Az elmúlt másfél év alatt a Gironában működő vállalkozás maroknyi csapata már hét darabot készített el, az egy "forma-egyeshez" leginkább közelálló szuperautóból úgy, hogy az építéssel párhuzamosan elkészítették az "R" változatot.
Az elődjénél lényegesen könnyebb autó megalkotásával a cég szóvivője szerint: - "a vezetés szenzációs élményének a fokozása volt a cél". Mint ismeretes, az "alap" Tramontana" esetében is hihetetlen mennyiségű "könnyű" alapanyag került felhasználásra (pl: karbonból készült az egész karosszéria és a felnik). Nos az "R" esetében sikerült további 92 kilónyi súlytól megszabadulniuk, így az "alap" 1360 kg-ról az "R", 1268 kg-ra fogyott. Természetesen a súly csökkentése mellett javítottak a súly elosztásán is, ami a korábbi 42/58-ról, az ideális 50/50áre módosult. A versenypályán, mindezen változtatások remekül érvényesülnek. Az "R" kb. 50 mm-el rövidebbre épített kasznijának köszönhetően a szuperautó úttartása és kanyarsebessége lényegesen jobb lett.
Ejtsünk néhány szót a kocsi további módosításairól. Többek között az elődjétől eltérő kormányszervót, első és hátsó spoilereket, oldalsó légbeömlőket, versenykormányt, új sebességmérőt kapott. Értelemszerűen az újítások javító hatással voltak a teljesítményre is, mivel az "R" álló helyzetből 3,6 mp alatt éri el a százas tempót és 10,5 mp-re van szüksége a kétszázhoz. A Tramontana "R", a 325 km/órás (leszabályozott) végsebességét. a Mercedestől kapott és közvetlenül a hátsó tengely elé beépített 5,5 literes V12-es erőforrásának köszönheti.
Érdekes, hogy mindezért "csak" 385.000 eurót kell fizetni - természetesen adók és járulékok nélkül -, mert 1,5 éve még az első modellen majdnem 700.000 eurós árcédula függött.
Írta: cézé