Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Audi R8 V10
2008-12-12 05:21:57


Mint már ismeretes, az Audi R8-ban egy 5.2 literes, 525 LE teljesitményű V10-es erőmű dohog, amely segitségével az autó álló helyzetből 3.9 másodperc alatt ugrik fel 100-ra és több, mint háromszoros végsebességet ér el. Legyünk pontosak! Tehát 316 km / óra. Tegyük hozzá, hogy annyival nem gyorsabb, mint a nyolc hengert magáénak tudó "tesó", a maga 301 km / óra gyorsaságával.

Azonban a következő vizsgatétel megoldásához, amelyben álló helyzetből a 200 km / óra elérése a feladat, a V10-es Audinak csak 8.1 mp-nyi időre van szüksége, amelyhez persze segitséget nyújt a tizhengeres 530 NM maximális nyomatéka is.

Az autó erőforrását közvetlenül az Audi R8 GT3-ból fejlesztették tovább a német mérnökök. A V10-es R8 hivatalos neve R8 5.2 FSI. lóerőnként 3. 09 kg-val tud többet az "elődnél", hengerenként egy literre lebontva 100.9 lóerőt teljesit azzal a 258 kg. súlyú erőforrással, ami 31 kilóval nehezebb, mint a V8-at mozgásra serkentő erőmű.

A gyári adatok szerint a kézi váltóval szerelt V10-es, ami különben 1620 kilóval nyomja az aszfaltot, csak 13.7 liter üzemanyagot szürcsöl be száz kilométerenként. A négykerék meghajtású első tengelye 44 %, mig a hátsó tengely 56 %-nak megfelelő súlyt mozgat meg a 19 inch-es, kimondottan ennek a modellnek tervezett 10 ágú felnikkel szerelt kerekein, nem egyszer bizony 1.2 G nehézségi erővel terhelve meg benne feszitő tulajonosát, aki a fellépő erőhatásokat lényegesen könnyebben viseli el, az Audi 300.000 km-ig járó garanciájának birtokában.

Hogy miben tér el az 5.2 FSI külseje a V8 kinézetéhez képest? Többek között más formát kapott az autó elejéntalálható légbeömlő nyilás, vagy ott van a csillogó feketére fényezett első spoiler. A V10 légbeömlő lamelláinak számát lecsükkentette kettőre a gyártó. A V10 esetében alapfelszereltségnek számit a teljes mértékben a LED-technikára épülő két első fényszóró. A szélesebb kasztni két oldalán elhelyezett légbeömlő nyilások sokkal jobban hivják fel magukra a bámuló járókelők figyelmét.

Az Audi R8 5.2 FSI, 2009 második negyedévétől lesz kapható szülőhazájának márkakereskedéseiben, 142.400 euró befizetése ellenében.


Szerző: cézé
Forrás: szabadban


Kapcsolódó cikkek:



A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum