Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2019. december 07. szombat, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Porsche 911 GT2
2007-07-15 02:44:43


A GT2-es 911-esek sohasem a puhány vevőket szólították meg. Ez a modellsorozat mindig az aktuális 911 Turbón alapul, de a felesleges extrákat és a négykerékhajtást kiveszik belőlük. A súlycsökkentés érdekében, futóművüket tovább keményítik, és még a motoron is mindig erősítenek valamennyit.

A legújabb, 997-es kódjelű 911-esből készített GT2-t tehát a Turbóból ismert, változó geometriájú turbótöltőkkel lélegeztetett 3,6 literes bokszermotor hajtja, de teljesítményét 480-ról 530 lóerőre növelték a zuffenhauseni mérnökök a különleges szívócső és a kisebb ellenállású titánium kipufogórendszer segítségével. A nyomaték 620-ról 680 Nm-re nőtt 6500-as fordulatszámnál, ami alighanem világrekord egy ekkora, szériában gyártott benzimotortól. Sikerült az autó tömegét a könnyű anyagoknak és a kevés exrtrának köszönhetően 1585 kilóról 1440-re faragni, ami nagyon jó értéknek számít a szupersportkocsik között. Hála a plusz ötven lóerőnek, a 911 GT2 végsebessége 328 km/óra lett, (Turbo: 310 km/óra), a 97 km/órát pedig a 3,6 másodperc alatt éri el (Turbo: 3,9). A csak hatfkokozatú, kézi sebességváltóval rendelhető GT2 műszerfalán megjelent a váltásokra figyelmeztető visszajelző lámpa, ami főleg versenypályán lehet hasznos segítség a sofőrnek, de van startautomatika (launch control) is.

Első pillantásra nem sok különbséget lehet felfedezni a GT2 és a Turbo külseje között, de a Porsche mérnökei némileg áttervezték az autó elejét és hátulját, hogy több hűtőlevegő érkezzen a kerámia fékekhez és hogy a leszorítóerő is nagyobb legyen. Ugyanezt a célt szolgálja az óriási, fix hátsó szárny is, amit egyébként az üvegszálas műanyagból készülő motorháztetőre szerelnek. Az egyedi felnik 19 colosak, rajtuk Michelin gyártmányú sportgumik feszülnek.

Írta:
Gulyás Péter



Kapcsolódó cikkek:



A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum