Heynsdyk 2500 SF
Stílusában "öreg" a Porsche alapokat felhasználó újonnan épített, holland gyártmányú Heynsdyk 2500 SF; A tervezője Ronald Heijnsdijk (52) a tervezés és a megépítés során végig az ún. "Cradle to Cradle" (újrafelhasználás) szempontjai alapján készült el a Porsche 944-ből megépített autó.
A Porsche "párosítás" tökéletesen igazolja a remek, és környezetbarát végeredményt!
Azonban a 2500 SF, mégis inkább az autómárkák olvasztó tégelye, ugyanis a kormányzása, úttartása az Austin Haley-re emlékeztet, a kipufogóból előtörő hang pedig szinte pontosan megegyezik az Alfa Romeo, pontosabban a Giulietta dühös hangjával!
A 300 kilónyi súlycsökkentés után, az egyébként nem túl erős, turbófeltöltő nélkül csupán 163 lóerővel (turbóval 250) rendelkező négyhengeres motor, az autó számára lényegesen jobb teljesítményt biztosít. Ehhez még hozzájön a hátsókerék meghajtás és a hátul elhelyezett sebességváltó jótékony hatása. A hármas kombináció, jelentős dinamizmust és lényegesen jobb vezethetőséget produkál a 900 kilóra fogyasztott Heynsdyk számára. A lustának tűnő autó remekül gyorsul (a turbós változat 0-96 km/órára 6 mp alatt), fantasztikus motor- és kipufogó hangot ad, és nagyjából a 120-as tempó eléréséig meglehetősen jól véd a menetszéltől. 120 felett azonban már elég kellemetlen tapasztalat a tető nélküli száguldozás, ugyanis a kocsi végsebessége leszabályozva 250 km / óra!
Az autó külsején sincs szinte semmi, ami bármilyen hasonlóságra utalna németországi donorjával kapcsolatban. A Heynsdyk fényszóróit egy Mini Coopertől kapta, a hátsó világításról pedig az Alfa Romeo 159 biztosította.
Mindezek ellenére igen hamar, jelentős érdeklődéssel szembesült Heijnsdijk úr és a két, az autó megépítésében végig közreműködő segítője. Számításaik szerint éves szinten 30 és 50 darab közötti autó megépítését tudják teljesíteni. A távlati terveiket jól jelzi az a megjegyzésük, hogy a világ útjain még nagyjából 30.000 Porsche 944-es falja a kilométereket!
A Heynsdyk 2500 SF építése megoldható a leendő tulajdonos és az összeszokott hármas közötti együttműködéses munkamegosztás szerint is. Ilyen esetben a csapat is, és a tulajdonos is a szerződés szerinti munkafolyamatok elvégzéséért felelősek. Ez a megoldás jelentős, nagyjából 10 - 20%-os anyagi megtakarítást jelent a későbbi tulajdonosnak, az építőknek pedig lényegesen kevesebb munkaórát. Az így elkészült autó 22.000 – 25.000 euró közötti összegbe kerül megrendelőjének, amelyhez még hozzájön a donor autó (jelenleg +/- 6.000 euró) vételára is! A „hagyományos” módon rendelt, csak a hármas munkájából elkészült autó vételára 36.995 euró. Persze ehhez is kell az alapot szolgáltató hatezres donor! A drágábbik verzió külön extrája néhány megrendelgető kiegészítő, mint pl. a koffertartó, egy alumínium Bugatti műszerfal és a hátsó „csomagtartóban” szállítható Hardtop tető!
Cikk: Czine Zoltán