Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2022. január 22. szombat, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Dakar 2012. 7-9 nap eseményei
2012-01-10 10:16:49
Kategória: Terep-Rallye


2012. 01. 07.

 

„Az ég áldjon!”


Mivel a 2012-es Dakar rally hatodik napi szelektív szakaszát teljes egészében törölték a szervezők, az Andokon konvojban keltek át a versenyzők a reggelre megnyitott San Francisco átjárón. Még akkor is -8°C fok volt a hőmérséklet, így jó döntésnek bizonyult, hogy nem engedték át a mezőnyt hajnalban.

Üdvözlünk mindenkit az ausztrál nyárban! A résztvevők sokféle időjárási körülményekkel találkozhatnak az idei Dakaron, amely ebben a tekintetben a korábbiaknál jóval egyedibb. Mar del Plata-n, a januári nyárban az Atlanti-óceánnak köszönhetően kellemes strandidő fogadta a versenyzőket, majd következett néhány nap forróság. Az Andok felé közeledve zordabbra fordult az időjárás: a hegyekben havazott, a szél is erősebb lett, és a hatóságok kénytelenek voltak lezárni az átjárót, amelyen a korábbi években is rendszeresen áthaladt a mezőny. A 4700 méter magas lévő átjárón kockázatos lett volna átengedni a versenyzőket, mivel hajnalban kellett volna indulniuk, és a fagyos úton, a sziklák és szakadékok között komoly balesetek történhettek volna. A tegnap este helyi idő szerint 21 órakor tartott eligazításon tájékoztatták a mezőnyt a szakasz törléséről, és arról, hogy reggel 8 órakor indulnak együtt a motorosok a táborból, remélve, hogy az ég is áldását adja a verseny folytatására.

A szervezők folyamatosan biztosítják az utat Fiambala és Copiapo között, a félóránként indított konvojokkal mentőegységek és logisztikai járművek haladnak együtt, vizet és élelmet osztva a hosszú út során. Az első csapat 10 óra magasságában érte el az átjárót, addigra már -8°C fokra „emelkedett” a hőmérséklet. Etienne Lavigne „Guillaumet-bevetésnek” nevezte el az akciót, egy korábban ezen a részen repülőgép-balesetet túlélt pilótára emlékezve.


A 641 kilométeres napi etap közel 200 kilométer hosszan vezetett keresztül az Andokon. Copiapoba érve ismét nyári meleg fogadta a versenyzőket, viszont ez a levegő már nem annyira forró, mint Argentínában. Leginkább az ausztrál nyárhoz hasonlítható, kellemes széllel, és hideg éjszakákkal.

Szombaton tovább folytatódik a Dakar rally a hetedik, Copiapo-Copiapo hurokkal, amikor is 419 kilométer lesz a szelektív szakasz hossza. A kamionokat összekeverik az autókkal, így a hátrébb lévő versenyzőknek még nehezebb dolguk lesz.

 

2012. 01. 08.

 

Legyőzték a Miniket!


A motoros kategória győzelméért folytatott küzdelem egyre élesebbé válik, mivel Marc Coma Dakaros pályafutása harmadik szakaszgyőzelmét szerezte meg a Copiapo-Copiapo hurkon szombaton. Az autóknál a két Hummer nem engedett senkit az élre, hazavitték a legjobb pozíciókat. Két részből állt a hetedik napi szakasz, egy 143 és egy 218 kilométer hosszú szakaszból, amelyeket egyben értékeltek.


Coma és Despres folyamatosan egymást figyelve haladt a nap első felében, amelyen még gyors tempóban lehetett haladni. Egyik sem veszített a sebességéből és erejéből, és gond nélkül teljesítették a szakaszt. Coma végig jobb időket ért el az ellenőrző pontokon, és az összekötő szakaszon megelőzte Desprest, hogy az első helyről indulhasson a második felvonásban. Végül 2 perccel jobb időt ment francia vetélytársánál, akinek előnye még mindig megmaradt az összetett élén. A két KTM-es mögött komoly csatározások dúlnak a harmadik helyért. Paulo Goncalves a ma elért harmadik helyezésével bebizonyította, hogy a tavalyi Iquique-i szakaszgyőzelme nem csak a szerencsének volt köszönhető. Ezzel az eredményével közelebb került Helder Rodrigueshez, akinek jelenleg közel 50 perc a hátránya Despres mögött. Francisco „Chaleco” Lopez csalódottan jött le a szakaszról, mivel egy korai bukás miatt sok időt veszített, és alig fért be az első tízbe.Ismét visszatértek Nasser Al-Attiyah reményei, hogy az első ötben végezzen. A katari a 11. helyről indult reggel, az első szakaszon a 6. helyen állt, majd a következő 200 kilométeren öt autót előzött, és végül megnyerte a napi szakaszt. Nem akármilyen versenyzők mellett száguldott el, De Villiers, Sousa, Leal Dos Santos és Novitskiy is csak nézett, hova siet ennyire a Hummer. Al-Attiyah a 14. szakaszgyőzelmét szerezte meg, és 8 percre csökkentette hátrányát a még mindig első helyen álló Peterhansellel szemben.


A Hummereseknek egyébként jó napjuk volt, mivel Robby Gordon végzett a második helyen, az amerikai hét és fél perccel ment rosszabb időt csapattársánál. Pedig a szakasz első felében veszített egy kis időt és csak a 42. helyen haladt át a CP1-en, de fokozatosan ledolgozta a hátrányát. A Hummerek legyőzték a Miniket, hiszen a legjobb X-Raides, Peterhansel csak a harmadik pozíciót tudta megszerezni. Az összetettben nem történt változás, de a különbség egyre kisebb a második helyezett Holowczyc és az őt követő Gordon között.

 

Eseménydús napot zártak a quadosok, igen érdekes dobogós helyezésekkel. Alejandro Patronelli 16 perces előnnyel érte el a legjobb időt, a második Ignacio Casale, a harmadik Sergio Lafuente lett. Az eredménynek köszönhetően átrendeződött az összetett állása: Alejandro Patronelli átvette a vezetést Tomas Maffei-től, sőt, közel egy órás előnyt gyűjtött össze. A nap legnagyobb vesztese Marcos Patronelli, a 2010-es győztes ugyanis 1 óra 20 perccel ment rosszabb időt testvérénél.

 

A De Rooy haderő továbbra is legyőzhetetlen a kamionosoknál. Az összetett élén álló Gerard De Rooy további értékes percekkel növelte előnyét a szombati győzelmével. A Kamaz csapat egyáltalán nem találja helyét a Dakaron, ráadásul Nikolaev kizárásával a legjobb emberüket veszítették el. Aki viszont egyre jobban szerepel, az a cseh Ales Loprais, mivel a hetedik szakaszon is egy második időt tudott elérni, és az összetettben is a dobogó középső fokán áll. Ugyan a különbség már 17 perc De Rooy-hoz képest, de elég egy defekt ahhoz, hogy ledolgozza hátrányát. A Szalay-Bunkoczi kettős a 24. idővel haladt át a CP3-on, egyelőre nem fejezték be a napi szakaszt. A Sebestyén-Bognár párosnak is eltart még egy darabig, mire beér a célba, de már elkezdték a második szelektívet.

 

Legyőzték az Atacamát


Mindhárom magyar egység versenyben van még a 33. Dakar rally felénél. A Szalay-Bunkoczi kettős, a Sebestyén-Bognár páros, és Darázsi Zsolték triója is teljesítette az egyik legnehezebb szakaszt, és szereléssel töltötte a pihenőnapot Copiapoban.

 

A hetedik szakasz az egyik legnehezebb szelektívje volt az idei Dakarnak, bár a szervezők óva intik a résztvevőket attól, hogy megkönnyebbülten hátradőljenek, állítólag Peruban lesznek még kemény részek. Minden esetre az már sejtet valamit, hogy a vasárnapi pihenőnapon este 18 óráig lehet beérkezni a táborba az előző napi szakaszról, és bizony sokan voltak, akik kénytelenek voltak kihasználni ezt a lehetőséget. Több csapat kint éjszakázott az Atacama-sivatagban, ami egy Verne-regényben kalandos epizódnak számítana, de a Dakaron inkább igyekeznek ezt elkerülni a versenyzők. Éjszaka nem szabad továbbhaladni, ezt mindenki tudja, még az élete első Dakarján lévő Sebestyén Sándor is, aki jobbnak látta kihagyni az egyik ellenőrző állomást, ugyanis az megközelíthetetlen volt. „Annyira kijárták az utat az előttünk lévő, hogy nem lehetett már eljutni odáig. Láttuk a fényeket, nem volt már messze, de inkább továbbmentünk, mert nem akartam kint maradni éjszakára.” A bölcs döntésnek köszönhetően az újonc páros már éjfél előtt bent volt a táborban, és a 63. idővel teljesítette a szakaszt. Bognár József többször inkább meg sem szólalt pilótája mellett, amikor teljes erővel röpködtek a dűnéken, de Sanyi halált megvető bátorsággal vette az akadályokat, és behozta a Toyotát a célba. „Nagyon félelmetes volt, ugyanakkor gyönyörű látvány is a sivatag. Egy-egy dűne után azt hittem, több már nincs, de aztán mégis folytatódott, és egy idő után úgy éreztem, soha nem lesz vége!” A páros tehát eljutott a táv feléig, és ez már önmagában is óriási teljesítmény, hiszen sokan nem jósoltak nekik hosszú utat tekintettel az első Dakar nehézségeire.


A Szalay-Bunkoczi kettősnek ismét problémás napja volt, mivel egy eltörött féltengely okozott bosszúságot és tanácstalan perceket a rutinos versenyzőpárosnak. Végül Bunkoczi Laci egy helyi nézőtől kért körömreszelővel oldotta meg az új féltengely felhelyezésének problémáját, és aztán – immár sötétben – ők is keresztülvágtattak a dűnéken, meg sem állva a táborig. A csapat versenykamionjának tagjai sokáig úgy gondolták, hogy inkább kint éjszakáznak a sivatagban, de végül Darázsi Zsolti behozta az MAN-t a célba, így mindhárom magyar egység nyugodt pihenőnapot tölthetett el a Copiapo-i táborban. Kinek-kinek strandolás, esti koktélozás is kijutott, a lényegesebb viszont, hogy mind a versenyjárművek, mind a versenyzők újult erővel tudják folytatni a Dakar rallyt. Folytatás hétfőn, amikor is a cél Antofagasta, és a 477 kilométeres szelektív szakasz legyűrése.

 

2012. 01. 09.

 

Sebestyénéket kizárták


A Dakar rally szervezői az éjjel felülbírálták korábbi döntésüket, és nem engedték rajthoz állni a 432-es rajtszámmal versenyző magyar párost. Az indoklás szerint Sebestyén Sándor és Bognár József túl sok WPM pontot hagyott ki a Copiapo-Copipao közötti szakaszon szombaton (a szabályok szerint egy szelektíven maximum három pontot szabad kihagyni). A páros este még szerepelt a rajtlistán, de ma reggel már nem engedték őket elrajtolni.



Szerző: szabadban
Forrás: NavigátorMédia


Kapcsolódó cikkek:



A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum