Hummer H2 - Lingenfelter
A nemrégiben ismertetett Geiger-féle Hummer H2 átalakítás a motorerősítés mellett leginkább a szuper feltűnő külsőre összpontosít. A krómtól csillogó, alacsony oldalfalú gumikkal szerelt közepes Hummer nagyságrendekkel feltűnőbb a Lingenfelter által készítettnél.
A villámgyors Corvette-jeiről elhíresült John Lingenfelter lefedi izmosított motorjaival a Chevrolet, a Cadillac, a GMC és a Hummer szinte egész szabadidőautó választékát. Az alapváltozatnak tekintett motor egy szolid átalakításon esett át. Az erőt a Magnuson által készített csavarkompresszor adja a levegővisszahűtővel. Az 1-2 héten belül elkészített nyolchengeres 7495 dollárba (kb. 1,4 millió Ft) kerül, amihez tartozik egy elektronikai módosítás, rövid tesztelés és finomhangolás. Az elvégzett műveletek után a gazda boldogan utazhat 475 lóerős autójával.
A következő lépcsőnél már jobban a zsebbe kell nyúlni. Az ötszáz lovas Hummer H2 motorjáért 17.600 dolláros (kb. 3,3 millió Ft) számlát kell kiegyenlíteni. A hatliteres V8-as hengerfejét számítógép vezérlésű marógépen veszik kezelésbe. Akadálymentessé teszik a levegő útját a szívócsőben, ami azt is jelenti, hogy tükörfényessé varázsolják a belső felületeket. A mozgó alkatrészeket alaposan kiegyensúlyozzák, és könnyebb, masszívabb hajtókarokat kap a motor. A befecskendezés és az elektronika sem marad széria. Ezer dollárért (kb. 185 ezer Ft) a kompresszor külsejét is felpolírozzák. A végsebesség határolás eltűnik, s a 18 colos Toyo gumiabroncsokkal jobban vezethető a gép, a széria padlószint ellenére is. Kilencvenhatos tempóra 6,1 alatt katapultálódik a félezer lóerős Humi. Lingenfelter profizmusára jellemző, hogy a tulajdonos megkapja a fékpadon mért teljesítmény és nyomaték grafikonját. Ennél csak az útra bocsájtás a bizalomgerjesztőbb: minden típusra két év vagy 38.400 kilométeres (24 ezer mérföld) garanciát ad az alkotó. A 3-4 hetet igénybevevő munkálatok közben Corsa márkájú, rozsdamentes acél kipufogó is bekerülhet az 500 HP SC Super Duty csomagnak hívott átalakításba.
A végére maradt a legvadabb verzió, amely motorját a Corvette kifutott sportváltozatához „tenyésztette” ki Lingenfelter. Az alapot a 7 literesre felfúrt V8-as jelenti, ami átszabott LS1 hengerfejeket, alumínium dugattyúkat és más hajtókarokat kapott. A 700 lóerős teljesítmény 5200-as fordulatszámon mérhető, a 4600-on jelentkező 1003 Nm nyomaték önmagáért beszél. Ehhez az erőhöz hasznos a 2995 dolláros (kb. 550 ezer Ft ) automata váltó átalakítást is megrendelni, nem beszélve az 1695 dolláros (kb. 310 ezer Ft) sportfutóműről. Az 55.975 dolláros (kb. 10,3 millió Ft) feljavítás ára nem véletlen, a kézi összeállítás mellett dupla turbófeltöltő és visszahűtő került a csomagba. Ezek a motorok elérhetők a Cadillac Escalade, a GMC Denali és a Chevrolet Tahoe szabadidőautókhoz is.
B. A.
http://www.loero.hu/index.php?op=hir_reszletes&archiv=&friss=&&hir_id=3444