Az Indiai AutoRiksa Challenge ötödik versenynapja.
Azonnali közlésre
Tuticorin, India - 2006. augusztus 25. Az indai riksafutam tegnap a madurai Menakhsi hindu templomkomplexum körüli versennyel kezdődött. A madrasinál is kaotikusabb forgalomban több riksa is koccant egymással, súlyosabb sérülés nem történt. A templom körüli három körben több résztvevő majdnem megsüketült. Indiában az egyetlen közlekedési szabály az, hogy a hangosabban dudálót el kell engedni, ezért hihetetlen hangzavar van az utakon. Az indiai közlekedés a darwinizmuson alapul: a nagyobb járműveknek van elsőbbsége. A dudák hangja igazodik a járművek méretéhez, semelyik autoriksán nincs például teherautóduda. Városi forgalomban egy vezető átlagban 10 másodpercenként dudál, a buszok gyakrabban és ezenkívül még egy külön ordibáló embert is alkalmaznak, aki folyamatosan üvöltözik a járókelőkkel. Ha nem így tennének, az utasok elvesztenék a hitüket és leszállnának a buszokról.
A legnagyobb ellenfél továbbra is a meleg volt, a hőmérők ismét jóval 40 fok feletti hőseget jeleztek. „Szerencsére itt India déli csücskében nem annyira, párás a levegő, mint Madras környékén. Ha fúj a szél, olyan, mintha hajszárítóval fújnának” - mondta Bogár Bálint, a Riksa Miska pilótája. A forróságot a riksák tegnap is megérezték, a futamban induló 17 járműből 12-nek kellett kisebb-nagyobb gondokkal leállnia. Az első helyért elkeseredett küzdelmet folytató Riksa Miska ismét kénytelen volt félrehúzódni és egy magyar csapat segítségét kérni. „Megint ránk jutott a feladat, hogy segítsünk nekik. Lassan úgy érzem, mi vagyunk a szervizautó”- mondta Kmetty József, a Qwerty pilótája. Később a Qwerty egy előzés során az árokba szorult és a riksájukat az arra járó helyieknek kellett kiemelnie. A két csapat a cél később beérte egymást és fej-fej mellett, ordítva száguldtak be a célkapun ötödikként és hatodikként.
Nem volt ilyen szerencsés a Tamil Devils csapat. Utolsóként érkeztek a célba. „Rögtön Madurai után eltévedtünk és egy kis faluban beleszaladtunk a helyi forradalmi szocialista párt tüntetésébe. Nagy volt a tömeg, sem előre, sem hátra nem tudtunk mozdulni. Ráadásul egy bivalycsorda is befutott a faluba. Egy órát vesztegeltünk. Elénekeltük az Internacionálét, de a helyiek nem ismerték. Nagyon kedves volt mindenki, meghívtak teázni és kaptunk két sarló kalapácsos zászlót.” - nyilatkozta Villám Géza, a csapat pilótája a tegnapi kudracos napjukról.
A riksásokat a tegnapi cél, Tuticorin határában kb. 50 ember várta. Kivonult a helyi kosárlabdacsapat, a Rotary Club, a szabadkőművesek és rengeteg iskolás. Díszes szárikba öltözött asszonyoktól hagyományos hindu áldást és hideg üdítőket kaptak a beérkezők. Első két helyen az indiai Team CAMS és a Radiance csapat végzett. Harmadikként az orosz Aramageddon futott be.
Az indiai sajtó a verseny minden mozzanatát követi, a Southern Spice zenei tévéadó napi összefoglalót közöl az eseményekről. A helyi riksások mindenütt segítenek a versenyzőknek. „Az indiai riksasofőrökről azt tartják, hogy a városok parazitái” avatott be Prakash madurai riksás. „Erre feltűnik 40 európai és riksákkal vezet le 1000 kilométert. Pontosan olyan inget viselnek, mint mi. Nagyon tiszteljük az őket”- tette hozzá.
A riksásokat tegnap este a helyi közélet prominens szereplői fogadják. A futam holnap reggel indul tovább Courtallamba.