Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 20. szombat, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Autocross szabályok 2005-ben.
2005-01-17 18:48:39


Minden kategóriában:

Kötelező a FIA homologizált bukócsőre szerelt védőszivacs használata.  (Ahol a sisak a csőhöz érhet. )

Ruházat:

Ajánlott a FIA homológ tűzálló overál, alsóruházat, cipő, maszk, zokni, kesztyű viselése. 2005-ben kötelező minimum a FIA 1986-os szabvány overál viselése, és ISO 6940 címkéjű maszk viselése. Kötelező magas szárú zárt cipő valamint kesztyű viselése. Ajánlott az Fia homológ sisak viselése. 2005-ben elfogadott a lejárt homológ illetve az „E” jelű sisakok viselés is.

Biztonsági öv:

Minden versenyautót ajánlott a FIA által homologizált 6 pontos biztonsági övvel felszerelni. Kötelező 2005-ben a minimálisan 4 pontos FIA által homológizált vagy lejárt homologizációval járt övek vagy lejárt homologizációval rendelkező biztonsági öv használata. (2002 és később lejárt övek)

Katalizátor: Felszerelése nem kötelező.

Tűzoltó készülék:

Nem kötelező, de ajánlott kézi készülék beszerelése mely megfelel a FIA érvényes előírásainak.

Üzemanyagtartály:

Az üzemanyag-tartály ajánlott, hogy FT3 vagy FT3 1999 típusú legyen. Beszerelése mindenképpen meg kell feleljen a FIA J fügelék 279 cikkely 5. 12 pontjában felsoroltaknak.

Automatikus üzemanyag-elzáró:

Minden, a motor felé üzemanyagot szállító vezetéket automatikus elzáró szeleppel ajánlott ellátni, melyeket közvetlenül az üzemanyag-tartályon kell elhelyezni.

Üzemanyagtartály szellőzés:

Az üzemanyagtartály szellőző vezetékét ajánlott a FIA J fügelék 253 cikkely 3. 4 pontnak megfelelően kialakítani.

Oldalsó védelem:

A méhsejt-szerkezetű kompozit elemek használata ajánlott.

DIV 1 illetve H csoport

Gépkönyvezéskor az autóknak leszerelt első és hátsó lökháritóval kell megjelenniük.

H csoport: Itt indulhatnak a lejárt homologizációval rendelkező autók, melyek megfelelnek az érvényben lévő DIV 1-es szabályoknak. Ebben a kategóriában indulhatnak a DIV 1-ből nagy hengerűrtartalom miatt kiszorult autók is.

Turbószűkítő: Valamennyi Div 1 és H csoportba tartózó autót fel kell szerelni a FIA J függelék 279. Cikkely 3. 7 pontjában leírtaknak megfelelő turbószükítővel. (45mm)

Üzemanyagtartály:

Ha nem az eredeti üzemanyagtartály van beszerelve, vagy nem a FIA által homologizált, minimum FT3 vagy FT3 1999 biztonsági üzemanyagtartály, akkor egy 30 liternél kisebb térfogatú, egyedi gyártású üzemanyagtartály beszerelése engedélyezett, mely megfelelő szilárdságú és beépítése megfelel a FIA J fügelék 279 cikkely 2. 6 pontjában foglaltaknak.

Automatikus üzemanyag-elzáró:

Minden, a motor felé üzemanyagot szállító vezetéket automatikus elzáró szeleppel ajánlott ellátni, melyeket közvetlenül az üzemanyag-tartályon kell elhelyezni.

Üzemanyagtartály szellőzés:

Az üzemanyagtartály szellőző vezetékét ajánlott a FIA J fügelék 253 cikkely 3. 4 pontnak megfelelően kialakítani.

Katalizátor: Felszerelése nem kötelező.

Tűzoltó készülék:

Nem kötelező, de ajánlott kézi készülék beszerelése mely megfelel a FIA érvényes előírásainak.

Vezetőülés:

 Ajánlott a FIA által homologizált ülés használata, elfogadott a lejárt homológ ülés, valamint más típusú versenycélra gyártott ülés, ha a gépátvételkor azt megfelelőnek találják a gépátvevők, és a beszerelése megfelel a FIA J fügelék 279 cikkely 2. 3 pontjában leírtaknak.

 

DIV 1 F csoport

Részt vehetnek az „A”, „N”, „H”, „B” csoportba tartozó, érvényes vagy lejárt homologizációval rendelkező, illetve homológizációval nem rendelkező gépkocsik melyek hengerűrtartalma maximum 2000 ccm, két kerékhajtásúak és turbófeltöltő nélküliek. Megfelelnek a DIV 1 illetve a H csoport előírásainak az alábbi kiegészítésekkel:

Bukócső: Ajánlott az ASN által homológizált bukóketrec, de régebbi FIA szabályok szerint épített ketrecek is elfogadottak, ha a technikai bizottság megfelelőnek találja gépátvételkor, illetve a verseny során.

Motor gyártmánya szabadon választható, de az eredeti motortérben kell elhelyezni.

Ajánlott a tüzálló overál viselése, de kötelező legalább tanúsítvánnyal rendelkező zárt lángálló overál viselése.


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum