A TEAM TOTH ISMÉT A POLE POZÍCIÓBAN
Könnyűnek tűnik kimondani, hogy Hector Barbera ismét, sorozatban immár hetedik alkalommal volt a leggyorsabbak között a kvalifikáción és idén már másodjára szerezte meg a rajtelsőséget. Persze korántsem volt ezt ennyire könnyű megszerezni. Németország és Csehország után, San Marinóban végre a Team Toth Aprilia volt a leggyorsabb a negyed-literes géposztály mezőnyében. Barbera fantasztikus formában érkezett meg az átalakított misanói pályára, ahol az első szabadedzéstől kezdve uralta a tréningeket. A spanyol nagyon kemény kétnapos munkán van túl. A mérnökökkel, a futómű és gumi specialistákkal hosszú órákon keresztül elemezték az adatokat, hogy a vasárnapi versenyre a maximumot hozhassák ki a 250-es Apriliából. A korábban már említett brnói versenyhétvégét követő teszt jelentősége csak most vált igazán fontossá, hiszen a cseh aszfalton gyűjtött információk rengeteget segítettek abban, hogy ezt a remek eredményt elérje a csapat. Id. Tóth Imre nagyon elégedett volt mindkét versenyzőjével. „Hector nagyon határozottan és tudatosan építette fel eddig az edzéseit. Remélem, hogy holnap ez a rengeteg munka meghozza a gyümölcsét és végre egy fantasztikus győzelemmel zárhatunk egy versenyhétvégét, ami a pontversenyben óriási előrelépés lenne Hector és a csapat számára. Imre teljesítménye is nagyon jó, hiszen nagyon fáj a keze, mégis sikerült neki a tegnapi idején javítani. Remélem, hogy a versenyt végig bírni fogja.” Imre a kényszerpihenőt követő első megmérettetése után, a második időmérőn hat tizedet tudott javítani az idején. Persze az idő önmagában kevés, most nagyon reméli, hogy a kezelések hozzásegítik abban, hogy be tudja fejezni a futamot.
BGP Media
06-20-3272720
Hector Barbera#21: pole pozíció
„Nagyon boldog vagyok, hogy végre összejött minden és egy újabb pole pozícióval bővült a csapat portfoliója. Keményen megdolgoztunk érte és nagyon köszönöm a csapatomnak a munkát. A hőség mindenkit megviselt és ahogy az előrejelzéseket néztem a versenyen még ennél is brutálisabb meleg lesz. Mindegy, az lesz, amit dob a gép. A beállításaink jól sikerültek, a motor nagyon jól viselkedik a kanyarban és sikerült a versenygumit is kiválasztanunk. A futam hosszú lesz, de mindent megteszek majd a győzelemért. A pole pozíció jó dolog, de ez csak az előétel, a lényeg holnap jön. Holnap kell elsőnek lennem.”
Tóth Imre#10: 25. rajtpozíció
„Annak mindenképp örülök, hogy sikerült a tegnapi időmhöz képest javítanom. Az edzés elején volt egy kis problémánk a puha futóművel, de a szerelőim keményítettek rajta és ezt követően azzal már nem volt gond. Négy, öt köröket tudtam folyamatosan menni, aztán a gázadás és az egyujjas fékezés is nehezen ment ezeken a kemény féktávokon. A kezem továbbdagadt, de a kezelések sokat segítenek. Holnap remélem, hogy végig bírni fogom a futamot, de ha nagyon megadja magát a kezem, akkor nem kockáztatok, mert Indianapolist semmiképp nem szeretném kihagyni.”