Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Tramontana R
2009-03-03 00:23:57


Az elmúlt másfél év alatt a Gironában működő vállalkozás maroknyi csapata már hét darabot készített el, az egy "forma-egyeshez" leginkább közelálló szuperautóból úgy, hogy az építéssel párhuzamosan elkészítették az "R" változatot.
 
Az elődjénél lényegesen könnyebb autó megalkotásával a cég szóvivője szerint: - "a vezetés szenzációs élményének a fokozása volt a cél". Mint ismeretes, az "alap" Tramontana" esetében is hihetetlen mennyiségű "könnyű" alapanyag került felhasználásra (pl: karbonból készült az egész karosszéria és a felnik). Nos az "R" esetében sikerült további 92 kilónyi súlytól megszabadulniuk, így az "alap" 1360 kg-ról az "R", 1268 kg-ra fogyott. Természetesen a súly csökkentése mellett javítottak a súly elosztásán is, ami a korábbi 42/58-ról, az ideális 50/50áre módosult. A versenypályán, mindezen változtatások remekül érvényesülnek. Az "R" kb. 50 mm-el rövidebbre épített kasznijának köszönhetően a szuperautó úttartása és kanyarsebessége lényegesen jobb lett.
 
Ejtsünk néhány szót a kocsi további módosításairól. Többek között az elődjétől eltérő kormányszervót, első és hátsó spoilereket, oldalsó légbeömlőket, versenykormányt, új sebességmérőt kapott. Értelemszerűen az újítások javító hatással voltak a teljesítményre is, mivel az "R" álló helyzetből 3,6 mp alatt éri el a százas tempót és 10,5 mp-re van szüksége a kétszázhoz. A Tramontana "R", a 325 km/órás (leszabályozott) végsebességét. a Mercedestől kapott és közvetlenül a hátsó tengely elé beépített 5,5 literes V12-es erőforrásának köszönheti.
 
Érdekes, hogy mindezért "csak" 385.000 eurót kell fizetni - természetesen adók és járulékok nélkül -, mert 1,5 éve még az első modellen majdnem 700.000 eurós árcédula függött.
 
 
Írta: cézé


Forrás: szabadban


Kapcsolódó cikkek:



A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum