A november 5-ei prológ versenyen többen leírták már az argentin Juan Kouyoumdjian által tervezett két holland hajót, az ABN AMRO ONE-t és TWO-t. Rossz tempóval ötödik és hatodik helyen végeztek a gyenge szélben. Akkor a szakma tudni vélte, hogy a Farr hajók inkább gyenge szélben, míg a Kouyoumdjian tervezte gépek erős szélben jobbak.
Ez itt a Volvo Ocean Race első szakaszán be is bizonyosodott. Míg az ex-Premier Challenge, most Sunergy and Friends szponzorokat vadászott, hogy ne Fokvárosban fejeződjön be számukra a verseny, a Pirates és a movistar sérülések miatt kihagyta az első szakaszt, addig az ABN hajók hihetetlen sebességpotenciálról tettek tanúbizonyságot. Először 8 majd később 16 mérfölddel döntötték meg a fennálló - év elején a movistar által futott - 24 órás sebességi csúcsot. Vagyis inkább az ABN AMRO ONE. Az ABN AMRO TWO sem maradt el sokkal, hisz a movistar rekordját ez a hajó is megdöntötte. Ha technikailag bírják, akkor a Déli-óceánokon nem lesz sok bajuk a sebességükkel.
Az is bebizonyosodott, hogy valóban tőkesúly a legsérülékenyebb része az új VO70-es hajóknak. Bár vízalatti tárgyak is tehettek a dologról, de a hét hajóból háromnak komoly gondjai akadtak a tőkesúllyal vagy az azt mozgató hidraulikával. Míg a Pirates és a movistar rögtön az elején akadt fel ezen a problémán, addig az Ericsson az Egyenlítőtől délre szenvedett ilyen sérülést.
Még ketten vannak versenyben. Közel a befutóhoz a sérült Ericsson, míg rendesen lemaradva kb. kétharmad távnál, a Sunergy and Friends.
Befutó
1. ABN AMRO ONE 19 nap 00 óra 24 perc 02 másodperc
2. ABN AMRO TWO 19 nap 06 óra 56 perc 34 másodperc
3. Brasil1 19 nap 15 óra 58 perc 48 másodperc
Új 24 órás egytestű rekord
ABN AMRO ONE 546 mérföld 22,7 csomós átlagsebesség
Forrás:sailing.hu