HONDA VFR 800
Motor: V4-es, benzinbefecskendezős motor. A hidegindító szabályzókarja a kormány bal oldalán található. Hideg állapotban is ugyanolyan jól indul, mint melegen, gázparancsokra azonnal reagál. Nagyon szép teljesítmény felfutás 3000/min fordulattól, majd 7000/min fordulattól érezhetően megváltozó motorkarakterisztika. (Átmenet nélküli hirtelen teljesítmény növekedés). Nyomatékos és erős teljesítmény 11000/min fordulatig.Teljesen kiegyensúlyozott alapjárat, idegesítő vibrációk nélküli üzem magasabb fordulaton is. A megváltozó karakterisztika mellett a legendás V4-es hang egy kemény, erős alaphangot kap. A régi VFR-rel való összehasonlításban az új nagyobb teljesítményű és jobban motorozható.
Hajtómű: Tökéletesen működő olajfürdős kuplung. Átlagos kézerőt igényel, nagyon finoman adagolható minden fordulatszámon. Ultrafinoman működő váltómű.
Futómű: Végsebességig is teljesen stabil, nagyon jól kezelhető minden sebességnél, csak hirtelen kormánymozdulatoknál válik átlagossá a kormányozhatósága. Kanyarban semlegesen, célpontosan viselkedik, ill. fékezéskor enyhe felegyenesedési hajlam mutatkozik. Feszes, de mégis precízen dolgozó rugóstagok kielégítő tartalékokkal. A kerekek Dunlop Sportmax gumiabroncsokkal lettek szerelve.
Utazási komfort: Tökéletes üléspozíció, jól elhelyezett kezelőszervek. Enyhén hajlított plexi, mely 200 km/h feletti sebesség esetén is jó szélvédelmet, biztosit. Teljes értékű utasülés.
Fékrendszer: A régi VFR kombinált fékrendszerének tökéletes működéséhez már csupán egy ABS hiányzott. Ez most már - felár ellenében - bármikor rendelhető, és tökéletesen működik.
Menetteljesítmény / fogyasztás: A fékpadon mért 110 Le 244 km/h végsebesség elérésére elég. A nagyobb teljesítmény ellenére jóval kevesebb szuperbenzint fogyaszt az új VFR, mint elődje: átlagosan 6,8 litert szürcsölt be 100 kilométerre. Lassan poroszkálva 6 liter alá nyomható a fogyasztás, így a 22 literes tank tartalma jó bő 300 km megtételére elég. Kipufogórendszere szabályozott katalizátorral szerelt.
Kivitel: Terjedelmes műszerfal digitális kilométerórával, benzinszintmérövel, időórával, hőfokmérővel, analóg fordulatszámmérővel. Oldal- és középállvány. Kimagasló világítási rendszer, tökéletes kidolgozottság, a régihez viszonyítva furfangosabb részletmegoldások. Túrázáshoz tartozékok rendelhetők.
TECHNIKAI ADATOK
Teljesítmény: 110 Le 10500/min, ill. 80 Nm maximális nyomaték 8750/min fordulaton. Gyorsulás 0 -100-ra 3.3 sec.
Motor: Négyhengeres, négyütemű, vízhűtéses V-motor. Hengerenként négy szelepes hengerfej, VTEC-rendszerű szelepvezérlés. Furat-löket 72 x 48 mm, hengerűrtartalom 782 ccm, sűrítési viszony 11,6:1. Elektromos benzin-befecskendező-rendszer, elektromos önindító. Hatfokozatú váltómű, szekunderhajtás x-gyűrűs lánccal.
Futómű: Könnyűfém-hídváz, elöl teleszkópvilla 43 mm-es átmérővel, rugóút 120 mm.Könnyűfém egykaros hátsó lengőkar, központi rugóstag, rugóút 120 mm. Gumiabroncsok: elöl 120/70 ZR17, hátul 180/55 ZR17. Az első féktárcsák átmérője 296 mm, a hátsóé 256 mm. Ülésmagasság 805 mm. Villaszög 61.5 fok. Tank: 22 Liter. Tengelytáv 1460 mm.
Szervizintervallumok: az 1000. km-nél, majd 6000 kilométerenként.