Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2019. június 20. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Honda X - 11 (eleven)
2005-03-12 15:50:37
Kategória: Motorokról


Honda X-Eleven

 

A Hondának mindig sikerül valami olyat alkotnia, amivel alaposan sikerül felráznia a motoros világot. Gondoljunk csak vissza a CB750-re, ami a maga idejében világszenzáció volt, vagy a 87-ben bemutatott és a mai napig a palettán tartott CBR-1000F-re vagy az utódjára a CBR-1100XX Super Blackbird-re vagy CBR-900RR-re. Mindegyik motor a maga nemében megjelenésekor egyedülálló volt. Persze idővel a konkurencia is lépett és sorra elkészültek a riválisok is. A 2000. év nemcsak a számítástechnikában, hanem a naked motorok történelmében is fontos dátum.

Eddig a kategóriát főként az alábbiak jellemezték:

motor: robosztus rendkívül nyomatékos főként lég/olaj hűtésű, 
futómű: dupla csőváz
rendkívül kényelmes üléspozíció
széles felhasználási terület

Az X11 megjelenésével a Naked fogalma új értelmezést kapott. Az eddig majdhogynem elavultnak tekinthető motorokat és nem kifejezetten sportos futóműveket felváltotta egy rendkívül korszerű Szuper-sport kategória szintű motor, futómű kiegészítve a modern technika minden kunsztjával (Dual CBS, katalizátor, befecskendezés, inmobilizer...) Úgy is fogalmazhatnánk, hogy bár a Hayabusa és a ZX12R letaszította a trónról a CBR-1100XX-et a jól bevált és rendkívül megbizható technikát a Honda mérnökei, átmentették az X11-be.

 

A végeredmény megdöbbentő:

Egy brutális tekintélyt parancsoló naked motor! Természetesen a motor némi változtatásokon ment keresztül. Az üléspozíció kényelmesebb mint az XX-nél. A teljesítményből visszavettek a nagyobb és egyenletesebb teljesítményleadás miatt. Így meg kell elégedni csupán 140(!) LE-vel. Speciális légterelők teszik futurisztikussá a motort. Jobb hűtést és nagyobb leszorító erőt keltve megakadályozva ezáltal az első kerék nem kívánatos ágaskodását. A műszerfal kialakításának köszönhetően 160 km/h-ig nincs sok gondunk a menetszéllel.

 

Angolnyelvű műszaki leírás a Honda

 

X-Eleven ED-típusához : 

Engine Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4

Bore ´ Stroke 79 ´ 54mm

Displacement 1,137cm

Compression Ratio 11 : 1

Carburation Electronic fuel injection

Max. Power Output 136PS/9,000rpm (95/1/EC) (100kW/9,000min

140PS/9,000rpm (DIN) (103kW/9,000min

Max. Torque 11.5kg-m/7,000rpm (95/1/EC) (113Nm/7,000min

11.8kg-m/7,000rpm (DIN) (116Nm/7,000min

Ignition Computer-controlled digital transistorised with electronic advance

Starter Electric

Transmission 5-speed

Final Drive ‘O’-ring sealed chain

Dimensions (L´W´H) 2,145 ´ 750 ´ 1,115mm

Wheelbase 1,500mm

Seat Height 795mm

Ground Clearance 140mm

Fuel Capacity 22 litres (including 4-litre warning light reserve)

Wheels Front 17 ´ MT3.50 hollow-section triple-spoke cast aluminium

Rear 17 ´ MT5.50 hollow-section triple-spoke cast aluminium

Tyres Front 120/70 ZR17 (58W) (Michelin Macadam 90X, Bridgestone BT57F)

Rear 180/55 ZR17 (73W) (Michelin Macadam 90X, Bridgestone BT57R)

Suspension Front 43mm cartridge-type fork, 120mm axle travel

Rear Gas-charged monoshock damper with 7-step adjustable spring preload,

120mm axle travel

Brakes Front 310mm ´ 4.5mm dual hydraulic disc with Combined 3-piston callipers and

sintered metal pads

Rear 256 ´ 5mm hydraulic disc with Combined 3-piston calliper and

sintered metal pads

Dry Weight 222kg



Forrás: Motorland

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum