Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 19. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Cranchi Zaffiro 34
2006-12-04 22:10:20


Cranchi Zaffiro 34

Manapság, amikor a modern autókat számítógépek és szélcsatornák segítségével tervezik, egyre jobban hasonlítanak egymásra. Igaz ez a hajógyártásra is. Ha a távolban megjelenik egy motorcsónak, és elegánsan siklik a vízen, kevés szakértő ismeri fel azonnal, melyik cég mely típusa fut be hamarosan a kikötőbe. Az értékek sokszor rejtve maradnak, az a mi feladatunk, hogy önök megismerjék ezeket. Egy Zaffiro esetében nem vagyunk nehéz helyzetben, hiszen itt a csomagolás alatt is drágakövet találunk.

A Cranchi 1870 óta készít hajókat. Százharmincnégy évvel ezelőtt, a Comói-tó partján indult ez a vállalkozás. A modern hajógyárat Aldo Cranchi alapította, aki 1952-ben átvette édesapja műhelyét. Négy gyermeke a biztosíték arra, hogy az az igényesség, tudás és a hajózás iránti elkötelezettség, amit a Cranchi név jelent, tovább él. A cég képes volt megújulni. Mára hatalmas hajógyárrá nőtte ki magát, de minden erejével arra törekszik, hogy megőrizze az eredeti kézművesipar igényességét, hiszen a tradíció és a cég filozófiája a legjobb minőséget követeli, és ezért mindent meg is tesznek.

A Cranchi hajók a legtartósabbak közé tartoznak. Az üvegszál-erősítésű műanyag rétegek között egy különleges kevlárszövet réteg is található, amely rendkívüli módon megerősíti a hajót. Speciális minőségű DSM Composite gyantákkal dolgoznak, és a gyártóval folyamatosan együttműködnek a fejlesztés terén is. A fedélzeten kizárólag AISI 316-os A4 minőségű rozsdamentes acélt használnak. Ehhez gyakran maguk gyártják a csavaranyákat, ha a piacon csak A2-es minőség kapható. A vereteket dupla szigetelőgyűrűvel szerelik, amelyek így teljesen vízzáróak, és korróziós problémák sem jelentkeznek néhány év elteltével. Bár az AISI 316-os anyag sokkal drágább az általában használatos rozsdamentes acélnál, mégis ezt használják olyan eldugott helyeken lévő alkatrészekhez is, mint a motortartó bakok, az üzemanyag- és víztartályok vagy a generátorok. Mindez természetesen így van a Zaffiro 34-esben is.

Tribunjban szálltunk vízre. A hajóba a tíkfával borított fardeck fölé nyúló kis hídon lehet belépni. A hátsó fedélzet ülőgarnitúrája egy asztalt vesz körbe, amihez szervesen kapcsolódik a fedélzeti konyha mosogatóval és hűtőszekrénynyel. Itt rejtették el a padló alatt a rakodódobozt. A 34-esben a jobb oldalra került a kormányállás, a bal oldalon pedig egy tágas U alakú szófát helyeztek el. Középen lehet lejutni a három részre osztott lakótérbe. A konyha és a fürdőhelyiség a jobb oldalra került, szembe a szalon ülőgarnitúrájával. Az orrkabint a tulajdonosnak, a hátsó kabint a vendégeknek, illetve a gyerekeknek szánta a tervező. A hajó négy fő számára kínál kényelmes hálóhelyet. Az enteriőr elegáns, sőt, a bőr, a gyönyörűen lakkozott fa, az acél és a nemes textilek igazán barátságossá teszik. A hajók bútorzata csak a legjobb minőségű anyagokból készülhet. Például a Kaya két évig köteles tárolni a mahagónit, mielőtt a Cranchihoz küldené, mert csak ezután vásárolják meg tőle. Ugyanilyen magas minőségi követelményt támasztanak minden fabeszállítóval szemben, márpedig sokféle mahagónit, rózsa- és tíkfát szereznek be afrikai és távol-keleti forrásokból. A lakóterekben szekrények, nyitható ablakok teszik kellemessé a pihenést. A motor rendkívül jól van szigetelve, a hang és a rezgés még a hátsó kabinban sem zavaró.

A kikötői manőverezést a két motoron kívül orrsugárkormány is segíti, így gond nélkül navigálhatunk a szűk adriai kikötőhelyeken. A 34-es ugyanis már elég nagy ahhoz, hogy komolyan vegyük. Több mint hat tonna, tizenegy méter hosszú - ez már egy vitorlás hajó esetében sem számítana kicsinek. Magassága a vízvonal fölött a híddal együtt közel három és fél méter. A Zaffirón gyorsan otthon érzi magát az ember, a hajó kezesen követi a kormányos utasításait. A V alakú orrkiképzésnek köszönhetően lassú menetben alig csúszik oldalra, de nagy tempónál is fantasztikusan tartja az ívet. Eleinte szokatlan, hogy az irányváltásoknál nagyot billen a hajó, de azután olyan stabil, hogy azonnal tisztelni kezdjük Aldo Cranchi tudását. A céget évtizedes együttműködés fűzi a Volvóhoz. Természetesen a 34-est is Volvo motorokkal kínálják. A dízelek is nagyon jók, de van, aki idegenkedik tőlük. Tehát szabadon dönthetünk, hogy a gazdaságos és elképesztő nyomatékkal rendelkező változat, vagy a klasszikus, kétszer nyolchengeres lóerőgyár mellett döntünk. Mind a két változat könnyedén megbirkózik a feladattal. Teljes legénységgel, feltankolva akár hét és fél tonna is lehet a hajó tömege. Ez nem jelenthet gondot, és nem is jelent.

A Cranchi nem először hódította meg a szívünket. Ez a hajó magában hordja a legszebb olasz erényeket a design és a tradíció terén, a motorok pedig a svéd megbízhatóság és precizitás jóleső biztonságát garantálják. 

Technikai adatok:

Hossz: 11,21 m
Szélesség: 3,55 m
Száraz tömege: 5 900 kg
Merülés: 0,87 m
Befogadóképesség: 12 fő vagy 1140 kg
Üzemanyagtartály: 570 liter
Víztartály: 190 liter
Dízelmotor: Két Volvo Penta D4 EVC, DP-H (2 x 250 lóerő)
Benzinmotor: Két Volvo Penta V8 5.0 EVC, MC GXi, DP-s (2 x 270 lóerő)
Tervező: Aldo Cranchi



Litkey F. - Fotó: Szekeres Cikk: [
Hajó Magazin]


A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum