A KTM X-Bow sportkocsi
Az osztrák motorkerékpár gyártó KTM a négykerekűek világával szemezget. Igaz, az új jövevény erősen emlékeztet a de Volkswagen GX-3 aszfaltszaggatójára. A szuperkönnyű kétüléses a Donkervoort és a Caterham cégek rakétáival szállhat ringbe.
KTM a 2007. márciusi Genfi autóshow kiállításán mutatkozik be az X-Bow -val. Egy 700 kg-s szuperkönnyű sportkocsi, amelyet egy 220 lovas Audi motor űz előre. Persze a 300 lovat terelgető top-verzió is ugrásra készen várakozik már J! Alapból az X-Bow hatsebességes kézi váltót kap de ha ez nem tetszik, akkor kérhető DSG-váltó is. Az autó bármely Volkswagen-márkakereskedőnél szervizelhető. Különben a hossza 3.6 m, az első szélvédő 7, az-az hét cm magas, nincs ajtaja és teteje.
A sógorok csak átmenetnek hívják. Átmenetnek a motor és az autó között. „Nem kívánunk egyetlen márkával sem konkurálni, csupán azt az űrt akarjuk betölteni, amit 20 évvel ezelőtt a Lotus abbahagyott” – mondta el a KTM igazgatója Stefan Pierer.
Karácsony körül kezdi meg a az X-Bow a teszteket. A projekt projekt pontosan egy évvel ezelőtt kezdődött. 2007 őszén kezdődik az „előfutók” gyártása 100 darabbal. „Megvárjuk a genfi reakciókat, és annak szellemében tervezzük a továbbiakat” – reagálta Peier, aki az évi ezer darabos gyártásban bízik.
Ha elérik a gépcsodával a 3500 darabszámot, akkor kezd a cég nyereséget termelni az X-Bow-al. A KTM-nek ez idáig ötmillió eurója fekszik az új jövevényében.
Írta: C.Z.