Ifj. Kiss győzött az év záróversenyén
Futamgyőzelemmel búcsúzott a 2010-es szezontól a HELL Racing Team túrarali-versenyzője
Ifjabb Kiss László: „Életemben először nyertem gyorsasági szakaszokat.”
2010. október 11. Ifjabb Kiss László, a HELL Racing Team versenyzője fantasztikus sikerrel zárta a Grepton Rali-Túra Bajnokság idei szezonjának utolsó futamát Szendrőn. A fiatal tehetség megnyerte a versenyt, sőt, életében először gyorsasági szakaszokat is tudott nyerni.
Nem hiába mondta még a szendrői futam előtt ifjabb Kiss László, hogy ez lesz az ő hazai versenye. Noha a hétvége előtt az ágyat nyomta egy vírusnak köszönhetően, a bajnoki záró futamon egyszerűen nem tudott hibázni. A hat szakaszból hármat megnyert, ráadásul pályafutása első gyorsasági szakaszgyőzelmét rögtön az első etapon megszerezte. Mint mondta, a csapata ragyogóan készítette fel a Mitsubishijét, míg navigátora hibátlan itinert készített, amit aztán maradéktalanul betartott száguldás közben. Azonban hiába ért véget a bajnokság, Laci nem dőlhet hátra, hiszen élete talán legkeményebb időszaka vár rá: decemberben államvizsgázik a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki Karán.
- Beigazolódtak a hazai pályához fűzött reményeid…
Kiss László: - Igen, nagy-nagy örömömre Szendrőn futamgyőzelemmel tudtam búcsúzni a 2010-es bajnoki szezontól. Még soha életemben nem éltem át ilyen szoros küzdelmet, volt olyan pillanat a versenyen, amikor két tizeddel álltam a második helyen.
- Az eredmény alapján jól következtetek arra, hogy a hétvégén végre minden rendben volt az autóddal?
Kiss László: - Valóban így van, a szerelő csapatom fantasztikus munkát végzett, szinte hibátlan autót tettek alám. Navigátorom, Zsuzsi a lehető legprecízebb itinert készítette el, amit aztán maradéktalanul végre is hajtottam az irányításával. Nagyon jól éreztem magam az autóban, végre ismét elérhettem, hogy teljes mértékben uraljam a kocsit.
- Hány szakaszt sikerült megnyerned az összetett győzelem mellett?
Kiss László: - Hat szakaszból hármat én nyertem, és mind a kétféle gyorsaságin én értem el a legjobb időt. Ezen nagyon meglepődtem, ugyanakkor rengeteg önbizalmat adott a továbbiakhoz.
- Semmilyen technikai gond nem hátráltatott a versenyzésben?
Kiss László: - A fékeket kivéve semmi problémám nem volt, csak takarítani kellett az autót a szakaszok közötti szünetekben. Viszont most egyértelművé vált, hogy az autó fékjének kicsi a teljesítménye, így ezt mindenképpen ki kell majd cserélnünk.
- Teljesen hibátlannak értékeled a hétvégi teljesítményedet Szendrőn?
Kiss László: - Nem egészen, hiszen amikor 200 felett mentünk, bizony néha-néha még nem tudtam a helyes féktávokat felmérni, így a páros gyorsasági szakaszok közül csak az utolsót tudtuk megnyerni, ahol viszont már többnyire sikerült helyes féktávokat vennem.
- A futamgyőzelmeddel szépen búcsúztál az idei szezontól…
Kiss László: - Ez igaz, mégis az egyik szemem sír, a másik nevet, hiszen amíg én győztem, addig az öcsémnek nem sikerült megszereznie a Brit Forma Renault sorozat bajnoki címét, holott az év nagy részében ő állt az összetett pontverseny élén. De így is nagyon büszke vagyok Tomira, és hiszem, fényes jövő áll még előtte.
- Akárcsak előtted, hiszen ez a siker jól mutatja, ha 2011-ben az összes futamon indulni tudsz, bizony még a bajnoki címért is harcba szállhatsz.
Kiss László: - A jövőm egyelőre kérdéses. Most a fizikai megterhelés helyét a szellemi veszi át, ugyanis decemberben államvizsgázom a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki Karán. A szakdolgozatomat már megírtam, és elküldtem véleményezésre, de még rengeteg a tanulnivalóm. Ráadásul a diploma megszerzésének alapfeltétele a nyelvvizsga, így ha lehetőségem lesz rá, szeretnék kimenni egy évre Angliába, hogy minél magasabb szinten sajátíthassam el a nyelvet. Ha ez összejön, lehet, hogy az egész 2011-es szezont kihagyom, de az is előfordulhat, hogy a versenyhétvégékre mindig hazautazom majd. Még minden képlékeny ebben az ügyben.