Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Csaknem tízszer több pénz jut bicikliutakra
2008-02-13 19:43:09


Csaknem tízszer több pénz jut bicikliutakra

 

Kerékpárúttal indulnak az uniós fejlesztések a Dél-Dunántúlon

 

 

Majdnem 90 millió forintos, nagyrészt európai uniós támogatással kerékpárút épül a Somogy megyei Marcali és Boronka között. A február 13-án aláírt megállapodás az Új Magyarország Fejlesztési Terv 1600 milliárd forintos keretösszegű regionális programjainak első megkötött támogatási szerződése. Kerékpárutak építésére a regionális programokból 2007–2008-ban összesen csaknem 10 milliárd forintot fordíthatunk szerte az országban. Belterületi utak, valamint alsóbbrendű utak fejlesztésére csak ebben a két évben több mint 95 milliárd forint jut a régiókban.

 

A kerékpárutak fejlesztése már a 2004-2006-os Nemzeti Fejlesztési Tervben is kiemelt terület volt: az Eurovelo-hálózat fejlesztéseként az ország 11 pontján – többek között a Tisza-tó partján, valamint a Tisza és a Duna egyes szakaszai mentén – épülhetett új kerékpárút, összesen 2,4 milliárd forintos uniós támogatással.

 

A környezetvédelmen és a turizmuson túl a közlekedésbiztonság és a könnyebb munkába járás szempontjait is kiemelten figyelembe vették a tervezők az Új Magyarország Fejlesztési Terv regionális operatív programjainak összeállításakor. Éppen ezért a kerékpárutak fejlesztése még nagyobb hangsúlyt kap a 2007–2013-as időszakban: a regionális programok pályázatain ugyanis a hét év alatt az I. NFT pályázatain megítéltnél csaknem tízszer nagyobb összeg, 22,8 milliárd forint jut erre a célra.

 

Ezen belül, a 2007–2008-as akciótervek keretében meghirdetett pályázatokon az I. Nemzeti Fejlesztési Terv keretében e célra fordított teljes összegnek több mint négyszeresét, 9,9 milliárd forintot ítéltek, illetve ítélnek oda kerékpárutak építésére. E pályázatokon eddig 29 projekt kapott, illetve kap összesen 3,9 milliárd forintnyi támogatást abban a két régióban – a Dél-Dunántúlon és a Dél-Alföldön –, ahol már döntöttek a nyertesekről. Ennek eredményeként csak a két régióban az elkövetkező egy-másfél évben 140 kilométernyi új kerékpárút épülhet a biztonságosabb és környezetbarátabb munkába járást szolgálva.

 

Ugyanezt a cél szolgálja a belterületi, valamint a négy- és ötszámjegyű utak fejlesztése is, amelyre az Új Magyarország Fejlesztési Terv regionális operatív programjaiból 2013-ig összesen több mint 200 milliárd forint jut. Ebből 2007–2008-ban belterületi utak korszerűsítésére 17,5 milliárdot, alsóbbrendű utak fejlesztésére pedig 77,8 milliárd forintot fordíthatunk. A belterületi utak esetében már megvannak az első nyertes pályázatok is: a Közép-Dunántúl 18 településén örülhetnek hamarosan felújított utcáknak az ott lakók.



Szerző: szabadban

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum