Kiss Pál Tamás hozta a legjobb átlagot az élmezőnyből, így egy ponttal nőtt az előnye -
„Ésszel versenyeztem, nem akartam kiesni!”
Noha Kiss Pál Tamás, a Hell Racing Team ifjú tehetsége sokkal jobb eredményt várt magától a Brit Forma Renault hétvégi futamain, azért az elért 4. és 6. helyével sem kell szégyenkeznie. Ugyanis hiába nem sikerült számára ismét dobogón végezni, így is egy ponttal növelte előnyét, és már 19 egységgel vezet az összetett pontversenyben riválisai előtt.
Az már a pénteki edzéseken kiderült, hogy a crofti ringen nem olyan lesz a verseny, mint amire a korábbi tesztek alapján a Brit Forma Renault bajnokság pilótái számítottak. A zord időjárás igencsak rányomta a bélyegét az egész hétvégére, így az összetettben vezető Kiss Pál Tamás – a többi élpilótához hasonlóan – nem tudott dobogóra kerülni, sőt a szombati időmérőn is csak a 4. illetve a 7. helyről indulhatott. Ám így is ő végzett a legjobb helyeken az élmezőnyből – 4. és 6. lett -, és a többiek gyengélkedésének köszönhetően 19 pontra növelte előnyét az összetettben. Ennek ellenére sem volt túl boldog az ifjú tehetség.
- A hangodból ítélve akár azt is hihetné az ember, hogy a hétvégén csak kudarc ért volna. Ennyire megvisel, hogy most nem sikerült dobogóra állnod?
Kiss Pál Tamás: - Semmi okom arra, hogy örömtüzeket gyújtsak, legfeljebb az vigasztal egy kicsit, hogy egy ponttal növelhettem az előnyömet, így jelenleg már 19 egységgel vezetek az összetettben. Az időmérőn elért 4. és 7. pozíció, illetve a versenyeken hozott 4. és 6. hely az idei legrosszabb eredményem a bajnokságban.
- Összetettbeli előnyödet úgy tudtad növelni, hogy az élmezőny többi tagja még nálad is hátrébb végzett…
Kiss Pál Tamás: - Valóban, ezen a hétvégén teljesen felborult az eddig tapasztalt erősorrend, és az élmezőny tagjai meg sem tudták közelíteni a dobogós helyeket. Ebből a szemszögből nézve tényleg örülhetek annak, hogy az összetett elején álló versenyzők közül én hoztam a legjobb átlagot. De ezzel vége is számomra a pozitívumoknak.
- Mi volt a gond? Te nem voltál teljesen ráhangolódva a hétvégére, vagy az autóddal akadt probléma?
Kiss Pál Tamás: - Tény, hogy nem éreztem magam túl jól az autóban, de nem azért, mert velem valami gond lett volna. Már a pénteki edzéseken észleltük, hogy nincs tapadása a kocsinak, és az volt a legnagyobb baj, hogy sehogy sem találtuk a megoldást erre. Az sem volt éppen a legideálisabb, hogy nem tudott velem lenni a versenymérnököm, és a helyettesével nem ment minden zökkenőmentesen.
- Milyen taktikával versenyeztél ennyi gond mellett?
Kiss Pál Tamás: - Ésszel versenyeztem, mert nem akartam kiesni egyik futamon sem. Próbáltam előzni, de a csúszós, nedves aszfalton erre esélyem sem volt. Sőt, a második futam végén egy másodpercet kellett visszavennem körönként, különben kicsúsztam volna. Volt esélyem az ötödik helyre, ám az utolsó körben nem bírtam visszaverni egy támadást, és leelőztek.
- Mikor lesz a következő futamod? Már csak azért is kérdezem, mert úgy tűnik, hogy kell egy kis idő, mire a mostani hétvégét feldolgozod…
Kiss Pál Tamás: - Ez így van, éppen ezért talán most jól is jön az a hosszabb szünet, ami most következik a bajnokságban. Szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis amíg a többiek valóban pihennek, addig nekem lehetőségem lesz elindulni két hét múlva a Hungaroringen a World Series By Renault versenyen, ahol a saját kategóriám Europe Cup futamain indulhatok. Legalább lesz lehetőségem gyakorolni, és egy jó eredménnyel feledtetni a crofti versenyt. Mivel ebben az évben máskor nem versenyzem itthon, így sok szeretettel várom a szurkolóimat a Hungaroringre.
További információ:
Anderson Communications