Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Siker a 2 üléses Forma 1-es autó
2009-09-23 12:33:36


Mogyoród, Hungaroring

2009. október 23.

 

 

Nagy siker a 2 üléses Forma 1-es autó

 

 

Újdonsággal érkezett idén Finnországból, a Mogyoród melletti Hungaroringre, a nevében is a versenypályák szellemét idéző cég a PitLane, amely cég valós Forma1-es élményeket és tapasztalatokat garantál ügyfelei számára!

 

A megszokottól eltérően a négy Formula – Renault és ugyanannyi hagyományos, eredeti Judd Power F1-es erőművekkel (650-700 lóerő) hajtott Forma1-es autók mellett, most egy kétszemélyessé átalakított versenyautó is tiszteletét teszi hazánkban, a Forma1-nek otthont adó pályán. Erről beszélgettünk a cég magyar származású tulajdonosával Döme Imre úrral.

 

szabadban.hu:

Mint minden autóversenyzésért rajongót, elsősorban engem is a Forma1-es versenyautók érdekelnek. Mit kell róluk tudni?

 

Döme Imre:

Nos, igen. Elsőként gyorsan megjegyezném, hogy a Hungaroringre elhozott Forma1-esek a közhiedelemmel ellentétben, egytől egyig valódi versenyautók, amelyek nem is olyan régen még a királykategóriában szerepeltek, és igyekeztek a lehető legtöbb pontot gyűjteni a csapatuk és a pilótájuk számára. Ezek az autók 520 kg súlyúak, Judd Power F1-es közel 700 lóerős motorok hajtják meg őket, nem pedig az F2 vagy F3-ból származó motorok. Nincs semmi sumák, a vendég igazi Forma1-es élményeket és tapasztalatokat kap a pénzéért.

 

szabadban.hu:

Ha lehetek indiszkrét, az autók saját tulajdonban vannak?

 

Döme Imre:

Nem, hanem a szintén finn illetőségű autóversenyző, Johan Rajamaki által vezetett a Rajamaki Racing Experience céggel vannak közös tulajdonban.

 

szabadban.hu:

És, hogy van a dolog gyakorlati része? Fizetek, jövök és irány a pálya?

 

Döme Imre:

Nem, nem úgy van! Természetesen nem ülhetnek egyből be az autóba a vendégek. Elsőként a kötelező elméleti felkészítő pálya- és vezetési ismeretek oktatása zajlik, majd a Formula – Renault versenyautókkal a 3 x 3 kör gyakorló vezetés vár rájuk! Csak ezek után ülhetnek be a Frentzen féle narancs-fekete Arrows (2002), Takuma Sato sárga Jordan (2002) vagy Jarno Trulli kék Renault (2004) autójának volánja mögé. Ha „zöld jelzést” kapnak, sem mehetnek bele a világba, hanem Johan Rajamaki által személyesen vezetett Nissant (Safety Car) követve tehetnek meg 3 kört a pályán, ami a fel- és levezető körrel együtt 5 kör! … Persze Johant nem könnyű követni, de érdekesebb látni egy másik autót a pályán, ráadásul Johan a tükörből odafigyel mindenre, és ha bármi probléma adódik, egyből ott van. Ez biztonságérzetet nyújt a pilótának, hiszen az esetek 99,9 %-ban első alkalommal vezetnek +/- 700 lóerős Forma1-es autót.

 

szabadban.hu:

Tehát ennyit kapnak a pénzükért a leendő alkalmi pilóták?

 

Döme Imre:

Nem, ehhez még hozzátartozik a teljes ellátás, kiszolgálás, az autók melletti napernyős lányoktól kezdve, a Forma1-es autó vezetését igazoló oklevélig, a hotel, a limuzin és minden, ami még szóba jöhet ennek kapcsán!

 

szabadban.hu:

Volt alkalmam személyesen jelen lenni és tapasztalni a kétüléses autó iránti hatalmas népszerűséget, ráadásul kizárólag magyar vendégeket lehetett látni, hallani. Mit kell ahhoz tenni, hogy bárki beleülhessen utasként az autóba?

 

Döme Imre:

Igen, jól vetted észre. Direkt a magyar vendégek számára vezettük be, ezt a Magyarországon még teljesen újnak mondható és igazán egyedülálló Forma1-es versenyautózásról szóló lehetőséget! Az „utas”-féle Forma1-es tapasztalat megszerzésére, itthoni viszonylatban is elérhető áron van mód és lehetőség, amelyért cserében, szintén 3 versenykörben, és az ezzel járó kiszolgálásban részesül a vendég. Az autót természetesen Rajamaki vezeti, aki vezetéstechnikája és sok éves versenytapasztalata alapján, garantáltan életre szóló élményeket biztosít utasának!

 

szabadban.hu:

Imre, zárszó gyanánt kérlek, mondj néhány tudnivalót a kétüléses versenyautóról!

 

Döme Imre:

Egy, erre a célra külön kialakított, 70 cm-rel megnyújtott autó, amelyet szintén a Judd Power F1-es blokk hajt meg. Igaz, a kocsi az átalakítás után 620 kg, de a többletsúly nem befolyásol jelentősen, így utasként is pont olyan nehézségi hatások, gyorsulás, fékezés érzete érződik, mintha önállóan vezetne… sőt merem állítani, hogy Johan mellett, illetve mögött, még több is!

 

Bővebb információ:

 

Telefon (beszélnek magyarul):

+46 708274242

+46 31422208 

 

E-mail:

info@pitlane.se

 

Írta: Czine Zoltán

Fotók: www.fotozol.hu 



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum