A BMW R1200 ST természetesen a BMW-s tábort vette célba, de másokat sem fog hidegen hagyni, a motor jó design-ja és karaktere. Ez egy igazán szép, sportos, remekbe szabott és kényelmes motor.
Az R1200 ST menetkészen, teletöltött benzintankkal 229 kg. A motor BMS-K blokkja, dupla gyújtású és elektronikus vezérlésű (110 LE), váltója 6 sebességes. Kipufogórendszerét hármas katalizátorral és dupla lambda-szondával szerelték. Ezen kívül kapott még: innovatív fedélzeti számítógépet, elektronikus úton állítható szélvédőt, és állítható a nyeregmagassága és van ABS-es változat is!
A számítógépes hálózat minden szükséges adatot vizuálisan is láthatóvá tesz a flat monitoron. Az átalakító lényegesen könnyebb, mint az előzőek: és 60 amperes áramnál 720 watt teljesítmény. Karbantartásmentes, 19 amperórás akkumulátora van.
A modern fedélzeti számítógépbe, indításgátló egységet is beépítettek! Ez az ún. EWS indításgátló rendszer, melynek használata nagyon egyszerű. A kulcs kivételével meggátolja az üzemanyag befecskendezést és a gyújtást. A computer és a kulcsba rejtett chip egyeztetik az adataikat. Egyezésnél van gyújtás, és el lehet indítani a motort. A Müszerpanel formatervezett, amit teljesen digitális technológiával kiviteleztek, kivéve a kilométerórát és a fordulatszám-mérőt (továbbra is analóg).
A Sport Touring eleje azonnal felismerhető tehát összetéveszthetetlen. Teljesen új fejlesztés, ami mutatja a legkisebb felületi ellenállás kialakításának szándékát. Két darab, egymás fölött helyet kapott fényszóró világítja meg az utat a jármű előtt (H4). Az R1200 ST különleges, magasságban állítható félkormányt kapott.
A legújabb R1200 ST, három (metál) színben kapható:
- Sydney-kék,
- Gránitszürke,
- Piemonte-vörös.
Metál kiegészítő színek (idomok felső része és az első sárvédő):
- Magnézium,
- Sötétgrafit.
A nyereg színe minden esetben fekete.
Az R1200 ST érkezése, úgy március környékére tehető és kb.: 12. 500 euró körüli áron lesz!