Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 24. szerda, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Yamaha FZ6S Fazer
2005-04-06 13:09:10
Kategória: Motorokról


Yamaha FZ6S Fazer

Egy olyan motort szerettem volna, ami két személynek is kényelmes, van szélvédelme, nem túl nagy, de ugyanakkor sportos menetteljesítménnyel rendelkezik. A kínálatból végül is a Yamaha Fazer maradt egyedüli befutóként.

Hozzájutottam a Yamaha új modelljéhez, amelynek kiválasztási szempontjai a következők voltak:

  • mindenképpen vízhűtéses, injektoros motort szerettem volna, mert ezek teljesítmény/tömeg aránya jelenleg a legmagasabb.
  • 600-700-as kategóriát szerettem volna, mert ezeknek súlya még emberi léptékű. Értem ezen, ha a motor elborul például, még egyedül is fel lehet állítani.
  • két személy is kényelmesen utazhasson rajta.
  • 2 millió körüli összeget tudok szánni a motorkerékpárra.

A fentiek alapján esett a választásom erre a modellre, amelyet a megtett 6500 km alatt nem bántam meg. Amikor megvásároltam, féltem, mert utoljára 10 évvel ezelőtt ültem motorkerékpár nyergében. Az első tapasztalat nagyon kellemes volt, bemelegített motort adtak át, amivel az első nyugodt indulás azt hozta, amit vártam. A kuplung felengedésekor finoman, duruzsolva indult el. Nem úgy, mint mikor egy 1000-es Yamaha Genesist próbáltam. Az bizony az első induláskor lefulladt. Elindulás után óvatos fékpróba következett. Ez nem egészen az volt, mint amit vártam, mind az első, mind a hátsó féket elég nagy erővel kellett meghúzni. Tankolás után következhetett az első próbaút. A városi forgalomban sajnáltam a bejáratós motort, felkapcsolás, lassítás, araszolás. Rögtön elhatároztam, hogy az első 1000 km-ig nem használom a városban, hanem hosszú távon járatom be a motort, amit sikerült is megtartanom.

Gondot okozott, hogy a bejáratásnál nem lehetett betartani a sebességkorlátozást, mert lakóhelyem közelében nincs autópálya. 6-ban ezért nem is lehetett volna használni. A bejáratási idő alatt kizárólag egy személlyel közlekedtem, vigyázva a felső fordulatszámhatár betartására. Ez a gépkönyv szerint 7000-es fordulatszám, ami kb. 130-140-es tempónak felel meg. Az első szerviz elvégzése után már fel lehetett menni időnként a 9000-es tartományig, Ami 160-170 körüli sebességet jelent. Hol lehetne ezt megtenni, ha az ember betartja a sebesség határokat?

Az első 2000 km megtétele után már megszoktam a motort, egy kicsit bátrabban lehetett menni vele. Egy és két személlyel sincs komoly emelkedő, ami gondot okozna. Nem az a kérdés, mennyivel tud az ember menni, hanem mennyivel akar! A motor kifejezetten jól viselkedik a kanyarokban. Nem dől bele, nem áll ki belőle. A felszerelt jó minőségű gumikkal sportmotor minőségű élményt is képes nyújtani. Alacsony fordulatszámon is megfelelő nyomatékot ad, városban, sík úton el tudunk 6-ban is (60 km körül) "döcögni" vele. A fékek - én keveset fékezek, ahol lehetséges, kihasználom a motorféket - csak 4000 km körül koptak be, most már jóval kisebb erő hatására érem el ugyanazt a fékhatást mind az első, mind a hátsó keréknél. A gumik, fékek fantasztikusan működtek, amikor 160-nal két személlyel elém hajtott egy lovas kocsi. Pillanatok alatt megállt, és biztonságosan el tudtam kerülni.

Hosszabb túrán is voltam vele, két személlyel Prágáig mentünk. 130-as utazósebességnél még kényelmes, elég volt csupán kétóránként megállni. A gumi légnyomását a hosszú útra és a nagy súlyra való tekintettel megemeltem, a rugó fokozatot 6-ra állítottam. A motoron lévő dobozok teljesen tele voltak, a két oldaldoboz súlya egyformán lett elosztva. A manőverezési képességek teljes terhelésnél nagyon leromlottak, sokkal bizonytalanabbak lettek a kis sebességű elindulások, megállások, megfordulások. A nagy sebességű menettulajdonságok viszont nem romlottak számottevően, a nagy súly ellenére sem. Az 1600 km autópálya viszont mély nyomot hagyott a hátsó gumin. Az eddigi szép, félköríves normál kopás helyett, középen lett egy egyenes kopás.

Kipróbáltam a motort végsebességre is. 200 felett kezd el lóerőhiánnyal küszködni. A motor 220-ig könnyen elmegy, utána tankra feküdve mentem vele 242-t. Fogyasztása egészen kiváló. 120-140-es tempót tartva két személlyel, csomagokkal autópályán 5,2. Itthon egy személlyel, 120 körüli tempót tartva hosszabb úton ugyanennyi. Vegyes forgalomban itthon 5,5 egy személlyel. Városi forgalmat nem tudok mondani, ott nem szeretem használni, sajnálom a motort. Nagy sebességnél 200 körül, sebességfokozatokban kihúzatva 14 000-ig, 8,5 litert tudtam megetetni vele.

Ezt a típust azoknak ajánlom, akik időnként szeretnek társsal is motorozni, szeretnek túrázni, ugyanakkor nem akarnak lemondani a sportmotor nyújtotta élményekről sem.



Szerző: Fricz József
Forrás: origo.hu

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum