Gilera DNA 180 robogó leírása!
A technika A Leader-szériás (Low Emission ADvanced Engine Range) 18o 4T motorral nagyon elégedett a Piaggio-csoport. Egy egyhengeres, monotengelyes, négyszelepes motorról van szó, amely teljesítmény (2o LE) tekintetében felveszi a versenyt a 25o-ek legtöbb piaci képviselőjével. Igazából a futómű az, ami nagy figyelmet érdemel. Az eleddig kiadatlan, acél "nyitott bölcső, dupla ereszkedő keresztléc" egyértelműen a sportos, pályán történő használatot favorizálja, akárcsak a nagyszerű felfüggesztési rendszer. A hátulsó, dupla száras (a jobb oldali szár egy alumínium-illesztésű segédkarral van megtoldva, és a kipufogót is tartja) megoldás mereven tar, ahogy az első villa is (d=35mm). A fékberendezés a "vérbeli" naked-eket idézi: elől-hátul 24o mm-es tárcsák, elől úszó, hátul kontraposzt. A tubeless-abroncsok versenybordázatúak, méreteiket tekintve 12o/7ox14'' elől, 14o/6o/14'' hátul. Úton Tegyük fel, hogy ötven évesek vagytok, és nem tudtok dönteni egy Gold Wing és egy Pan European között. Ezek egyértelműen nem tartoznak a scooter-kategóriába, ami azonban nem jelenti egyáltalában azt, hogy ne szórakoznátok őrült jól a kajla Gilera nyergében: mint aki mondjuk kiszáll egy Bentleyből, és átül egy go-kartba. Aki elfogadja a járgányunk általános kényelmetlenségét, minden bizonnyal le lesz nyűgözve annak agilis fellépésétől és nagyszerű úttartásától. Ami külön említést érdemel, az a gyorsulás. A futómű nem rezeg be, nem ugrál ide meg oda, hanem a motor dolgozik, pontosan és szépen. Nyolcezres fordulatnál (milyen szép is lenne feljebb pörgetni a kis Leadert...) a sebességjelző 122 km/h-t mutat - ez több mint hatékonyság. Húsz lótól többet ne várjon az ember; igaz, a kanyarok kijövetelénél elkelne még egy kis erő. Nyerő az abroncsválasztás ("medium", 14 hüvelyk), ami kiváló stabilitást ad a mininaked-nek egyenes szakaszon. A felfüggesztések különösen merevek, ahogy ez egy sportos fajtától várható: természetesen ez feltételez egyfajta útminőséget. A fékrendszer minden helyzetben megbízhatóan teszi a dolgát: a megállási távolságok nagyon rövidek, és majdnem lehetetlen blokkolni a vastagocska első kereket - figyelmesség a biztonságos bevetések szerelmeseinek.
A http://www.teszvesz.hu/show_item.php?item=40657489 alapján