Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 26. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Új kaland születik! Vakon Afrikába?!
2010-07-18 21:20:45
Kategória: 3,2,1... GO!


Új kaland születik! Vakon Afrikába?!


A sivatagi veterán testvérpár, Polgár András és Tamás sokszoros afrikai megpróbáltatás és majd’ húsz off-road futam megszervezése után saját útjára lép: július 13-án, kedden délelőtt a Domus Vinorum pincerendszerében jelentették be, hogy 2011-re futamot szerveznek Afrikába. A meghívottaknak a versenyhez hűen navigálniuk kellett, a labirintusban táblák mutatták a tájékoztató pontos helyszínét.

Az új, magyar kezdeményezésű jótékonysági kaland a Saharun nevet viseli. „A Saharun nem kötődik városokhoz, így évről évre változhat a rajt és a célállomás is, mely folyamatos fejlődést és több kalandot nyújt. Egy biztos: futamaink Afrikába tartanak majd, hogy az egzotikus és a misztikus Szaharába vigye a kalandorokat és a versenyzőket.” – mondta el Polgár András futamigazgató.

Mint ismeretes, a Polgár testvérek egy 2008-ban kötött szerződés keretében tavaly márciusban 3 évre átvette a Budapest-Bamako kormányát. Az akkori terveiknek megfelelően szervezettebbé tették a nagy afrikai futamot, melynek számos pozitív hozadékát élvezhették a résztvevők. A januári indulás előtt Magyarország Külügyminisztériuma és a Nemzetbiztonsági Hivatal felszólította a szervezőket, hogy terrorveszély miatt módosítsák az útvonalat. A felszólítás ellenére az Egyesült Államokban élő Villám Géza alapító, a kockázatot teljes mértékben az ismeretlenbe induló csapatokra hárítva, az indulók 20%-át mégis elvitte Bamakóig. Ez a futamot szétszakító és a felszólítással szembenálló cselekedet sem a futam jövőjének, sem a résztvevők hangulatának nem tett jót: „Elhatárolódtunk a kockázatos gerilla akciótól és mindent megtettünk, hogy a benevezett indulóknak igazi kalandot biztosítsunk. A futam 80%-a és a partnerek mind a jogkövető magatartást támogatták, és a hivatalos futam velük, marokkói céllal ért véget.” – emlékezett vissza Polgár Tamás főszervező.

És hogy miért született meg a Saharun? A testvérpár felmérte az igényeket és kiderült, az off-road társadalom megfizethető autóversenyzést és kalandot keres, a megfelelő szervezeti átláthatóság és a biztos engedélyeztetés mellett. „Az emberek a tiszta ügyleteket szeretik, és a pénzükért szolgáltatásokat várnak el. Mi ezen az úton próbáltunk haladni és fejleszteni a Bamakót, de munkánkat ellehetetlenítették a fennálló szerződésünk ellenére. Emiatt döntöttünk úgy, hogy megszervezzük a Saharunt, ami egy szervezett és a jelenlegi Bamakónál sokkal többet nyújtó afrikai kaland és verseny lesz!” – jelentette ki a testvérpár tájékoztatójuk során.

Az első futam 2011. február 19-én indul, a célállomás Tunézia. A Saharun kapcsán, a szervezők több hónapja folyamatos kapcsolatban vannak a Nemzetbiztonsági Hivatallal, és a Terrorellenes Bizottságtól állásfoglalást kértek terrorveszély tekintetében. Azt a választ kapták, hogy nincs kiemelkedő veszély Tunéziában, így jövő februárban a tervek szerint rajtolhat el a Saharun.

Az új kaland ismertetése után jelentették be, hogy a hatszoros Dakar induló és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Tereprally szakágának vezetője, Liszi László is indul a Saharun első futamán. „A fiúk számomra bizonyítottak: januárban olyan változatos útvonalat és élményt nyújtottak a mezőnynek, hogy mindenkinek öröm volt az autózás. Célom ismét Afrika, és örülök, hogy láthatok is valamit a kontinensből, és nem csak átszáguldunk rajta.” – nyilatkozta a profi versenyző.

Az alapítók terve, hogy a sivatagi autózás és motorozás mellett erős legyen a turisztikai arca a Saharun-nak. Azok, akik túrázni szeretnének, a Kalandkategóriában indulhatnak, ahol a szervezők a helyi hatóságokon keresztül turisztikai szempontból nem frekventált, de csodálatos látványosságokhoz kalauzolják el az indulókat. Szliman Ahmed, az Európa Afrikáért Egyesület elnöke hozzátette: „Ez a régió, ez a hihetetlen Grand Szahara és a csodálatos Szahel övezet visszahívja az embereket. Aki egyszer ott járt, biztos, hogy visszakívánkozik. Így történt a Polgár testvérekkel, akikkel már régóta együtt dolgozom, és látom, hogy nem csak önmagukért tesznek, idén januárban 25 tonna adományt sikerült megszerezniük az AHU-val és a nevezőikkel együtt.” Az új futamnak tehát nemcsak turisztikai céljai vannak, hanem a jótékonyság is jelentős szerepet kap.

A jótékonysági partner, az Afrikai-Magyar Egyesület képviseletében Szilasi Ildikó elmondta, hogy a szlogen és a tenni akarás változatlan: „Tudunk nagyot tenni!”. Ennek jegyében az egyesület olyan projekteket tervez, ami hosszú távon segít és nem csak pillanatnyi örömet okoz a rászorulóknak. „2011-ben a vakok és gyengén látók megsegítése a célunk. A Szaharában a homok miatt állandó probléma a szembetegségek kezelése, és ez aktuális is a Saharun egyik versenyzője okán.” – vezette fel Ildikó Karvai Sándor bemutatkozását.

A születése óta vak autóversenyző Karvai Sándor ugyanis részt vesz a futamon versenyzőként is, akinek régi álma valósul meg a Saharun első futamán: átélheti a sivatagi autózás élményét. Sanyi több éve navigál a magyar rally bajnokságban és vezet zárt pályás versenyeken. Természetesen Sanyi nem egyedül vág neki a közel 5000 km-es távnak, családjával együtt alkot csapatot a 2011-es futamon. Felesége és kislánya azért is vele tart, mert ha Sanyi egyedül indulna a futamon, akkor „bottal üthetnénk a nyomát”.

A szervezők a motorosoknak is lehetőséget nyújtanak az év elei bemelegítésre: közösségi motorozással várják a kalandorokat, és a versenyzők számára engedélyezik a kétfős csapatok létrehozását, ezzel is csökkentve az őket terhelő kockázatot.

A Saharun 2011-es futamára július 13-tól lehet nevezni. A szervezők az első időszakra különböző kedvezményeket biztosítanak, részletek a honlapon (www.saharun.org).

A Saharun 2011 tények:
Célország: Tunézia
Rajt: 2011. február 19. Budapest
Cél: 2011. március 4. Tunisz
Versenynapok száma: 13
Útvonal: 4159 km, de rossz navigálás esetén akár 6000 km is lehet
Kategóriák: Verseny, Kaland
Kiemelt támogatás: közösségi afrikai motorozás szezon előtt!

További információ:
Saharun Office
1033 Budapest, Hévízi út 6/e
Telefon: +36 1 244 8188
Fax: +36 1 439-0172
office@saharun.org
www.saharun.org



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum