A Rallye szakág:
Rallye verseny: a hazai autósport legnépszerûbb ága. A több mint tíz versenybõl álló Rali VB ugyanúgy beutazza a világot - Monte Carlótól Új-Zélandig -, mint a Formula-1. Az Európa-bajnokság ugyan vesztett valamit a népszerûségébõl, de a Nemzetközi Autósport Szövetség a megújítását tervezi.
Mind a külföldi, mind a magyar bajnoki futamokat - jelentõs részben - közutakon rendezik, amelyek bizonyos szakaszait az adott idõben lezárják a forgalom elõl. Ezek az ún. gyorsasági szakaszok, amelyeket a lehetõ leggyorsabban kell a versenyzõknek megtenni; ezek összesített ideje és az útvonal hibapontok összege adja a versenyek végeredményét.
Ez utóbbi az abszolút sorrend, de ezen kívül a szabályok meghatározzák a tuningolható, A-csoportos és az ún. széria, N-csoportos autókat. Ezen belül hengerûrtartalom szerint vannak a géposztályok.
A magyar bajnoki futamok össztávja általában háromszáz és hatszáz kilométer között van, ebbõl kilencven és százhatvan a gyorsasági szakaszok kilométereinek hossza. Az elmúlt évek tükrében a bajnokság hat-, nyolcfutamos volt, és az ország legkülönbözõbb területein rendeztek ralikat, Tokajtól Zalaegerszegig.
A bajnoki értékelés alapját az abszolút sorrendben és a csoportokban a 20, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1 alapján kapja az elsõ tíz helyezett, míg a kategóriákban 9, 6, 4, 3, 2, 1 pontot kapnak az elsõtõl induló helyezettek.
A rendkívüli népszerûség - amely természetesen a támogatók érdeklõdését is felkeltette - már évekkel ezelõtt létrehozta a másodosztályt, amely évi öt-hat versenyen méri össze tudását, gyorsaságát.
A magyar bajnokság legrangosabb versenye évek óta a Budapest Rali, amely dupla pontot adó EB-futam, és a magyar bajnokságba is kétszeres szorzóval számít, ám a nemzetközi versenyre minden évben pályázni kell, csakúgy, mint a változó helyszíneken lebonyolított FIA Közép-Európai Zóna Trófea futamra.
A Magyar Nemzeti Autosport Szövetség http://www.mnasz.hu/index.php engedélyével!