Ha papíron összeadjuk, az: 2250 cm3, hat henger, 2 x ABS, 2 doboz szett. És 212 lóerő! A gyakorlatban ez a Yamaha TDM900-al, egy Suzuki V-Strom Black Rhinoval és az új Honda Deauville 700 típusának felel meg. A három motor, darabonként úgy 10.000 euró körüli áron kapható. A németországi Sauerland tartományban egy kis teszre került sor…
Bármilyen furcsa is, a három teljesen különböző motorokban mégis elég sok közös vonás tapasztalható. A Deauville önmagában már teljes motor. A TDM első ránézésre a legszegényesebb a három túrára készült motor közül de az övé a legerősebb erőforrás mind közül. Első ránézésre pedig a V-Strom Black Rhinotól várnák a legtöbb túramotor tulajdonságot.
A kis PAN?
Talán nem a legmegfelelőbb elnevezése a teljesen felújított Deauville számára, de jobb, mintha „futóbolond” néven emlegetnénk. A teszt trió a következő jellemzést adta: a Honda a kisebb verzióját építette meg Pan Europeannak. A hazaúton, a németországi autópályán a „kis” Honda negyon kellemes útitársnak bizonyult.
A sportos kedvenc.
Általában nem ezzel kezdené az ember, ha a Yamaha TDM kerül szóba. A teszt egyértelmű eredménye az, hogy ez a modell volt a három motor közül a legsportosabb, pedig a TDM, pont mint a két másik konkurens, két hengeres és 897 cm3-s de neki van a legnagyobb hengerűrtartalma. Ehhez hozzájön még a nagyobb teljesítmény, számszerűsítve 86 lóerő! És mégsem ez a tény teszi a legsportosabb mocivá.
A kalandozó!
Utoljára, de nem utolsóként nézzük a V-Stromot. A legjobb ár – motor aránya neki van. Ha DL650 a választásunk tárgya, akkor nyugodtan tegye le a voksát a Black Rhino mellett. Ugyanis van hozzá koffer szett, extra szélvédelem, olajteknő védővas, és még számtalan extra. Még az extrákkal együtt is, kategóriájának legalacsonyabb árcímkéjével rendelkezik! Itt viszont hozzá kell ám tenni, hogy a motorra nem szereltek ABS-t.