Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 26. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
A Triálmotoros Kupa, 2006-os őszi fordulójának összefoglalója
2006-11-15 21:54:05


 

Az első hétvége két versenye Keszthelyen volt, a sikeres eseményről bővebben már hírt adtunk. A második fordulót a Sherco szervezte Sárospatakon nagy lelkesedéssel és teljes erőbedobással, melynek persze meg is lett az eredménye. Egy jól szervezett, remek versenyt élvezhettek a nézők, volt tuningautó bemutató bográcsozással, és a helyszín kiválasztása is remekül sikerült.

A szokásos öt szekcióból négy a katlanban volt, az ötödik a katlan tetején, mintegy megkoronázva az első négyet. A lőtér falai omlásveszélyesek voltak, és a felszólítás szerint életveszélyes is: "A falakra mászni tilos!". Persze felmerült a kérdés, hogy akkor minek jöttek ide a triálosok?

A felirat komolyságát a gyakorlat is igazolta, a legtöbb helyen valóban omlós, nehezen fogható talaj várta a versenyzőket. A pályát úgy jelölték ki, hogy a meredek feljáró után jött egy visszaforduló, és a természetesen sodrós területen kellett megfogni a motort, ami persze nem mindig és nem mindenkinek sikerült.

Sárospatakon a szlovák Matrin Mihal vitte a pálmát, de nem büszkélkedhetett nagy előnnyel Szelei előtt, aki stabilan hozta a második helyet. Utánuk Marozsán következett, aki szokás szerint a második napon rontott a teljesítményén.

Az utolsó két forduló Pécsett zajlott, ahol megint újabb talajjal ismerkedhettek a pályafutásukat nemrég kezdő triálosok, ugyanis itt földes, dombos, aránylag szelíd terepen váltogatták egymást a szekciók. A meredek és magas emelkedőket mély és félelmetes lejtők követték.

A majdnem teljes létszámban felvonuló magyar triálos társadalom itt is kitett magáért. Rendkívül nagy verseny volt, döntetlenekkel és kőkemény küzdelmekkel az értékesebb pozíciókért. A kezdők között szombaton Kiss Tamás és Farkas Gábor között dúlt óriási küzdelem, mégis döntetlen lett az eredmény. Végül az egypontosra teljesített szekciók döntöttek Farkas javára.

A haladók között sem volt nyugalom, hiszen Dobor és Légár nyüstölték egymást, de végül az egyenletesebb teljesítménnyel küzdő Dobor javára billent a mérleg. Az elit kategória tulajdonképpen izgalommentes volt: a papírforma érvényesült. Első helyen Szelei végzett, majd Marozsán és Tóth következett. Török Janinak sajnos műszaki problémái voltak, ezért feladni kényszerült a versenyt.

Ezzel véget ért a 2006-os outdoor szezon, amiről elmondhatjuk, hogy rendkívül eredményes és sikeres volt, hiszen míg a legelső trialmotor.hu kupasorozatos fordulón sokan bérelt motorral indultak, addig most már nagyjából 25 triálgép vesz részt egy-egy versenyen. A legtöbben már hivatalos licenccel rendelkeznek, és komolyan gondolják a versenyzést. Sokan közülük külföldre is járnak, és lassacskán az eredmények is érkeznek. Emellett nagy eredmény az is, hogy más nemzetek is felfigyeltek ránk, és szívesen látogatják a versenyeinket.



Szerző: Tamaskovics Zsolt
Forrás: totalbike

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum