Suzuki VZ800 Marauder - teszt.
Úti cél a Hortobágy! A lehető legjobb választás, amikor már motoron is elviselhetetlen a meleg. Csak odaizzadtam a fekete műbőr üléshez. A legkellemetlenebb az volt, amikor lassú haladásnál beindult a ventilátor is, és a motor összes melegét a lábam közé fújta. Menet közben először keskenynek éreztem a kormányt. Azután már egészen otthonosan éreztem magam, és csak az oldaltámasz ki és becsukása okozott nehézséget. Mivel az első lábtartó elé esik, csak hosszas nyújtózkodás árán tudtam elérni. A változatosság kedvéért az indítókulcs helye a Marauderen a jobb oldalon, a benzintank előtt van (a tervezőnek elő kellett jönni valami változtatással a többi japán márkához képest). Nem baj, vasárnapra már ez is rutinná vált, és hétfőn a saját motoromat nem tudtam elindítani. Éppen azon gondolkodtam, hogy mit nem adtam volna ezért a motorért négy évvel ezelőtt, mikor az előttem haladó motorost elütötte egy felröppenő fácán. Hirtelen el sem akartam hinni. Vészfékeztem, az első fék azonnal reagált is, de a hátsót hiába tapostam, nem történt semmi. Az ijedségtől borzasztóan verni kezdett a szívem, de mivel a sofőr a motoron maradt, megállás nélkül mentünk tovább. Még belegondolni is rossz, hogy milyen érzés lehetett 90 km/órás (+ a fácáné) sebességgel ütközni. Én tuti szörnyethaltam volna... Később a hátsó fékről már teljesen leszoktam, de az első bőven elég a motor megállítására. Ez az a motor, amin műszaki hiba fel sem merülhet, és a rendszeres szerviz mellett csak a láncot kell olajozni - egyébként talán ez az egyetlen negatívum az Intruder kardánhajtását figyelembe véve. Mind egyenesben mind, pedig a kanyarokban stabil a jármű, a V2-es blokk pedig hangtalanul, simán és egyenletesen jár. A 70 centiméteres ülésmagasság, és az alacsony súlypont alkalmassá teszi a Suzukit némi rutin megszerezésére. Az 53 lóerő kicsi (200 kilogramm körüli) súllyal párosul, így bárki könnyedén elvezetheti, akár egy robogót. 2001-ben négyről ötsebességesre változtatták a motort. Elsősorban alacsonyabb motorosok érezhetik kényelmesen magukat Suzuki nyergében, és jó szívvel ajánlom hölgytársaimnak. Ha valaki mégis úgy érzi, hogy neki a 800 köbcenti túl nagy, 250- és 125- köbcentis motorral is megkaphatja a gépet. A Marauder - martalóc - nevével ellentétben egyáltalán nem az a fosztogató fajta: száz kilométeren ugyanis nálam megelégedett 4,6 liter benzinnel. A csomagtartó a nagy melegben nagyon hiányzott. Kellett volna valami hely, ahova a gumipókot biztonságosan beakaszthatom, hogy ne kelljen a hátizsákot a hátamon vinni. Helyette az ülés alatt két liter űrtartalmú rakodóhelyet alakítottak ki. Persze a gyártók gondoltak a különböző igényű vásárlókra, és rengeteg kiegészítőt kínálnak. Szélvédővel, háttámlával, bukócsővel és bőr oldaltáskákkal országúti cirkálóvá varázsolhatjuk, kis fejidommal és blokspoilerrel pedig utcai dragstert álmodhatunk belőle. És mivel benzin visszajelző lámpa nincs, ajánlatos a napi számlálót rendeltetésszerűen használni!
Műszaki adatok:
Motor típusa: 45 fokos, kéthengeres, V-motor, vízhűtéses, SOHC, 8 szelep
Hengerűrtartalom: 805 cm3,
Teljesítmény: 53 LE 6500 fordulat/perc-nél
Nyomaték: 65,7 Nm 5000 fordulat/perc-nél
Kompresszió viszony: 10:1
Furatxlöket: 83 mm x 74 mm
Karburátor: 36 mm torokátmérőjű dupla Mikuni
Váltó: ötsebességes
Maximális sebesség: 160 km/óra
Fékek: elöl 300 mm-es tárcsa, két dugattyús féknyereggel, hátul 180 mm-es dobfék
Kerekek: elöl 16" 130/90-es gumival, hátul 15", 150/90-es gumival
Váz: Dupla bölcső
Első futómű: hidraulikus, 41 mm átmérőjű, fordított teleszkópvilla
Hátsó futómű: lengőkar, 2 db hidraulikus rugóstag, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítéssel
Hosszúság: 2365 mm
Szélesség: 750 mm
Magasság: 1110 mm
Ülésmagasság: 700 mm
Hasmagasság: 135 mm
Üzemanyagtank: 13 l
Száraz tömeg: 207 kg
Fogyasztás a túra alatt: 4,6 liter
Eladási ára: 1 798 000 Ft