Autocross szabályok 2005-ben.
Minden kategóriában:
Kötelező a FIA homologizált bukócsőre szerelt védőszivacs használata. (Ahol a sisak a csőhöz érhet. )
Ruházat:
Ajánlott a FIA homológ tűzálló overál, alsóruházat, cipő, maszk, zokni, kesztyű viselése. 2005-ben kötelező minimum a FIA 1986-os szabvány overál viselése, és ISO 6940 címkéjű maszk viselése. Kötelező magas szárú zárt cipő valamint kesztyű viselése. Ajánlott az Fia homológ sisak viselése. 2005-ben elfogadott a lejárt homológ illetve az „E” jelű sisakok viselés is.
Biztonsági öv:
Minden versenyautót ajánlott a FIA által homologizált 6 pontos biztonsági övvel felszerelni. Kötelező 2005-ben a minimálisan 4 pontos FIA által homológizált vagy lejárt homologizációval járt övek vagy lejárt homologizációval rendelkező biztonsági öv használata. (2002 és később lejárt övek)
Katalizátor: Felszerelése nem kötelező.
Tűzoltó készülék:
Nem kötelező, de ajánlott kézi készülék beszerelése mely megfelel a FIA érvényes előírásainak.
Üzemanyagtartály:
Az üzemanyag-tartály ajánlott, hogy FT3 vagy FT3 1999 típusú legyen. Beszerelése mindenképpen meg kell feleljen a FIA J fügelék 279 cikkely 5. 12 pontjában felsoroltaknak.
Automatikus üzemanyag-elzáró:
Minden, a motor felé üzemanyagot szállító vezetéket automatikus elzáró szeleppel ajánlott ellátni, melyeket közvetlenül az üzemanyag-tartályon kell elhelyezni.
Üzemanyagtartály szellőzés:
Az üzemanyagtartály szellőző vezetékét ajánlott a FIA J fügelék 253 cikkely 3. 4 pontnak megfelelően kialakítani.
Oldalsó védelem:
A méhsejt-szerkezetű kompozit elemek használata ajánlott.
DIV 1 illetve H csoport
Gépkönyvezéskor az autóknak leszerelt első és hátsó lökháritóval kell megjelenniük.
H csoport: Itt indulhatnak a lejárt homologizációval rendelkező autók, melyek megfelelnek az érvényben lévő DIV 1-es szabályoknak. Ebben a kategóriában indulhatnak a DIV 1-ből nagy hengerűrtartalom miatt kiszorult autók is.
Turbószűkítő: Valamennyi Div 1 és H csoportba tartózó autót fel kell szerelni a FIA J függelék 279. Cikkely 3. 7 pontjában leírtaknak megfelelő turbószükítővel. (45mm)
Üzemanyagtartály:
Ha nem az eredeti üzemanyagtartály van beszerelve, vagy nem a FIA által homologizált, minimum FT3 vagy FT3 1999 biztonsági üzemanyagtartály, akkor egy 30 liternél kisebb térfogatú, egyedi gyártású üzemanyagtartály beszerelése engedélyezett, mely megfelelő szilárdságú és beépítése megfelel a FIA J fügelék 279 cikkely 2. 6 pontjában foglaltaknak.
Automatikus üzemanyag-elzáró:
Minden, a motor felé üzemanyagot szállító vezetéket automatikus elzáró szeleppel ajánlott ellátni, melyeket közvetlenül az üzemanyag-tartályon kell elhelyezni.
Üzemanyagtartály szellőzés:
Az üzemanyagtartály szellőző vezetékét ajánlott a FIA J fügelék 253 cikkely 3. 4 pontnak megfelelően kialakítani.
Katalizátor: Felszerelése nem kötelező.
Tűzoltó készülék:
Nem kötelező, de ajánlott kézi készülék beszerelése mely megfelel a FIA érvényes előírásainak.
Vezetőülés:
Ajánlott a FIA által homologizált ülés használata, elfogadott a lejárt homológ ülés, valamint más típusú versenycélra gyártott ülés, ha a gépátvételkor azt megfelelőnek találják a gépátvevők, és a beszerelése megfelel a FIA J fügelék 279 cikkely 2. 3 pontjában leírtaknak.
DIV 1 F csoport
Részt vehetnek az „A”, „N”, „H”, „B” csoportba tartozó, érvényes vagy lejárt homologizációval rendelkező, illetve homológizációval nem rendelkező gépkocsik melyek hengerűrtartalma maximum 2000 ccm, két kerékhajtásúak és turbófeltöltő nélküliek. Megfelelnek a DIV 1 illetve a H csoport előírásainak az alábbi kiegészítésekkel:
Bukócső: Ajánlott az ASN által homológizált bukóketrec, de régebbi FIA szabályok szerint épített ketrecek is elfogadottak, ha a technikai bizottság megfelelőnek találja gépátvételkor, illetve a verseny során.
Motor gyártmánya szabadon választható, de az eredeti motortérben kell elhelyezni.
Ajánlott a tüzálló overál viselése, de kötelező legalább tanúsítvánnyal rendelkező zárt lángálló overál viselése.