Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
A Cessna 150 - 152
2005-11-24 17:10:46
Kategória: Kisrepülők


A Cessna 150 – 152 története!  

Egy a Flying ® magazin által nemrég közzétett cikk szerint, a Cessna 150 repülőgép sorozat a második legnépszerűbb repülőgép modell, amit valaha gyártottak. (az első helyen a négyüléses  Cessna 172 áll).

Tények:
összes gyártott 150: 23,948
összes gyártott 152:  7,585
jelenleg É-Amerikában regisztrált 150-152-ok száma: 19,877
jelenleg más országokban regisztrált 150-152-ok száma: 2,869*

Történet:
az alapító,  Clyde Cessna  első repülőgépét 1911-ben építette, és azon tanult meg saját maga repülni! 1934-ben, Clyde unokaöccse, Dwane Wallace, friss diplomás, átvette a cég irányítását. Wallace vezetése alatt, a Cessna Repülőgép Vállalat végül is a legsikeresebb általános repülési cégévé vált, és maradt az óta is.

Cessna először kétüléses kisgépeket kezdett gyártani 1946-ban, az 120-as modellt, alumínium repülőgéptörzzsel.  Ezt a szinte teljesen hasonló, 140-es modell követte. Több mint 7,000 modellt adtak el a 120-140-es sorozatból. Cessna a 140-es gyártását 1951-ben hagyta abba azért, hogy a négyüléses repülőgépek gyártására fektessen ezen túl hangsúlyt. 1957-ben a cég úgy döntött, hogy piaca van a 140-es gép háromsebességes változatának. A szabványokat követve, az új gépet, Cessna 142-nek nevezték el. 6 nap múlva, ismeretlen oknál fogva,  a repülőgépet Cessna 150-nek keresztelték át. Összesen 683 darab C150-est építettek 1957 és 1959 között. 1966-ban Cessna újratervezte a repülőt, könnyítettek a farok-részen. Az új stílus nagyon népszerű volt a pilóták körében. Cessna 3,000 darab 150-es modellt készített abban az évben, a legtöbbet az összes repülőgép történetében valaha. A 150-es szabvány motor egy négy-cilinderes, 100 lóerős, 0-200 Continental modell. A 18 éves gyártása alatt sokat változattak a 150-es szerkezetén és beállításain.

1970-ben a Cessna bemutatta a 150 "Aerobat" modellt, amelyik nagyon népszerű lett a műrepülő oktatás piacán, és továbbra is egy népszerű sportrepülő.
A gyártás befejezésének idejére, 1985-re, 31,533  darab Cessna 150-152-es gépet gyártottak le világszerte. Több pilóta vezette a Cessna 150-152-es gépeket, mint bármely más típusú kisrepülőt.

Teljesítménye: Maximum sebessége 200km/h (108kt), optimális utazósebessége 196km/h (106kt). Kezdő emelkedési mértéke 640láb/perc. Szerviz plafon 15,300láb. Távolság 563km (304nm).

Súlya: üresen 447kg (985lb), maximum felszálláskor 681kg (1500lb).

Mérete: 150 – szárnyak közötti fesztávolság 10.17m (33láb 4in), hossza 6.56m (21láb 6in), magassága 2.11m (6láb 11in). Szárny területe 14.8m2 (159.5négyzetláb).

Gyártott darabszám: összesen a 150 és 152-esből 31,289 repülőgépet gyártottak a 27 év alatt, magába foglalva a 6860 USA –ban készült 152-est, az 589 francia építésű 152-est, a 22,082 USA-ban épült 150-est és 1758 francia építésű 150-est, és a 39 argentín építésű A-150-est-

Honlap: http://www.airliners.net/info/stats.main?id=138
 



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum