A Porsche, németországi Weissachban kialakított fejlesztőrészlegében egy teljesen új versenyautót keltettek életre! Az erőműve, egy teljesen új fejlesztésű V8-as, 90 fokos szögű, speciális hosszú távú versenyekre kifejlesztett motor ami 3.4 literes és 480 lóerőt teljesít! A motor „különös ismertető jele” a kis súly és a nagyon alacsony súlypont! A Porsche még közölte azt is, hogy a motor négy szeleppel és egy gázszeleppel bír hengerenként. A motorerőt, a kormányon található szekvenciális 6 sebességes váltó és a szénszálas 3 tárcsás kuplung segítségével lehet kézben tartani.
A váltó- és kuplungház részét képezi a szénszálas karosszériának. Elől és hátul is, a dupla háromszögű, állítható rugókkal, stabilizátorokkal és lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztést alkalmazták. A „verseny Porsche” lelassításáról variálható fékerő elosztás, és léghűtött szénszálas féktárcsák gondoskodnak. Az első 380, a hátsó pedig 355 mm átmérőjű!
A teljesen a 2006-os, ALMS - szabálykönyv előírásai szerint épült Porsche LMP 2-es súlya 750 kg, amit a könnyű konstrukciónak és a nem méregdrága anyagok felhasználásával értek el, hiszen a kocsit magán csapatok fogják használni, így alap kiindulási pont, hogy az ár bizonyos keretek között maradjon!
Az új prototípus az Indycar szériában jól ismert Penske Motorsport csapatában mutatkozik be 2006-ban. A Penske csapat az idén, az ALMS versenyszezon utolsó két futamán veti be az autót, a tesztprogram lezárásaként! A két verseny dátuma:
2005. október 01 Atlanta és október 16-a Laguna Seca!
Forrás: http://autonieuws.autotrader.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3740&source=autotrader