A Mészárosok taroltak az ÖKO Rallyen
Az ÖKO-Rallyen csak az alternatív meghajtású autók vehettek részt, számszerint hét állt rajthoz, melyből négy hibrid, három pedig bioetanol meghajtású volt.
Idén három különböző feladatban mérték össze az erejüket versenyzők. Elsőként a gyorsasági szlalom várt a résztvevőkre, majd egy 120 kilométeres táv következett. Itt két szempont volt a mérvadó: szintidőn belül, azaz két és fél óra alatt és minél kevesebb üzemanyag felhasználásával kellett teljesíteni a versenytávot. A szintidő természetesen nem okozott gondot egyik párosnak sem! A három különböző feladat után a résztvevők pontokat kaptak a teljesítményük sorrendjében: az első 10, a második 8, a harmadik 6, és még a hetedik (utolsó) helyezett is két ponttal lett gazdagabb. Ezt a verseny végén összesítette a versenybizottság és így alakult ki a végeredmény.
A versenyzők örömmel vették az új feladatot, azaz a gyorsasági szlalomot. Élvezték a 120 km-es versenytávot, ahol városban, faluban, hegyen-völgyön is kipróbálhatták az alternatív meghajtású autókat. A jó hangulatú verseny végén a Mészárosok örülhettek, hiszen a dobogó mindhárom fokára felállhatott legalább egy Mészáros. Az összetett versenyt a Mészáros György – Erdélyi Sándor duó nyerte, az unokaöccs, Mészáros Gábor és navigátora Danhauser Bálint előtt. A harmadik helyet a Mészáros Sándor – Mészáros Norbert kettős szerezte meg (ők már csak névrokonok).
A II. Budapest ÖKO-Rallye végeredménye:
1. Mészáros György – Erdélyi Sándor (Toyota Camri, fogyasztás: 0,71 l) 26 pont
2. Mészáros Gábor – Danhauser Bálint (Toyota Prius,, fogysztás: 1,89 l) 24 pont
3. Mészáros Sándor – Mészáros Norbert (Ford Fiesta, fogyasztás: 7,7 l) 23 pont
4. Mészáros Péter – Mészáros Ádám (Toyota Prius, fogyasztás: 2,66 l) 19 pont
5. Bukovszki Sándor – Szalóki Zsuzsanna (Toyota Prius, fogyasztás: 2,24 l) 19 pont
6. Égő Ákos – Péter Anna (Saab, fogyasztás: 16,45 l) 17 pont
7. Szurovcsák Istvánné – Szurovcsák István (Ford Focus, fogyasztás: 7 l) 16 pont