Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2018. április 26. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk



 
 
Tedd próbára magad téli sportokkal!
2007-03-23 02:48:48


 

Legyen a hangsúly a szálkásításon és a lábak, valamint a farizmok formázásán! Az edzőtermi gyakorlatsorok legnagyobb részt, a felsőtest izmait, valamint a hát felszíni izomrendszerét bombázzák. A profi edzés kiegyensúlyozottan minden izmot dolgoztat. Néhány napra most koncentrálj az alsó testedre, a hát mélyizmaira és a farizmokra! Legyen a hangsúly a mindenkori legégetőbb fitneszproblémán, a szálkásításon! Használd ki a tél nyújtotta lehetőségeket! Szakadj el néhány napra az edzőteremtől és válogass az alábbiak közül:

 

Hótalpazás

Legyél te is eszkimó! Bakancsod talpára szerelt hatalmas talp és síbotok segítségével hegycsúcsokra hághatsz, anélkül, hogy derékig elsüllyednél a hóban. Az egyik legkiválóbb szálkásító program valósítható meg vele: a több órás intenzív cardioedzés során ezrével égnek a kalóriák zsírból! Nincs olyan edzőtermi gép, vagy foglalkozás, amely hasonló eredményt hozna!

A műanyagból vagy alumíniumból készült talpat a legtöbb outdoor üzletben beszerezheted.

 

Sífutás

Az egyik legjobb oxigénfelvevő képességet növelő sport: tiszta levegőn, magaslaton igen intenzív aerob edzés. Izommunkája az alsó és a felsőtestet egyaránt igénybe veszi, mivel nagy szerepe van a síbotoknak. Nagyszerűen fejleszti a koordinációt, a kitartást és az aerob állóképességet! A lécek vékonyabbak és hosszabbak, mint a lesiklásnál használatos testvéreik. A kötésben sarkad szabadon elemelkedhet.

A legtöbb közeli síterep 10km-nél hosszabb, gyönyörű pályákkal vár.

 

Síelés, lesiklás

Sebesség és koordináció. Minden extrém téli sport a sílécnél kezdődik! Ha még csak most ismerkedsz a sporttal, és nagyon kifáraszt a lesiklás, érdemes egy jó oktató tanácsát kérned! A síelés kulcsa a megfelelő pontra történő terhelésen van, kevésbé az izommunkán. A szép technika kíméletesebb az izületekhez és kevésbé fárasztó. Lesiklásnál a láb izmain túl a törzs és a hátizmok is dolgoznak. Az üzletek sok lécet kínálnak, többségében a carving formából. Ez nem csak a kanyarodást könnyíti meg, de élvezetesebbé is teszi a mozgást.

 

Snowboardozás

A gördeszkázás és a monosízés (egyléces sí) kereszteződése, igazi mély hátizmokat is átmozgató őrült sportot. Alapkövetelménye a hajlékonyság, hogy a sérülésveszély minimálisra csökkenjen. Hatékony edzést akkor valósíthatsz meg vele, ha a technikát már alaposan elsajátítottad. A hát, derék, csípő és has izmai különösen dolgoznak. A jó boardost majd szétveti az adrenalin, arca kipirult, keringése szuper. A felszerelés beszerzésénél két fő típust találsz az üzletekben. Az egyik az un. Alpin stílus a másik a Freestyle. Az elsőnél a deszka anyaga keményebb, csak az orr résznél lekerekített. Ezzel nagyobb sebesség érhető el, amíg a freesyle, freeride boardok anyaga puhább és mindét végük lekerekített. Ezeket inkább a trükkökhöz, ugrások tervezték. Ha inkább a sebességhez vonzódsz ajánlatos egy kemény bakancs és kötés használata, ha figurázós típusnak érzed magad puha kötést, és puha bakancsot válassz.

 

Hótúrázás

Túrázás túrabakancsban, esetleg hágóvasakkal kiegészítve. Az emelkedők és lejtők váltakozása felébreszti az edzőteremben amúgy szunnyadó, elhanyagolt izmaidat is! A gyaloglás az ember legalapvetőbb természetes mozgása. Minél hosszabb a túra, annál jobb. Lépj intenzíven, törj a csúcsok felé! Az alpesi gleccserek és a dolomitok egész évben kihívást jelentenek. A hótúrázást jól kiegészíti a hótalpazás.

 

Szánkózás

Kiemelendő a sok nevetés stresszcsökkentő hatása, amely a szánkózással jár. Mindegy, hogy nagy kör alakú műanyag, avagy hagyományos faszánkó-e az alkalmatosság, sokszor fel kell húzni a dombtetőre, mire szürkülni kezd. Addig pedig dolgoznak a farizmok, és pörög a szív! J

 

Korcsolyázás

Az edzőtermet kiegészítve nagyszerűen fejleszti a koordinációt és az egyensúly érzetet, mely során az alsó végtag, a far és a gerincmerevítő izomzat egyaránt erősödik. Ha körbe-körbe korcsolyázol ügyelj arra, hogy néhány kör után fordulj a másik irányba. Így azonos lesz a terhelés a törzsed jobb, ill. bal oldali izmain. Vádlid felkészítheted a tavaszi nagy rollerblade hajtásra!

 

Telemarkozás

A síelés egy variációja, telemark síelésnek is szokás nevezni. Léceid rövidebbek, a sarkad pedig szabadon mozog. A telemarkkal a hegyre felfele is lehet haladni, a lefele siklás pedig erősen hajlított lábakkal történik, így a botot nem ritkán kissé felfelé nyújtott karokkal kell tartani. A telemarkozás egyesíti a síelés, hótalpazás és sífutás előnyeit. Egy alsó végtagi izom sem bújhat ki a terhelés alól! Telemark léceken nincs előtted leküzdhetetlen havas táj, bárhová eljuthatsz. Tuti kihívás az igazán fitteknek!

 

A téli sportok tehát állóképesség fokozó jellegüknek köszönhetően erős stresszcsökkentők, kiegyensúlyozottá tesznek, növelik a problémamegoldó képességet és a mentális teljesítő képességet is. Ne feledd: egy egyhetes síszünet alkalmával szinte tökéletesen leszálkásodhatsz! Luxus lenne kihagyni egy ilyen lehetőséget! Most ne az edzőteremben számold a percek múlását, hanem égess több ezer kalóriát folyamatosan, napokon át a szabad levegőn! Nem mindegy, hogy 20 perceket cardiozol a teremben, vagy 4-5 órákat folyamatosan égetsz napokon át, az alsótest izmainak erős igénybevételével!

 

Forrás:fitnet.hu


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum