Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 24. szerda, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
A dobogó 2. fokáról az érettségire
2010-05-05 05:27:56


Sok izgalmat és egy értékes második helyet hozott Kiss Pál Tamás számára a hétvégi Formula Renault futam a Kent-béli Brands Hatch-ben. Miután a 3. versenyhétvége első futamát a heves eső miatt lefújták, csak vasárnap késődélután – magyarországi érettségijét megelőző napon – állhatott rajthoz a miskolci titán. A kiélezett csatában megszerzett második helyezéssel Tamásnak sikerült megerősítenie összetettbeli elsőségét. 

Kiss Pál Tamás:
- Vasárnap reggel annyira esett az eső, hogy kérdésessé vált, a versenyhétvége első futama egyáltalán el tud-e rajtolni. Amikor mégis kimentünk a pályára, nagyon hamar bebizonyosodott, hogy az eső és a vizes aszfalt miatt az autók olyan vízfüggönyt vertek fel, hogy 3 méterre sem lehetett látni. A verseny rendezői így a futam lefújása mellett döntöttek. Az eső nagyon sokáig nem akart elállni, egészen késő délutánig várni kellett, míg 6-kor a versenysorozat 6. futama elrajtolhatott. Addigra elállt az eső, a pálya azonban nagyon csalóka volt, nem száradt fel teljesen, csupán egy autónyi íven lehetett száraz aszfalton autózni. A rajt előtt mindenki amellett döntött, hogy inkább kockáztatja a kicsúszás veszélyét és ’slick’ gumikra cseréli az autója abroncsait. Az időmérők alapján az 5. helyről rajtolhattam és a futam első részében a csapattársammal, Nick Yelloly-val küzdöttem, folyamatosan előzgettük egymást, míg végül sikerült megelőznöm és utolérnem Tom Blomqvist-tet, aki sokáig feltartott, mialatt az első két helyen lévő pilóta jókora előnyre tett szert. Jó pár körön keresztül küzdöttünk, majd amikor hibázott, ezt kihasználva jól kaptam el a kifordítót a célegyenes előtt és meg tudtam előzni. Ezután már a saját tempómban tudtam haladni, ami azt jelentette, hogy több mint egy másodperccel gyorsabb köröket autóztam, mint az előttem lévők. 3-4 körrel a vége előtt sikerült utolérnem a mezőny elején haladókat, ekkor azonban, sajnos én is hibáztam, 160 km/h sebességgel mehettem, amikor az autóm bal hátulja ráért a vízre, abban a pillanatban megpördültem 180 fokban, lecsúsztam a fűre és a palánk felé sodródtam. Szerencsére maradt annyi lélekjelenlétem, hogy vissza tudtam kormányozni az autót a pályára és a 3. pozíciómat is meg tudtam tartani. Az utolsó körben végül mellém szegődött a szerencse, mert a 2. helyen autózó versenyző is – hozzám hasonlóan – megcsúszott, és visszaesett jó pár helyezéssel, így én másodikként értem célba.
Nagyon boldog vagyok, hogy összesítettben továbbra is meg tudtam őrizni az első helyem.

Tamás a kalandos és izgalmas versenyhétvégét követően hosszabban pihenhet, hiszen legközelebb június 4-5-6-án ül újra versenyautóba Oulton Park-ban. Addig azonban még olyan komoly feladatok várnak rá, mint az írásbeli érettségi.



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum