Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 29. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Az Indiai AutoRiksa Challenge ötödik versenynapja.
2006-08-28 13:14:24


Azonnali közlésre

 

 

Tuticorin, India - 2006. augusztus 25. Az indai riksafutam tegnap a madurai Menakhsi hindu templomkomplexum körüli versennyel kezdődött. A madrasinál is kaotikusabb forgalomban több riksa is koccant egymással, súlyosabb sérülés nem történt. A templom körüli három körben több résztvevő majdnem megsüketült. Indiában az egyetlen közlekedési szabály az, hogy a hangosabban dudálót el kell engedni, ezért hihetetlen hangzavar van az utakon. Az indiai közlekedés a darwinizmuson alapul: a nagyobb járműveknek van elsőbbsége. A dudák hangja igazodik a járművek méretéhez, semelyik autoriksán nincs például teherautóduda. Városi forgalomban egy vezető átlagban 10  másodpercenként dudál, a buszok gyakrabban és ezenkívül még egy külön ordibáló embert is alkalmaznak, aki folyamatosan üvöltözik a járókelőkkel. Ha nem így tennének, az utasok elvesztenék a hitüket és leszállnának a buszokról.

 

A legnagyobb ellenfél továbbra is a meleg volt, a hőmérők ismét jóval 40 fok feletti hőseget jeleztek. „Szerencsére itt India déli csücskében nem annyira, párás a levegő, mint Madras környékén. Ha fúj a szél, olyan, mintha hajszárítóval fújnának” - mondta Bogár Bálint, a Riksa Miska pilótája. A forróságot a riksák tegnap is megérezték, a futamban induló 17 járműből 12-nek kellett kisebb-nagyobb gondokkal leállnia. Az első helyért elkeseredett küzdelmet folytató Riksa Miska ismét kénytelen volt félrehúzódni és egy magyar csapat segítségét kérni. „Megint ránk jutott a feladat, hogy segítsünk nekik. Lassan úgy érzem, mi vagyunk a szervizautó”- mondta Kmetty József, a Qwerty pilótája. Később a Qwerty egy előzés során az árokba szorult és a riksájukat az arra járó helyieknek kellett kiemelnie. A két csapat a cél később beérte egymást és fej-fej mellett, ordítva száguldtak be a célkapun ötödikként és hatodikként.

 

Nem volt ilyen szerencsés a Tamil Devils csapat. Utolsóként érkeztek a célba. „Rögtön Madurai után eltévedtünk és egy kis faluban beleszaladtunk a helyi forradalmi szocialista párt tüntetésébe. Nagy volt a tömeg, sem előre, sem hátra nem tudtunk mozdulni. Ráadásul egy bivalycsorda is befutott a faluba. Egy órát vesztegeltünk. Elénekeltük az Internacionálét, de a helyiek nem ismerték. Nagyon kedves volt mindenki, meghívtak teázni és kaptunk két sarló kalapácsos zászlót.” - nyilatkozta Villám Géza, a csapat pilótája a tegnapi kudracos napjukról.

 

A riksásokat a tegnapi cél, Tuticorin határában kb. 50 ember várta. Kivonult a helyi kosárlabdacsapat, a Rotary Club, a szabadkőművesek és rengeteg iskolás. Díszes szárikba öltözött asszonyoktól hagyományos hindu áldást és hideg üdítőket kaptak a beérkezők. Első két helyen az indiai Team CAMS és a Radiance csapat végzett. Harmadikként az orosz Aramageddon futott be.

 

 Az indiai sajtó a verseny minden mozzanatát követi, a Southern Spice zenei tévéadó napi összefoglalót közöl az eseményekről. A helyi riksások mindenütt segítenek a versenyzőknek. „Az indiai riksasofőrökről azt tartják, hogy a városok parazitái” avatott be Prakash madurai riksás. „Erre feltűnik 40 európai és riksákkal vezet le 1000 kilométert. Pontosan olyan inget viselnek, mint mi. Nagyon tiszteljük az őket”- tette hozzá.

 

A riksásokat tegnap este a helyi közélet prominens szereplői fogadják. A futam holnap reggel indul tovább Courtallamba.

 


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum