Elsőként a Pap Motorsportnál remekül teljesítő Kárai Tamással történt beszélgetés.
- Mióta versenyzik rendszeresen?
- Az autocross olyannyira az életem részévé vált, hogy el is kell gondolkoznom mikor ragadott magával ez a sportág. Ha napra pontosan nem is tudom felidézni az első versenyemet, az viszont biztos, hogy 2000-ben kötöttem szoros barátságot ezzel a világgal.
- Nem sokkal később, már Európa legjobbjaival mérte össze tudását.
- Pár évvel később kezdtem el versenyezni az Európa-bajnokság egyes futamain. Elsősorban a tapasztalatszerzés volt a fő célom, majd az eredményeim is egyre jobban lettek. Olyannyira, hogy 2005-ben megnyertem a losonci EB futamot.
- Mi a legnagyobb különbség egy országos bajnoki, valamint egy EB verseny között?
- Ezt egy szóval nem lehet elmondani. Szinte minden részletében különbözik a két rendszer egymástól, a legszembetűnőbb eltérés viszont kétségkívül a magasabb színvonalú technikában és a nagyobb létszámú mezőnyben mutatkozik.
- Ön szerint mivel magyarázható a nézőszám erőteljes megcsappanása az autocross versenyeken a 80-as évek óta?
- Manapság minden hétvégén számtalan program várja a kikapcsolódni vágyókat, a rendezvényekből is túlkínálat van. Akkoriban még szűkebb határt szabtak a szórakozási lehetőségeknek.
- Az Európa-bajnoki sorozat pályáihoz viszonyítva, hogyan értékelné a nyirádi pályát?
- Köztudott, hogy Magyarországon a legjobb pálya a nyirádi, de véleményem szerint Európában is kiemelkedő helyet foglal el. Pályafutásom során találkoztam már olyan helyszínnel is, ahol a verseny előtti pénteken kezdték meg a „munkálatokat”. A pálya felkészítése természetesen nem sikerült, ami rányomta a bélyegét az egész hétvégére. Nyirádon ilyen nem fordulhatna elő sem OB, sem EB futamon.
- Milyen eredményre számíthatunk Öntől a hétvégén?
- Remélem ott tudunk lenni az elején. Ha a technika ördöge nem babrál ki velünk, akkor rajtam nem fog múlni.
Szerző: S.V.