belül, hanem a Túraautó Európa-bajnokság (FIA ETCC) versenyeit futották az ausztriai versenypályán. A jelenlegi világbajnoki mezőnyből, Franz Engstler (2008-ban) és Pepe Oriola (2011-ben) álltak rajthoz az ETCC-n, kettejük közül a fiatal spanyol versenyző egy futamgyőzelmet is magáénak tudhat.
Michelisz Norbert magyarországi futamgyőzelme után a világbajnoki pontversenyben 78 megszerzett pontjával a 6. helyen áll; míg az eltérő pontozású a Yokohama Driver’s Trophy értékelésben 67 ponttal, a második a rangsorban, az élen álló Pepe Oriola mögött.
Wéber Gábor 3 világbajnoki ponttal összetettben a 20., a független versenyzők között pedig a 10. helyen áll.
A hétvégén a világbajnokság betétfutamai között szerepel a Uniqa Lotus Ladies Cup is, amelyben a Zengő Motorsport színeiben ismét rajthoz áll Kőváry Anett, a Class Fm reggeli műsorának hírszerkesztője is.
Michelisz Norbert: Mivel a Salzburgringen nem versenyeztünk még, nehéz megmondani, hogy mik lehetne a pontos elvárásaink a hétvégével kapcsolatban. Szeretném az elmúlt időszak formáját fenntartani, de azt is tudom, hogy a hosszú egyeneseken hátrányban leszünk a versenytársakkal szemben, ám a pontszerzést ennek ellenére elérhető célnak tartom. Egy rajtelsőség és egy futamgyőzelem után nyilván mindenki azt várja, hogy ismét dobogóért harcoljunk, de ehhez úgy érzem ezúttal nagy szerencsére lenne szükségünk.
Wéber Gábor: Salzburgring leginkább Monzához hasonlítható gyors pálya, úgyhogy a motorerőnek és a szélárnyéknak ismét nagy szerepe lesz. Mivel most is 40kg plusszal versenyzünk, így a Chevyk és a SEAT-ok ellen nehéz dolgunk lesz. Mindezek ellenére Monzában mégsem mentünk rosszul, de optimális szélárnyék taktika kell az időmérőn, amit a szabadedzésektől megpróbálunk begyakorolni. Reálisan nézve a fordított rajtrácsos futamra kell gyúrnunk és nagyon remélem, hogy ezen a hétvégén végre elkerülnek a technikai hibák.
A bajnokság állása itt megtekinthető.
A hétvége menetrendje:
Május 19, szombat:
09:00-09:40 Első szabadedzés
11:45-12:15 Második szabadedzés
15:45-16:20 Időmérő edzés
Május 20, vasárnap:
08:45-09:00 Bemelegítő edzés:
13:20-13:45 Első futam (12 kör)
14:35-15:00 Második Futam (12 kör)