2000-ben a DaimlerChrysler kb. 1,6 milliárd eurót tett le az asztalra a Mitsubishi Motors részvényeinek 37 %-os tulajdonlásáért. Ennek, az ázsiai piacra való betörést kellett volna megkönnyítenie, de ez a húzás nem jött be. Emlékezzünk csak a Mitsubishinél történt minőségcsökkenésre és a japán adóügyi próbálkozások miatti imázs-vesztésre, amelyek következtében a Mitsubishi komoly veszteségeket élt meg. A DCX, 2005 novemberében adott túl utolsó részvényein és ezek után, tényleg csak nagyon kevés ember hitte még a japán cég túlélését.
De úgy tűnik, hogy a Mitsubishi eltekerte az idő kerekét az új modellekkel. Még 2005-ben dobta az amerikai piacra az Eclipse sportkupét, az idén pedig a Spyder nevű kocsiját. Persze ezek a kocsik még nem tudnak mindent megváltoztatni. Az majd az új Lancer feladata lesz, de előbb még piacra kerül 2007-ben az új Outlander.
A Mitsubishi saját útja: A második generációja teljesen új autó!
A fenéklemezét még a DaimlerChryslerrel közösen fejlesztették ki, amelyet különben a Dodge Caliber és a Jeep Compass modelljeinél is felhasználtak. Mitsubishi az Outlanderen kívül ezzel tervezi még az új Lancert, a lancer EVO-t, egy nagy SUV modellt és egy új, a japán piacra készülő MPV-t is.
Mind a két gyártó külön utat választott a fejlesztéseivel. A Mitsubishi a sportos teljesítmény és a minőség ösvényére lépett.
Ezek a tulajdonságok az új Outlander esetében mindenképpen jelen vannak. A kocsit Amerikában egyelőre csak az új 3.2 literes V6 MIVEC motoros, 220 lóerős, alapból elsőkerék meghajtású modellt lehet kapni a három variánson belül. A háromból kettőben AWC rendelhető, ami a Mitsubishi olyan elsőkerék meghajtása, amelyet már menet közben is be lehet kapcsolni, a középkonzolon elhelyezett kapcsoló segítségével. Sőt, két 4WD állása van a tekerős kapcsolónak. Az egyikben 60 százalékos meghajtást juttat a hátsókerekeknek, míg a másikban fix. 50-50 %-ban ossza meg az arányokat az első- és hátsókerekek között.
Egyelőre az új európai Outlander a négyhengeres 2, 4-literes benzinmotort kapja. Azt a világmotort, amelyet a Mitsubishi, a Hyundai és a DaimlerChrysler közös fejlesztésben épített meg. A másik motor pedig a 2-literes turbódízel, amit a Volkswagen gyárában építenek.
A kocsi sportos karaktere érezhetően nem kizárólag a V6-os és a 6-sebességes szekvenciális automataváltó miatt van. Az úttartása önmagában kiváló! A 2007 februárjában érkező autót jellemzi a minőségi kidolgozás és a magas szintű alapfelszereltség!
Fordította: C.Z.
Kapcsolódó cikkek:
- Az új Mitsubishi Outlander
- Mitsubishi Outlander Turbo