Mogyoród, Hungaroring
2009. október 23.
Nagy siker a 2 üléses Forma 1-es autó
Újdonsággal érkezett idén Finnországból, a Mogyoród melletti Hungaroringre, a nevében is a versenypályák szellemét idéző cég a PitLane, amely cég valós Forma1-es élményeket és tapasztalatokat garantál ügyfelei számára!
A megszokottól eltérően a négy Formula – Renault és ugyanannyi hagyományos, eredeti Judd Power F1-es erőművekkel (650-700 lóerő) hajtott Forma1-es autók mellett, most egy kétszemélyessé átalakított versenyautó is tiszteletét teszi hazánkban, a Forma1-nek otthont adó pályán. Erről beszélgettünk a cég magyar származású tulajdonosával Döme Imre úrral.
szabadban.hu:
Mint minden autóversenyzésért rajongót, elsősorban engem is a Forma1-es versenyautók érdekelnek. Mit kell róluk tudni?
Döme Imre:
Nos, igen. Elsőként gyorsan megjegyezném, hogy a Hungaroringre elhozott Forma1-esek a közhiedelemmel ellentétben, egytől egyig valódi versenyautók, amelyek nem is olyan régen még a királykategóriában szerepeltek, és igyekeztek a lehető legtöbb pontot gyűjteni a csapatuk és a pilótájuk számára. Ezek az autók 520 kg súlyúak, Judd Power F1-es közel 700 lóerős motorok hajtják meg őket, nem pedig az F2 vagy F3-ból származó motorok. Nincs semmi sumák, a vendég igazi Forma1-es élményeket és tapasztalatokat kap a pénzéért.
szabadban.hu:
Ha lehetek indiszkrét, az autók saját tulajdonban vannak?
Döme Imre:
Nem, hanem a szintén finn illetőségű autóversenyző, Johan Rajamaki által vezetett a Rajamaki Racing Experience céggel vannak közös tulajdonban.
szabadban.hu:
És, hogy van a dolog gyakorlati része? Fizetek, jövök és irány a pálya?
Döme Imre:
Nem, nem úgy van! Természetesen nem ülhetnek egyből be az autóba a vendégek. Elsőként a kötelező elméleti felkészítő pálya- és vezetési ismeretek oktatása zajlik, majd a Formula – Renault versenyautókkal a 3 x 3 kör gyakorló vezetés vár rájuk! Csak ezek után ülhetnek be a Frentzen féle narancs-fekete Arrows (2002), Takuma Sato sárga Jordan (2002) vagy Jarno Trulli kék Renault (2004) autójának volánja mögé. Ha „zöld jelzést” kapnak, sem mehetnek bele a világba, hanem Johan Rajamaki által személyesen vezetett Nissant (Safety Car) követve tehetnek meg 3 kört a pályán, ami a fel- és levezető körrel együtt 5 kör! … Persze Johant nem könnyű követni, de érdekesebb látni egy másik autót a pályán, ráadásul Johan a tükörből odafigyel mindenre, és ha bármi probléma adódik, egyből ott van. Ez biztonságérzetet nyújt a pilótának, hiszen az esetek 99,9 %-ban első alkalommal vezetnek +/- 700 lóerős Forma1-es autót.
szabadban.hu:
Tehát ennyit kapnak a pénzükért a leendő alkalmi pilóták?
Döme Imre:
Nem, ehhez még hozzátartozik a teljes ellátás, kiszolgálás, az autók melletti napernyős lányoktól kezdve, a Forma1-es autó vezetését igazoló oklevélig, a hotel, a limuzin és minden, ami még szóba jöhet ennek kapcsán!
szabadban.hu:
Volt alkalmam személyesen jelen lenni és tapasztalni a kétüléses autó iránti hatalmas népszerűséget, ráadásul kizárólag magyar vendégeket lehetett látni, hallani. Mit kell ahhoz tenni, hogy bárki beleülhessen utasként az autóba?
Döme Imre:
Igen, jól vetted észre. Direkt a magyar vendégek számára vezettük be, ezt a Magyarországon még teljesen újnak mondható és igazán egyedülálló Forma1-es versenyautózásról szóló lehetőséget! Az „utas”-féle Forma1-es tapasztalat megszerzésére, itthoni viszonylatban is elérhető áron van mód és lehetőség, amelyért cserében, szintén 3 versenykörben, és az ezzel járó kiszolgálásban részesül a vendég. Az autót természetesen Rajamaki vezeti, aki vezetéstechnikája és sok éves versenytapasztalata alapján, garantáltan életre szóló élményeket biztosít utasának!
szabadban.hu:
Imre, zárszó gyanánt kérlek, mondj néhány tudnivalót a kétüléses versenyautóról!
Döme Imre:
Egy, erre a célra külön kialakított, 70 cm-rel megnyújtott autó, amelyet szintén a Judd Power F1-es blokk hajt meg. Igaz, a kocsi az átalakítás után 620 kg, de a többletsúly nem befolyásol jelentősen, így utasként is pont olyan nehézségi hatások, gyorsulás, fékezés érzete érződik, mintha önállóan vezetne… sőt merem állítani, hogy Johan mellett, illetve mögött, még több is!
Bővebb információ:
Telefon (beszélnek magyarul):
+46 708274242
+46 31422208
E-mail:
info@pitlane.se
Írta: Czine Zoltán
Fotók: www.fotozol.hu