A világ legnagyobb, dupla fedélzetű (emeletes), 519 üléses utasszállító repülőgépe fedélzetén 200 újságíró ismerkedett a 'monstrummal' és a repülés élményével a hóborította Pireneusok felett.
Gondolta volna valaki is, hogy az A380-asba 35 millió pingponglabda férne be, hogy a gép súlya 500 Volkswagen Golf együttes súlyával egyezik meg? A gép törzse 73 méteres, 8 londoni emeletes busz hosszával megegyező, szárnyainak fesztávolsága pedig 79 m (70 autó parkolására elegendő hely), hajtóművének felszálláskori tolóereje 2500 autó motorjának teljesítményével egyenértékű. Az A380-as hosszabb, magasabb, szélesebb és 118 tonnával nehezebb az eddigi csúcstartó Boeing 747-es típusú repülőgépnél. Az A380-as turistaosztályán az ülések 46 cm szélesek, a két fedélzeten összesen 15 toalett áll az utasok rendelkezésére, az első osztályon lévőnek még ablaka is van.
Egy teljesen 'beszékezett' A380-as 840 utasnak szolgál ülőhellyel; az Airbus konszern tavaly evakuációs gyakorlatokhoz használt is ilyen gépet, állítják: a 840 ember 78 másodperc alatt képes volt 'kiözönleni' belőle. A tervek szerint az első A380-ast idén októberben veheti birtokba megrendelője, a Singapore Airlines.
Az A380 superjumbo projekt vezetője a hét közepén azt nyilatkozta, hogy a korábban megjelent hírekkel ellentétben ellenőrzésük alatt tartják a költségeket, és kizártnak tartja, hogy az Airbus-t tulajdonló EADS-nek az A380-as késéséből eredő többletkiadások komoly anyagi nehézségeket okoznának. Az Airbus kereskedelmi igazgatója az idén 20 további megrendelésre számít, míg összességében 8-900 gép eladásával számolnak.
Egy repülő óriás az Airbus A380