2006 módosult F1 szabályai
A szezon legfontosabb újdonsága, hogy V8-as motorok váltják fel a tavalyi tízhengereseket. Az új motorok kisebb teljesítményéhez, kiegyensúlyozottabb vezetés kell, mivel a kis hibák ugyanis most nagyobb időveszteségeket okoznak, pont a motorok kisebb teljesítménye miatt. A leszorító erő is csökkenni fog, így a kanyarok előtt hamarabb kell fékezniük, igaz az is, hogy kijövet hamarabb is gyorsíthatnak. A tesztek első tapasztalatai szerint a kanyarsebesség nem változik majd lényegesen, viszont az egyenesekben átlagosan 10-15 km/h-val csökken a tempó.
A másik komoly szabályváltozás a kerekekkel kapcsolatos. 2006-ban a csapatok ismét cserélhetnek kereket a futam közben is. Ez növeli a biztonságot, és több lesz a boxkiállás, ami a nézőknek is izgalmasabbá teszi a futamokat. A kerékcserék engedélyezésével pedig a csapatok nagyobb mozgásteret kaptak a versenystratégia kidolgozásában.
Változnak az időmérők. Az első negyedórában valamennyi versenyautó körözhet a pályán, majd a hat leglassúbbat a rajtrács 17-22. helyére rangsorolják. Öt perc szünet után a többiek, azaz 16-an újra birtokba vehetik a ringet, de csak újabb 15 percre. Az ekkor nyújtott teljesítményük alapján a leglassúbb hat versenyautóé a 11-16. rajtkocka. A kvalifikációban maradó 10 pilóta az utolsó 20 percben küzd meg a startpozíciókért.
Érdelesség: hogy a V8-as motorok bevezetésével a Forma-1-es és a személygépkocsikat tervező mérnökök azonos kihívás előtt állnak.
A kulcsszó tehát az autógyártásban is a méretcsökkentés, azaz kisebb hengerűr-térfogat változatlan teljesítmény mellett. Ez a fajta hatékonyságnövelés nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az autógyártás egyszerre tudjon eleget tenni a fogyasztási és környezetvédelmi követelményeknek, valamint a biztonsági és kényelmi igényeknek, tette hozzá egy, az Allianz-nál dolgozó szakértő.
Nem árt figyelemmel lenni rá: hogy a közúti közlekedés szabályai is változnak időnként. Nem elég a régen megszerzett jogosítvány birtokában nyugodtan hátradőlni, hiszen az új közlekedési szabályokat minden sofőrnek követnie kell. No, és betartania.
Az elmúlt évek legfontosabb változása, hogy a hátsó ülésen is mindig használni kell a biztonsági övet. Magyarországon is hamarosan – több európai országhoz hasonlóan – kötelező lesz minden autó utasterében a láthatósági mellény, ami a sofőr és az utasok testi épségét védi, ha a kocsiból műszaki vagy egyéb probléma miatt kiszállnak.