F1 2010: A fekete ló
Új versenyzők
Az egyik legnagyobb német tehetség jövőre debütál a Forma-1-ben. Willi Weber legújabb pártfogoltja, Nicolas Hülkenberg Sir Frank Williams istállóját választotta. A GP2 újdonsült bajnoka az év végén a csapatot elhagyó Nico Rosberg helyére érkezett, és lesz a veterán Rubens Barrichello csapattársa.
A másik nagy újonc, nagy név, Bruno Senna. A legendás Ayrton Senna unokaöccse az újonc Campos Meta Team-hez írt alá.
Új csapatok
A jövőre érvénybe lépő szabályok értelmében 10 helyett 13 csapat szerepeltethet autókat (istállóként kettő) az F1-ben. Az újoncok kivétel nélkül a kategóriába visszatérő független motorgyártó, a Cosworth aggregátjait fogják használni. Spanyolországból a Campos Meta Team, Angliából a Manor Grand Prix, az Egyesült Államokból a Team USF1, majd Malajziából az új Lotus csapat fog érkezni, mely a BMW Sauber F1 Team helyét kapta meg. A Toyota kilépésével pedig valószínűleg a BMW jogutódja kapja meg a 13 helyet a rajtrácson.
Új vezetés
16 év után Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke nem jelöltette magát az idei elnökválasztáson, háttérbe vonult. A sokszor a csapatokkal ellentmondásba keveredő brit helyére Jean Todt, a Ferrari legendás francia szakembere érkezett, aki a korábbi rali-világbajnok Ari Vatanen-t győzte le fölényesen.
Új szabályok
A drasztikus 2009-es szabályváltoztatások után jövőre is lesznek módosítások, ám közel sem olyan mértékűek, mint legutóbb. A legnagyobb, és talán a legszembetűnőbb a tankolás betiltása képezi. Egy tankkal kell teljesíteni a versenyzőknek a futamot, nem tölthetnek után. Magyarán, ha valamilyen oknál fogva elfogy az üzemanyag az autóban, a szerelők a bokszban nem tankolhatnak rá, így annak a versenyzőnek ki kell állnia a versenyből. Az autók nagyobb tankot kapnak, így a stratégiai lehetőségek tárháza is nagyban csökken. A motoroknak különösen nagy szerepe lesz, mivel ezeknek a benzines fő erőforrásoknak kevesebbet kell majd fogyasztaniuk. Az első kerekek keskenyebbek lesznek, és az autó minimális súlyát (605 kilogrammról 620-ra) is megnövelték.
Új helyszínek
A Formula-1 neves naptárja jövőre is bővül, Dél-Korea fog debütálni. A pályát Abu Dhabi-hoz, vagy a korábbiakhoz, Malajziához, Kínához, Bahrain-hez és Törökországhoz hasonlóan Hermann Tilke tervezte.