Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 25. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
III. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság 1. versenynap
2007-10-09 03:20:56
Kategória: Vitorlázás


A végzet asszonya ma mindenkinek utolérhetetlen volt

 

A reggeli szélcsend és a semmi jót nem ígérő meteorológiai előrejelzés ellenére gyönyörű időben és főleg kiváló szélviszonyok között ma elrajtolhatott a III. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság első futama. A horvát főrendező Pia Diasevoli helyismerete ötösre vizsgázott, hiszen már reggel olyan pályát jelölt ki a 65 versenyző hajó számára, amelyhez éppen a megfelelő irányú szél érkezett.

Délelőtt 10 órakor a rajtvonal közelében várakozással kezdett a mezőny, majd egy óra múlva enyhe nyugati szél kezdett lengedezni. Negyven perc múlva ebben a mind jobban erőre kapó szélben rajtoltak hajók. A hosszú rajtvonal közepén, alsó harmadán nagyon pontosan rajtolt több esélyes, míg mások rosszabb helyet választva komoly hátrányba kerültek az első, rövid, két kis sziget között a Murtersko Morénak nevezett nyíltabb vízre vezető cirkálószakaszon. A hajók itt délnyugat-dél felé fordulva csaknem hátszélben indultak a 6-7 tengeri mérföldnyire (kb. 12 km) lévő kis Cavlin-sziget felé.

Két jól rajtoló gyors, az ORC-osztályban versenyző hajó azonnal kilépett a mezőnyből, és többé senki sem veszélyeztette a helyüket. Az élen a Bakos Tamás vezette  Femme Fatale nevű hajó vitorlázott. Őket kitartóan üldözte az egyetlen külföldi egység a szlovák El Solete csapat, akiknél Michal Hruby forgatta a kormányt. A Cavlin-szigetnél már bő tízperces előnnyel fordultak. Az igazán éles verseny mögöttük alakult ki. Több mint másfél óra versenyzés után egymástól alig egy-két hajóhossznyi távolságokra érkezett a magyar olimpikon és válogatott vitorlázókkal tűzdelt Bavaria 42 Match mezőny. Elsőnek az olimpiai bronzérmes Detre-testvérek nevével fémjelzett hajó fordult. Mögöttük tíz méterrel Fináczy György a spinnaker leszerelése közben az utolsó métereken okos helyzetkihasználással előzte a tavaly bajnok Czégai Péter vezette hajót. A Dufour 44-esek között az első helyen Soós Istvánék értek a szigethez, ott azonban rutintalanságuk ára azonnal két hely lett, és a vezetést a Hong Kong Challange-en földkerülő versenyt is nyert Fürstner József hajója vette át. A lassabb hajóosztályok legjobbjai a mezőny közepén érkeztek. A Salona 45-ösök között ekkor a Dr. Csikós János irányította csapat fordult elsőkén. Mögöttük tíz hajóhossznyira jött a második Somos Zsolt, akit viszont már sűrűn követtek a többiek.

 

A Bavaria 44-esek közül elsőként a Pandora csapat érkezett Andor Attila vezetésével, de közvetlen a nyomában volt a tavalyi ezüstérmes Horváth Tamás (Geodesy). És jöttek a legkisebbek, a legkisebb hajókkal: az Elan 31-eseken az utánpótlás bajnokság résztvevői. Na nem a mezőny legvégén, mert jónéhány nagyobb és gyorsabb hajóval vitorlázó felnőttnek bemutatták, hogyan kell vitorlázni. Az élen az Uniqa Junior Team, a fűzfői srácok spinnakereztek Huszka Róbert irányításával. Második ekkor a Honda Junior Team volt a balatonföldvári Spartacusból, harmadik pedig az idén 150 éves patinás klub, a BYC (Balatonfüredi Yacht Club) ifjúsági és serdülő csapata. Az egyre frissülő, már bő hármas (a Beaufort szélskálán) erejű szélben hosszú, szélirányban 8 mérföldes, taktikus cirkálószakasz kezdődött. Ezen a legjobbak gyönyörűen vitorláztak A nagy területen való cirkálás sok meglepetést tartogat, lehet sokat nyerni és veszteni.

 

A két vezető ORC-hajó messze elhúzott. A Bavaria 42-esek között a szakasz első felén a bal oldalt favorizáló Czégai Péter vezette AIS Holding team átvette a vezetést. A következő mérföldeken gyönyörűen taktikázva magabiztosan védték az előnyüket, pedig ez nem könnyű az ilyen nagy területen szétszóródó ellenfelek ellen. Elsőként, biztos előnnyel kerülték a következő pályajelet, a Dajna-szigetet, és a célig vezető éles spinnakeres menetben is nagyon meggyőzően, nyugodtan vitték a hajójukat.

 

A bójakerülés sorrendje sok meglepetést okozott a két órával korábbi álláshoz képest. Néhányan bizonyára kockázatos, szélsőséges taktikát is választottak, esetleg kiemelkedő hajósebességet produkálva vitorláztak ezen a szakaszon, mindenesetre a taktikájuk bevált, és nagyot léptek előre. A legtöbbet talán a Dolmányos Gábor irányította Dufour 44-es, akik a korábbi tizenkilencedik helyükről zárkóztak fel Czégaiék mögé. Mindenesetre ezen a szakaszon több Dufour 44-es is kiválóan vitorlázott, de sokat lépett előre a rajt utáni rossz helyéről az egyik Bavaria 42 Match esélyes Kelemen Tamás is a Magyar Építő Zrt - Volksbank hajójával. Elől, szinte már láthatatlan távolságban délután fél öt tájt célba ért a Femme Fatale és az El Solete. Izgalmasan alakult a befutószakasz a Bavaria 42 Matchet simán nyerő czégai-csapat mögött. Végül a második Rauschenberger Miklós lett a Bardon Sáling Team élén, míg a harmadik helyre Berecz Zsombor hozta az Origo-Deluxe.hu Szörf Teamet. Mögöttük jött három nagy név: Detre Szabolcs, Szilvássy Attila, és az utolsó szakaszon technikai problémákkal is küszködő Fináczy György.

 

A Dufour 44 Performance osztály versenyét a Pst-Proligy Sailing Team nyerte Dolmányos Gábor vezetésével, kis különbséggel megelőzve a Ruukki Sailing Teamet, amelyet Hegyi Márton vezetett.

 

A Salona 45-ösök, valamint a Dajna-szigetnél pályarövidítéssel befuttatott Bavaria 44-es illetve az utánpótlás mezőny végeredményét később, a versenyrendezőség hajójának partra érkezése után tudjuk közölni.

 



Szerző: szabadban.hu

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum