Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 28. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Pannónia Ring, AA és OB2 - Janika
2012-06-06 07:20:46


III. Alpok Adria Futam - II. Országos Bajnoki Futam -  Pannónia Ring

A hétvége beszámolója, Chrobák Jánostól
- Újabb értékes pontszerzés -

2012.06.01-03. Pannónia Ring – 3. Alpok Adria Futam – 2. Országos Bajnoki Futam

A brnoi második helyezésem után egy szusszanásnyi szünetem volt, ami nem pihenéssel telt. Közben Győr Bálint tanítványommal a MAMI kupa kakucsi fordulóján is részt vettünk, ahol szép eredményt értünk el. Következő héten pedig már készülni is kellett a saját Alpok Adria és egyben Országos Bajnoki futamomra, ami a Pannónia Ringen lett megrendezve. A két futamom között eltelt időben a csapatommal is több beszélgetés zajlott le, majd nem sikerült közös nevezőre jutni, így a Sárvár közelében lévő pályára már más színű motorral, egyéni színekben érkeztem.

És akkor hogy is indultunk neki a hétvégének. Csütörtöki napom nagy része még az új fényezés elkészítésére ment rá. Majd minden összeállt és csütörtök éjszaka sikerült elindulni Sárvárra. Éjjel 3 óra felé sikerült is ágyba kerülni a szállásunkon. Pénteki napra 3 szabadedzést terveztem, amiből egy lett, mert az időjárás is közbeszólt, illetve a fáradtság miatt felkelni sem sikerült időben. Délutánra viszontszáraz szeles idő lett, a pálya felszáradt és motoroztam is 30 percet a pályán, ahol 1 éve jártam utoljára. Minden rendben volt, barátkoztam a pályával, bíztató időket motoroztam. Este lerendeztük a nevezést és a gépátvételt is, majd indultunk pihenni.

A szombati napon 2 időmérő várt ránk. Első időmérőn eső, vizes pálya várt ránk. Aminek annyira nem örültünk, főleg hogy másnapra jó időt mondott a meteorológia, de kimentünk a pályára. Na nekem ez nem sikerült túl szerencsésen. A kimenetel első körében elhagytam a tanksapkámat (amit előző este én csavartam valószínűleg rosszul vissza), és a második körömben vettem észre hogy a féktávon ömlik az ölembe a benzin. Ugye az eső miatt először nem tűnt fel, hogy valami nincs rendben, mert azt hittem a vizet csapja fel a motor. Szerencsére nagyobb galiba nélkül visszajöttem a boxba és így mért kör nélkül be kellett fejeznem ezt az edzést. Napközben a pályabírók megtalálták a tanksapkámat, így ez a probléma orvosolva lett. Következett a délutáni időmérő. Új gumi került fel a motoron hátulra, egészen pontosan a Dunlop legújabb keveréke, amivel még életembe nem mentem. Nem is olyan volt mint a régebbi. A guminyomás változtatására is máshogy reagált, a keverék keménysége sem ugyanaz, mint a már megszokott, szóval nem sikerült rátalálni a jó beállításra. Ezzel motorozás szempontjából befejeződött a szombati nap, ami után a 9. helyről várhattam a másnapi startot. Este még Bájó segítségével a hátsó futóműben rugót cseréltünk egy puhábbra.

Vasárnap reggel következett a warm-up, ami a 15 perces bemelegítő edzés. Az új rugóval indultam neki, hogy megnézzük milyen vele a motor. A hátulja talán egy fokkal jobb volt, de ezzel a motor eleje roszabb lett, nem akart egyszerűen befordulni a kanyarokban…(lejjebb került a hátulja és tolta kifelé az elejét). Warm-up után a hátsó futóművön még állítgatás, rugó keményítés, illetve az egész hátuljának a feljebb emelése történt, majd gumi után szaladgáltunk, mert nagyon meleg lett az idő és mi olyan keverékű gumit vittünk, ami a hűvösebb időre megfelelő. Végül sikerült szerezni közepes keménységű gumit és innentől csak bíztunk benne, hogy jó is lesz, mivel nem volt még tapasztalat ezekkel a keverékekkel a 2012-es gumiknál.

Gyorsan el is telt az idő és következett a Stock 600-as versenyünk. Számomra ismeretlen gumival és új futómű beállítással gurultam ki a 35 versenyző közé a 9. rajthelyre. A rajtom közepesen sikerült és kb. a 6. helyen fordultam az első kanyarban. Első körben próbáltam előre jönni, ami eredménye 2 előzés volt és a 4. helyen sűrű mezőnyben motoroztam pár körön keresztül. 2-3 kör múlva az egyenesben sajnos megelőzött Karel Pesek. Tapadtam rá, de visszaelőzni nem tudtam. 1 kör múlva megint az egyenesbe megelőzött még egy srác.  Itt a 3-6. helyen lévőkkel szorosan vonatoztunk. Éreztem hogy a féktávokon gyorsabb vagyok, de a kanyarok kigyorsításainál nagyon csúszkált a motorom hátulja, így ott nem tudtam tartani a tempót. Többször meg is csúsztam, és mindenféleképpen talpon szerettem volna befejezni a futamot a pontgyűjtés érdekében. Majd 1-2 helycsere után az utolsó körben féktávon én is előztem még egyet és 5. helyen értem be a célba.
A verseny után a parc fermébe kerül az összes motor és ilyenkor van lehetőség óvást benyújtani. Na most érkezett is és a 3. helyen célba ért versenyző motorját szabálytalannak is találták, így őt kizárták a versenyből, és ezzel a 4. helyre kerültem.

A verseny után nem voltam felhőtlenül boldog, mert jobb helyezést reméltem. De ez a nemzetközi mezőnyben szerzett 4. hely a Magyar Országos Bajnoki értékelésben (magyarok között) az első helyezést jelentette. Tehát Alpok Adria (Nemzetközi) értékelésben 4. helyezést, Országos Bajnoki (Magyarok) értékelésben 1. helyezést sikerült bezsebelni a hétvégén. Örülök a sikeres hétvégének, mert itt is tanultunk új dolgokat. A futóművel is okosabbak lettünk és remélem a legközelebbi futamra újabb beállítással még közelebb kerülünk a nekem megfelelő beállításhoz, csak ezt a kevés tesztelés miatt eléggé nehéz finomra hangolni.

Nagyon hálás vagyok a támogatóimnak, akik minden versenyen újra és újra erejükön felül segítenek:
Horváth Zolinak – Daráló Aprító Kft.
Oldal Iminek – Oldal Imi Transport
Csányi Józsefnek – DETE
Petyának – R2 motorszervíz

Illetve köszönet egész évben a ruhámér a SHOX-nak, az egyéb védőfelszerelésemér Dominak – HJC, EBC fékbetétemér pedig Kirunak.

Következő futam Június 9-10. Országos Bajnoki Futam a Hungaroringen. Oldalkocsis VB futam keretein belül lesz megrendezve ez a verseny és remélem sok szurkoló szeme láttára versenyezhetünk a hétvégén.



Szerző: szabadban
Forrás: Chrobák János

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum