Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 20. szombat, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
BRNO II. AA Futam - Chrobák János
2012-05-17 20:12:09


Csütörtöki nappal kezdődött számomra, a 2012-es második Alpok - Adria hétvége, ami a brnoi pályán lett megrendezve. Kurucz Feri csapattársammal és Godó Attila szerelőnkkel hármasban vágtunk neki *az útnak. 21-22 óra felé érkeztünk meg a pályára, ahol elfoglaltuk a helyünket, felállítottuk a sátrat, kipakoltunk a kocsiból és szépen lassan rá is hangolódtunk az alvásra. Megcsináltuk a hálószobánkat, és nyugovóra is tértünk éjfél felé kisbusz hátuljába.

Péntek reggel 8 óra felé ébredtünk, napsütés és meleg idő volt már reggel. Motorok átnézésével kezdtünk, én elkezdtem a matricázásom befejezését, mert a saját idomom csütörtökön lett feketére fújva. :) Pénteki napon 5x30 perc edzés lehetőség volt, amiből én egyet használtam ki, persze nem azért mert épp nem volt hangulatom motorozni, pusztán anyagi megfontolásból nem gurultam ki több menetre. Ezen az egy meneten a célom az volt, hogy kicsit ráhangolódjak a pályára. Időt sem mértünk, csak egy kört kintről, stopperrel, ami 2:15-ös idő volt. Mindez természetesen nem új gumival…(nem pocsékolunk) :) Ezzel motorozás szempontjából befejeződött számomra a nap, de nem stimmelt minden a motorral. A kanyar bejáratoknál iszonyatos módon pattogott a hátulja, nem tudtam mikor fog kiesni alólam. Ezt az érzést megosztottam ott Bájóval, majd arra jutottunk, hogy nézzük meg mit tudunk vele csinálni. Megnéztük az első futóművet, és nem sok olajat találtunk benne. Bájó töltött bele, beállítottuk egy szerinte jó kezdő beállítást rajta. Hátsó kerekem pattogásának az oka a túl erős hátsó rugó volt, de ezt ott orvosolni nem tudtuk. Elintéztük a nevezésünket, illetve a gépátvételt, majd egy kis grillezéssel lezártuk a napot és ismét bedőltünk a kis háló helyünkre. Szombaton következett a két időmérő. Esőt írt a meteorológia erre a napra. Első időmérő 9:20-tól kezdődött és igencsak gyülekeztek a felhők. Úgy voltunk vele, hogy ha nem kezd el esni, akkor addig kell motorozni, amíg száraz a pálya. Ki is mentünk és csak húztuk a gázt, és az időmérő utolsó 10 percében már esett is az eső. Nekem ismételten használt gumi volt a motoron, mégpedig amivel szlovákia ringen a versenyen mentem, csak mivel ott a jobb oldala kopott jobban és ez a pálya is a gyors jobbos kanyarokra épül, így fordítva tettük fel. Az első időmérő alapján én 11. helyen voltam, 2:11.308-as idővel, Feri a 21. helyen állt. Innentől folyamatos eső pár órán keresztül, majd elállt és kezdett szépen lassan száradni. A második időmérő előtt sikerült szerezni egy hátsó rugót, azt Bájó ki is cserélte nekem gyorsan, amit köszönök is neki. Még ez sem az a rugó, ami nekem kellene, de mégis közelebb van a jóhoz. :) Kezdődött a második mért edzés. Nem terveztük, hogy kimegyünk a pályára, mert még nem volt teljesen száraz. Tudtuk hogy javítani úgysem tudunk a délelőtti száraz pályához képest, de mivel új rugó került be a motoromba és a pálya 80%-ban száraz volt, úgy döntöttem a próba miatt kimegyek pár körre. Gumi ugyanaz maradt a motoron. A rugó jobbnak bizonyult, de még mindig nem tökéletes, igaz lassabban is mentem, 2:17.900 volt a legjobb köröm. A két időmérő összesítése után maradt a délelőtti sorrend, a 11. helyről vártam a futamot. Este beszélgetés, vacsora, aztán fekvés, ismételten a megszokott mozgó hálószobánkba. :) A két időmérő között még egy kis költözködés volt, mert amikor elkezdett esni az eső, Bregyó felajánlotta, hogy költözzünk be melléjük a boxba, hogy ne ázzunk kint a sátor alatt. Mivel ez sem volt betervezve a költségvetésünkbe, először kinn akartunk maradni, de végül eléggé kedvező, nagyon baráti ajánlatra behurcolkodtunk a boxba, majd sajnos a nap végére még ez a helyzet is megváltozott. Viktor a második időmérőjén vizes meneten elesett és eltölrt a hüvelyk ujja. Így sajnos Ő másnap nem tudott volna motorozni, összepakoltak és mentek is haza. Vasárnap ott szédelegtünk Ferivel kettesben

Vasárnapra is be jött az időjárás, amit írtak. Napsütés, de nagyon hideg. Hajnalban 4 fok volt, napközben pedig 10 fokra melegedett maximum. 9:10-kor volt a warm-up edzésünk, mire kapott egy kis tuningot ismét a motorom, az egy versenyt és két időmérőt lefutott gumit, vissza fordítottuk az eredeti futás irányába. :) (A warm-up-ról van on-board felvétel, ez is fel fog kerülni. Nem uncsi, mert egy kis verseny szimulációba keveredtem a 10 perces menet alatt.) :) Hátra maradt a verseny. Itt a 11. helyről indulva én reméltem, hogy előre tudok jönni. A köridők alapján bő 2 másodperccel futott nálam jobbat az első helyről induló. Mivel a szlovákia ringen 4 másodpercet gyorsultam a versenyen az új guminak és a versenynek köszönhetően, így ez a 2 másodperc behozhatónak tűnt. Illetve, a tavalyi évben ugye a Supersport VB-n, amikor is a 3. kanyarban a rajt után kilöktek, a sóderból szedtem össze a motort egy szaltó után és akkor egyedül motorozva 2:06-os időt mentem, így bíztam benne, hogy igaz ez Stock kategória, de a dobogóra érek. Következett a rajt. Egész tűrhetően sikerült eljönnöm, de az első kanyarban belülre keveredtem. Itt kb. a 10. hely környékén fordultam, de nagyon lassan fordult a mezőny, többször el kellett vennem a gázt a kanyarban. Túléltük, és közeledtünk a 3-as kanyar felé, ahonnan nekem kellemetlen emlékeim vannak ugye a VB-ről. Ide kicsit eltolva egyszerre 3-an estünk be, én továbbra is a 10. hely környékén. Az első srác elfordult, de aki legbelül fordult, elcsúszott…elment az eleje! Na én ezt végig néztem és lepörgött előttem a tavalyi bukásom, amikor kilöktek…mondom ilyen nincs…most is? Még egyszer? Nem lehetek ilyen szerencsétlen…és részben mégis…persze rögtön fék, beleállítás, és egy a cél, elkerülni az esést. A csúszó motor úgy csúszott el előttem, hogy a farok idoma azért elérte az én első kerekemet, de szerencsére sikerült erősen tartani a kormányt így nem estem el. De jött a pilóta is… Hűha mondom, még nem úsztuk meg. A „baba” pedig pont úgy csúszott, hogy az egyik lábával becsúszott a hátsó kerekem elé, amin át is ugrattam. Hál Istennek, talpon sikerült még így is maradni…közeledett a sóderágy, de azt már ha törik ha szakad elkerülöm, gondoltam magamba, és elfordultam. (Kurucz Feri elmondása szerint Ő jött mögöttem 2-3 hellyel, és ahogy átmentem a srác lábán, lerepült róla a csizma, na azt pedig Ferinek kellett ügyesen kerülgetni, hogy ne menjen neki…:) ) Túléltük…na de hova lett a mezőny eleje? Jajj mondom, hát van 8 kör összesen és előttem 8 ember, akiket nem hogy megelőzni kellene, előtte még utol is kéne őket érni. Gondoltam magamban, lesz ami lesz, odafigyelve siessünk egy kicsit. :) Na ennek meg is lett az eredménye. 1-2 kör alatt fel is zárkóztam a vezető csapathoz, akik hál istennek egybe maradtak és vonatoztak 8-an. Beszálltam a buliba és szépen lassan jöttem előre. Tudtam, hogy nem szabad tétováznom, mert az a maradék 5 kör, nagyon kevés. Ahol tudtam előztem, nem vártam az éppen leg optimálisabb pontot. Közbe persze a többiek sem integettek, hogy menjek csak, szóval volt nem egy olyan kör, hogy 2-3-szor helyet cseréltünk a bolyban. Érzésre a kanyarokban, illetve a kanyar bejáratokban voltam sokkal gyorsabb a többieknél. Egyenesben semmi előnyöm nem volt, sőt…én nem tudtam kibújni senki mögül meleg szélből, mellém viszont rendszeresen mellém estek az egyenesek végén. Utolsó kört a harmadik helyen kezdtem el. Üldözőbe vettük az élen haladó srácot. A kör két harmadánál mindketten megelőztük, így a második helyre kerültem. Három kanyar maradt hátra az egész versenyből. Nem voltam elég közel az előzéshez, így 2 kanyar a felzárkózással ment el és az utolsó kanyarra tartogattam még egy esélyt. Az ívet kicsit elrontva a kigyorsításon próbáltam belülről mellé fordulni és hamarabb kigyorsítani, de nem lett végül elég. Igen szoros befutóval, 0.046 ezred másodperccel maradtam le a győzelemről. Kicsit bosszankodtam, de emellett nagyon örültem neki. A versenyt nagyon élveztem. Éreztem, hogy gyorsabb voltam a mezőnynél, de az első kör baleseténél szerzett hátrány, illetve a 11. helyre elegendő használt gumis időmérő túl nagy hátrány volt, hogy a 8 körös versenyben ezt ledolgozzam. Illetve sikerült ledolgozni, de még egy kör nagy segítség lett volna nekem. :)

Következő verseny Június 2-3. Pannónia Ring! Nagyon remélem, hogy egy hajszállal felkészültebben tudok rajthoz állni. Kicsit többet tudok edzeni a pályán a verseny előtt és esetleg legalább az egyik időmérőre ki tudok menni új gumival, hogy a start jobb pozícióból lehessen.

Chrobák János



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum