Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Szlovákia Ring - AA és OB1
2012-04-24 08:11:43


2012. 04. 21-22. – Szlovákia Ring – Alpok Adria – OB

Ennek a hétvégének a beszámolóját egy rövid 2012-es összegzéssel kezdeném, ami eddig titkolózásnak tűnhetett, de inkább csak a borzasztó nagy bizonytalanság volt a háttérben.

A tél folyamán felmerült a nevem egy Supersport világbajnokságban szerepléssel kapcsolatban. Ez igaz is volt, gőzerővel erre a sorozatra koncentráltunk, de nem úgy alakultak a szponzori dolgok ahogy azt szerettük volna, így be kellett látnom, hogy ez idén nem fog összejönni. Két héttel az Alpok Adria első futama előtt döntöttem, és a Tom Racing csapathoz csatlakoztam. Mivel eddig más tervek voltak, innentől két hetünk maradt, hogy motor kerüljön a fenekem alá, támogatókat szerezzek ehhez a sorozathoz és április 21-én jelen legyek a Szlovákia Ringen! Több variáció is szóba jött, de ha már belevágunk egy Alpok Adria sorozatba, az a cél, hogy ott tudásomnak megfelelően szerepeljek. Így egy ütőképes motor előkerítése okozott nem is kicsi fejtörést.

És akkor innentől kezdeném a hétvégém beszámolóját. Míg a pénteki napon a Stock 600 mezőnye már javában edzett a szlovákiai pályán, én másod magammal vidékre utaztam megnézni az utolsó lehetőséget, amivel indulni tudok a hétvégén. Hála istennek nem potyára kocsikáztunk és visszafele úton már a leendő versenymotorommal jöttünk. Aznap este még összepakoltam a hétvégéhez szükséges cuccomat és este 8 órakor útnak is indultam a nyitó futam helyszínére. Másnap reggel egy kevés alvás után korán keltünk, és a Tom Racinges csapattársak segítségével csapatszínűre varázsoltuk a motort és felkészítettük a gépátvételre. Az első időmérőm előtt 10 perccel át is vették a motort a technikai gépátvételen és már ugrottam is a ruhába, hogy guruljak is ki a pályára. A hideg használt gumikkal az első körökben nagyon óvatosan mentem, mivel a pálya is ismeretlen volt számomra. 3-4 kör után, mikor a motor is megfelelően üzemelt alattam (itt ültem rá életemben először), kezdtem a gyorsulást, edzést. A 20 perces edzés végére 2:16,066-os időt motoroztam, ami akkor a 9. helyre volt elég. Menet után futómű átnézése (erre már nem volt idő a pályára menet előtt) és meglepetésre össze vissza volt állítva minden. Durva finomítás rajta, középértékekre állítottunk mindent amit lehetett a csillapításoktól kezdve a rugó előfeszítésig és vártam a délutáni menetet. Mivel gumit nem cseréltünk, így a már nem kicsit használt gumikkal gurultam ki a második időmérőre, de legalább abban a tudatban, hogy már másodszorra ülök a motoron és tudom, hogy hol áll a futóművem. :) Jobb is lett, de a gumi viszont rohamosan fogyott, így javítani nem tudtam. A két időmérő összesítése után a 12. helyről várhattam a vasárnapi rajtot. Másnap reggel a Warm-Up-ra már új hátsó gumival mentem ki, ezért nem is mentem sokat, 2 kör után jöttem is ki, hogy megmaradjon a hátsó gumim  versenyre. Verseny előtt feltettünk gyorsan egy másik első gumit is (még véletlenül sem újat), tankolás, részemről meg készülés. 13:30-kor következett a rajtunk. A 3. sorból a pálya belső széléről indultam. A népes, 31 fős mezőny rendben jött el a rajtnál és az első kanyart is zökkenőmentesen átvészeltük. A rajtnál egy kicsit beragadtam, így az első kanyar után a 10. hely környékén fordultam. Utána neki is láttam a felzárkózásnak. Gyorsan sikerült is feljönni a 8. helyre, 7.re, majd a 6. helyen beragadtam egy ellenfél mögé. Közben elkezdett melegedni a motorom, túl sok takaró csíkot tettünk a hűtőre. Az egyik körben megpróbáltam leszedni egy csíkot, de leszakadt a power tape vége, így nem sikerült. A motor folyamatosan 90 fok környékén üzemelt, ami sok! Ahogy gyorsult a tempóm, az áttételem is nagyon rövid lett, az egyenesek végén leforgott a 6. és ott gyorsabbak is voltak a többiek. Szépen lassan azért kezdtem ráérezni az új gumi tudására, rövidültek a féktávok, nőtt a kanyarsebesség, és sikerült is még egy pozíciót előrelépni. Szépen lassan kezdtük utolérni a vezető 4-es bolyt. Egyre jobb haverok lettünk az R6-ossal, egyre jobban élveztem a versenyt, és gyorsultam tovább. Előzgetések, beszúrogatások, kívülről belülről, szóval igazi verseny volt, nagyon tetszett! Közben volt megcsúszás is, mikor is az egyik jobbos kanyarban 4. sebességben kb. háromnegyed gázas kanyarban elindult a hátulja. Sikerült megfognom, de 3-4 bicskázás után a tankra huppantam…szorosan jöttek utánam, így sok választásom nem volt, menni kellett tovább!!! Utolsó két körben a második helyen is voltam, aztán végül a 3. helyen motorozva intettek le. Nagyon örültem ennek, hiszen a verseny előtt reálisan a 6. hely környékére vártam magam, az időmérőn futott időmön pedig javítok 2-3 másodpercet. Ennek ellenére a 3. helyen értem be, saját érzésem szerint gyorsabb voltam az első kettőnél is, és még tudtam is magamba, hogy hol mit kéne másképp csinálni, hogy még gyorsabb legyek legközelebb. A 2-3 másodperces javulást pedig kintről is alátámasztották, illetve helyesbítették, hogy megfutottam a verseny leggyorsabb körét, 2:11,766-ot, és ezzel több mint 4 másodpercet javultam. Ez fokozta is a boldogságom rendesen! :)

Ez az Alpok Adria 3. helyezés a Magyar OB értékelésben a dobogó legfelső fokát jelentette!

Nagyon jól éreztem magam a hétvégén, jó hangulat volt a csapatban, gördülékenyen ment minden, így szerintem a saját beállításaim pontosítása után a következő futamokon hasonló, vagy jobb eredményt szeretnék elérni, hasonlóan jó versenyeken!

Hogy ezen a hétvégén rajthoz tudtam állni ebben a mostani anyagi helyzetben, 3-4 baráti segítőnek köszönhető, amit ezúton is szeretnék nekik megköszönni! Bízom benne, hogy ez a kezdet, és kicsit biztosabb anyagi feltétellel tudok rajthoz állni a következő futamokon, hogy biztonságosabban, több edzéssel még jobb helyezést érjek el!



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum