Harley-Davidson Fat Boy
A motorosok világa még az őszi bemutatók szellemében él de a HARLEY-DAVIDSON már megépítette és kis huszárvágással, már árusítja a 2006-os modelljeit. Ebben az évben, az ünnepelt, a 15 éves FLSTFI Fat Boy. Kicsit átalakították, hogy megfeleljen a kor elvárásainak! A keréktárcsák enyhe króm sávot kaptak és a motor is két új színben kapható. és a légszűrő fedelének díszítő csíkjait!
Kicsit bővebben a motorról!
A HARLEY-DAVIDSON custom modellje, designja: klasszikus, merevvázas (hardtail) típus de teljesen megfelelnek az új kihívásoknak. A hátsó rugóstagok (softail) abszolút kényelmet biztosítanak. Az új modell különlegessége nem csak a hátsó teleszkóp, hanem egy új, alumínium hajtómű, az Evolution 1340 cm3-es blokk. A vashengeres motorokat 1985 óta nem gyártják. 1999-ben jelent meg az első Twin Cam 88 (1449 cm3) blokkal gyártott modell. Az új léghűtéses, kéthengeres, négyütemű V motor-t máig is bizalmatlanul kezelik, mert a vashengeresek közül sok még mindig az utakon van, addig az új motor egy év alatt nem tudott bizalmat szerezni!
Az új blokk beszerelésével egyidejűleg a Fat Boy vázán is jelentős változtatásokat hajtottak végre. Feltűnik, hogy az üléspozíció nem nagyon kényelmes. A lábtartó tálca a legenyhébb kanyarban is leér. A fékpedál elhelyezkedése nem túl szerencsés. Túl nagy lábmozgatásra van szükség de nagyon jó a fékek hatása. Elől-hátul négydugós, Performance Machine fékek és a kiváló féktárcsák egyből megállítják a motort, melynek súlya úgy 350 kg. Futóműve a HARLEY-DAVIDSON-ok között nem legjobb. Előre és hátulra is 16 colos teli kerekeket kapott, ami nagyon látványos. Az új motor keskenyebb bordásszíjat kapott. Kevés műszere van, mint megszokott! A tankon elhelyezett egy darab óra, magába foglal mindent: az összes megtett kilométer; digitális túraszámláló; olajnyomás- és gyújtás visszajelző lámpa; üzemanyag visszajelző berendezés. A gyárilag felszerelt, fojtott shutgun kipufogókat kapott. Ára úgy 5,6-5,8 millió körül van.