Az i-MiEV 2. lett Pikes Peakben
A 100%-ban elektromos hajtású i-MiEV versenyautó második helyen végzett a 2012-es Pikes Peak hegyi futam
Elektromos Autó kategóriában
A szériagyártású Mitsubishi i hatodikként ért célba
A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) két, 100%-ban elektromos hajtású autót is benevezett az USA-beli Colorado államban augusztus 7-12. között megrendezett Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamra (PPIHC) – az egyedi építésű i-MiEV Evolution versenyautót és a Mitsubishi i modellt (az i-MiEV észak-amerikai változatát). Az elektromos autók mezőnyében Hiroshi Masuoka a második helyen végzett az i-MiEV Evolution versenyautóval; a japán pilóta első ízben indult a híres versenyen. Annak ellenére, hogy nem nyerte meg a futamot, a verseny során sikerült értékes információkat gyűjtenie az MMC mérnökei számára, akik a jövő autóinak fejlesztésén dolgoznak.
A 2012-es Mitsubishi i modell versenyre felkészített változatát Beccy Gordon vezette (az autót biztonsági berendezésekkel és módosított lökhárítókkal szerelték fel), bebizonyítva, hogy a sorozatgyártású elektromos autó a kemény körülmények közt is ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint benzinmotoros társai.
“Bár nem sikerült a dobogó legfelső fokára állnunk az Elektromos Autó kategóriában, én mégis elégedett vagyok azzal, hogy a sorozatgyártású i-MiEV modellből származó motorok és akkumulátorok helytálltak a Pikes Peak erőpróbáján,” nyilatkozta a sikeres futamot követően Hiroshi Masuoka csapatkapitány és pilóta. “Az autó ugyan mindjárt a verseny elején súlyosan megsérült, de a csapattagok kiváló munkát végezve gyorsan kijavították a hibát. Szeretnék köszönetet mondani minden partnervállalatnak és persze a csapat tagjainak, akik lehetővé tették, hogy rajthoz álljunk ezen a futamon. Örömmel tölt el a tudat, hogy ilyen kiváló eredményt sikerült elérnem csapatunk számára.”
Beccy Gordon, a sorozatgyártású Mitsubishi i pilótája így emlékszik vissza: “Nagy izgalommal töltött el, hogy mindkét autó feljutott a csúcsra ezen a kemény hegyi futamon. A Mitsubishi i a starttól a célvonalig teljesítményvesztés nélkül száguldott, remekül bizonyítva, micsoda lendülettel képes felkapaszkodni a meredek hegyi emelkedőkön. Remek érzés volt egy elektromos hajtású autóval versenyezni, és izgalmas kihívás volt bemutatni a jövő autójának képességeit.”