Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 25. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
2006 módosult F1 szabályai
2006-03-02 07:09:14
Kategória: Forma1


 

2006 módosult F1 szabályai

 

A szezon legfontosabb újdonsága, hogy V8-as motorok váltják fel a tavalyi tízhengereseket. Az új motorok kisebb teljesítményéhez, kiegyensúlyozottabb vezetés kell, mivel a kis hibák ugyanis most nagyobb időveszteségeket okoznak, pont a motorok kisebb teljesítménye miatt. A leszorító erő is csökkenni fog, így a kanyarok előtt hamarabb kell fékezniük, igaz az is, hogy kijövet hamarabb is gyorsíthatnak. A tesztek első tapasztalatai szerint a kanyarsebesség nem változik majd lényegesen, viszont az egyenesekben átlagosan 10-15 km/h-val csökken a tempó.

A másik komoly szabályváltozás a kerekekkel kapcsolatos. 2006-ban a csapatok ismét cserélhetnek kereket a futam közben is. Ez növeli a biztonságot, és több lesz a boxkiállás, ami a nézőknek is izgalmasabbá teszi a futamokat. A kerékcserék engedélyezésével pedig a csapatok nagyobb mozgásteret kaptak a versenystratégia kidolgozásában.

Változnak az időmérők. Az első negyedórában valamennyi versenyautó körözhet a pályán, majd a hat leglassúbbat a rajtrács 17-22. helyére rangsorolják. Öt perc szünet után a többiek, azaz 16-an újra birtokba vehetik a ringet, de csak újabb 15 percre. Az ekkor nyújtott teljesítményük alapján a leglassúbb hat versenyautóé a 11-16. rajtkocka. A kvalifikációban maradó 10 pilóta az utolsó 20 percben küzd meg a startpozíciókért.

Érdelesség: hogy a V8-as motorok bevezetésével a Forma-1-es és a személygépkocsikat tervező mérnökök azonos kihívás előtt állnak.

A kulcsszó tehát az autógyártásban is a méretcsökkentés, azaz kisebb hengerűr-térfogat változatlan teljesítmény mellett. Ez a fajta hatékonyságnövelés nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az autógyártás egyszerre tudjon eleget tenni a fogyasztási és környezetvédelmi követelményeknek, valamint a biztonsági és kényelmi igényeknek, tette hozzá egy, az Allianz-nál dolgozó szakértő.

Nem árt figyelemmel lenni rá: hogy a közúti közlekedés szabályai is változnak időnként. Nem elég a régen megszerzett jogosítvány birtokában nyugodtan hátradőlni, hiszen az új közlekedési szabályokat minden sofőrnek követnie kell. No, és betartania.

Az elmúlt évek legfontosabb változása, hogy a hátsó ülésen is mindig használni kell a biztonsági övet. Magyarországon is hamarosan – több európai országhoz hasonlóan – kötelező lesz minden autó utasterében a láthatósági mellény, ami a sofőr és az utasok testi épségét védi, ha a kocsiból műszaki vagy egyéb probléma miatt kiszállnak. 



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum