Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 16. kedd, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Autosport szakágak / Rallycross
2007-03-23 12:19:12


Ralikrossz verseny: olyan gyorsasági verseny, amely épített pályán, részben szilárd burkolatú pályatesten kerül megrendezésre. Ezeket a versenyeket rendkívül izgalmassá teszi a "test-test" elleni küzdelem.

Az elõfutamok során az autók egy vonalból rajtolnak. Egy idõben max. 5 autó indulhat olyan pályákon, amelyek rajtrácsa legalább 14,50 m széles. Minden egyéb esetben egy vonalból max. 4 autó rajtolhat. Az indulásra a jelet a piros lámpa max. 3 másodpercen belüli kialvása adja. A kiugró - korábban rajtoló - versenyzõket a versenyigazgató utolsó figyelmeztetésben részesíti. Ha a figyelmeztetett versenyzõ ismét korábban rajtol, kizárják abból a futamból.

A pálya hosszúság min. 800 m, max. 2000 m lehet. Szélesség min. 10 m, max. 18 m. A pálya egész hosszán lehetõvé kell tenni az elõzést.

A pálya burkolatának összetétele burkolt felület (aszfalt, beton, stb.) min. 35 százalék, max. 60 százalék. A nem burkolt rész gyep, kavics, föld, homok stb. lehet.

A rajtrács homogén aszfalt, hengerelt zúzottkõ vagy beton felületû, és a felületnek a rajtvonalat követõen legalább 30 m hosszúságban tovább kell folytatódnia. A pálya rajtvonali szélességét (min. 12,5 m) az elsõ kanyarig, illetve az elsõ kanyarban is meg kell tartani.

A versenypályák kialakításánál figyelembe kell venni a rendkívül szigorú biztonsági elõírásokat a nézõk és a versenyzõk biztonsága érdekében.

A körök száma valamennyi versenyen a pálya hosszának függvénye. általában az elõfutamok 4-5, a döntõ futamok 5-6 körösek. Az elõfutamokban csak azok a versenyzõk értékelhetõk, akik a kiírt távot teljesítik.

A mért edzésidõ alapján kerülnek a versenyzõk az elsõ elõfutam sorozatba, majd az ott elért eredmény alapján a másodikba és az elsõ két futam összesített eredménye alapján a harmadikba. A három elõfutamban elért két jobb eredménye alapján az 1-16. versenyzõ kerül a C, B, illetve A jelû döntõ futamokba úgy, hogy az 1-5. helyezett az A futamba, a 6-10. helyezett a B futamba és a 11-16. helyezett a C futamba. A C gyõztese a B futam 6. résztvevõje, a B futam gyõztese az A döntõ 6. indulója a startrácson. Egy elõfutam teljesítésével nem lehet döntõbe kerülni. A döntõ futamokban a rajtrácson 2-2-2, ill. 3-2-3 alakzatban állnak fel a versenyzõk. A versenyt az nyeri, aki az A döntõ távját a legrövidebb idõ alatt teljesíti. A döntõ futamokba került versenyzõk bajnoki pontokat kapnak. Az éves bajnokságot az éves alapkiírás szerinti csoportokban az a versenyzõ nyeri, aki az adott évben a bajnokságba tartozó versenyeken a legtöbb pontot szerzi. A hazai bajnokság 8 vagy 10 futamos.

A ralikrossz versenyzõi számára a legmagasabb szintû megmérettetési forma az Európa-bajnokság, ami 10 vagy max. 12 versenyt jelent a sorozatban.

A Magyar Nemzeti Autosport Szövetség
http://www.mnasz.hu/index.php
engedélyével!

 


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum