Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. április 26. péntek, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Camaro SS-t épít a HELL Energy
2010-10-29 22:00:43


6200 köbcenti és több mint 640 lóerő: Magyarországon készül a pokoli erejű versenyautó
Exkluzív műhelytitkok és videók az egyedülálló Chevrolet Camaroról

Budapest, 2010. október 06. A HELL Energy egy régi álmát valósította meg, amikor egy tengerentúli Chevrolet modell átépítésébe és fejlesztésébe kezdett. A technikai sportok területén több éve jelen lévő energiaital gyártó cég terve egy 6200 köbcentis és több mint 640 lóerős autócsoda megépítése, amely a magyar utakon szerényen szólva sem lesz hétköznapi szereplő. Nos, immár nem kell sokat várni, hogy megcsodálhassuk a Camaro SS igazi szörnyeteggé átalakított változatának füstölgő kerekeit. 

A vállalat választása azért esett a Chevrolet modellre – amely Magyarországon már önmagában is kuriózumnak számít –, hogy az autósport szerelmeseit egy külsejében és teljesítményében is egyedülálló versenyautóval kápráztassa el. A 2010-es Chevrolet Camaro SS amerikai szériaautó paraméterei már önmagukban is figyelemre méltóak. Az autókülönlegesség megálmodói nem elégedtek meg a 6200 köbcentis, V8-as motorfelépítésű széria modell kimagasló, 422 lóerős gyári teljesítményével, és egy profi szerelőcsapatot hívtak segítségül ahhoz, hogy az autó teljesítményének határait a végsőkig fokozzák.   

Gabura Krisztián, az átépítést vezető szakember fejében a HELL felkérését követően rögtön összeállt a kép arról, mi vár a kezei közé került amerikai csodára. Mivel az autó adottságai leginkább a drift szakágban érvényesülnek, egyértelmű volt, hogy a HELL Racing Team driftere, Varga Tamás Puci lesz az, aki intenzíven részt vesz mind a Camaro átalakítási munkálataiban, mind az elkészült járgány tesztelésében. A szerelő csapat – első lépésként – az átalakítás fő irányvonalait határozta meg úgy, hogy a munkájuk eredményeképp megszülető versenyautó a driftelésre minden tekintetben alkalmas legyen.

 „Már három hete dolgozunk az autón, és még két hétre van szükségünk ahhoz, hogy valósággá váljon a HELL álma. Mivel amerikai modellről van szó, így elég nehéz volt az eredeti alkatrészeket beszerezni hozzá, ráadásul rögtön mindenből kettőt. Egy biztos, ha elkészülünk vele, szinte semmi köze nem lesz az eredeti modellhez, ugyanis megváltozik a komplett hajtásrendszer” – árulta el a vezető szerelő.

A megbízás szerint a szerelők főleg a futóművön és a hajtásláncon módosítottak, valamint hozzányúltak a szériakuplunghoz és a differenciálműhöz is, sőt az eredeti rugókat nagyobb teherbírású motorsportban használt alkatrészekkel váltották fel. Az igazán látványos változtatásokat a nehéz gyári üléseket kicserélése és a merevítéshez használt bukócsövek beépítése jelentette. A belső átalakításoknál a súlycsökkentés volt az elsődleges cél, hiszen a súly-lóerő aránynak a fékezésnél a gyorsulásnál is főszerepe van. 

Krisztián és csapata az elektronikai rendszert is megújította a még nagyobb teljesítmény elérése érdekében. Az autó jelenleg már 563 LE teljesítményre képes, közel 100 kilogrammal könnyebb, és a motorjához egy kompresszort szereltek. És hogy mi lesz a vége?

„Nos, 640-650 lóerő mellett megmarad a 6,2 V8as, alublokkos motor, amely a kompresszor mellett kap egy komoly kipufogórendszert is. Noha szeretnénk a csúcssebességet az áttételek rövidítésével 220 km/h-n tartani, a készülő versenygép sokkal dinamikusabb lesz a szériánál” – folytatta Gabura Krisztián.

Több hetes munka után az autó megmutatta első buktatóját is:
„Az elektronikus rendszer „CAN hálózat” néven fut, amelyen a legkisebb változtatás is a rendszer működésképtelenségét eredményezheti. Nálunk ez meg is történt, bedőlt az egész, az autó nem indul el.”- mondta el csalódottan az átépítés felelőse.

 A probléma megoldását végül az előre menekülés jelentette: a szerelők a gyári elektronika száműzése mellett döntöttek, és helyette az autó egy, a versenyautókban használt, programozható elektronikát kapott, amely a csúcstechnikát képviseli.

A sokszor éjszakázni kényszerülő csapat megpróbáltatásai azonban ezzel még közel sem értek véget, hiszen ekkor még a teszteléssel megbízott drifter, Puci, nem ült az átalakított autóban. A rali szakágban tapasztalt Gabura Krisztián számára meglepetést okozott, hogy a Hell Racing Team versenyzője - a volánhoz ülve - nem találta kényelmesnek a beállításokat. A kormánykereket közelinek érezte, és a kézifék sem állt a kezére.

A Puci által kért változtatások pedig nem csupán „kozmetikázást” jelentettek Krisztiánék számára, a teljesen új konzolok legyártatása újabb napokat vett igénybe. A kért módosítások elvégzése azonban nem volt kérdéses, a szerelőcsapat számára a sofőr és az autó összhangja legalább olyan fontos, mint a versenyzőnek.

„Ahogy minden versenyzőnek megvannak a saját rigolyái, nekem is, mégpedig az, hogy az autóban minden kézre álljon, klappoljon!”- vallotta be Puci, aki azóta, hogy – még szériaautóként – először kipróbálta a Camarót, alig várja, hogy végre elkészüljön álmai autója.  

 „Ez egy vérbeli versenyautó lesz. Amikor kipróbáltam, már akkor is nagyon erősnek tűnt, de a tuningolás hatására elképesztő teljesítményre lesz képes. Bevallom, ilyen autót még soha életemben nem vezettem” – jelentette ki Varga Tamás.

Nos, a tervek szerint már igazán nem kell sokat várnia, hogy az áhított autó volánjához ülve kigördülhessen a műhelyből és megrajzolja az első köröket az aszfalton…

Amit a HELL által felkért szerelőcsapat megváltoztatott a Camaroban:

Belső Tér:
- gyári ülések cseréje Recaro kagylóülésekre aluminium konzolokkal
- 3 pontos biztonsági övek cseréje 6 pontos Sabelt övekre
- Bukócső beépítés
- Gyári multifunkciós kormány cseréje OMP versenykormányra, gyorscsatlakozóval
- Hidraulikus AP Racing kézifék beépítése a gyári helyére
- AP Racing fékerő szabályzó
- Gyári ajtókárpitok és takaróelemek cseréje karbonból kialakított egyedi elemekre
- karbonból készült lábtér elemek
- egyedi üzemanyagrendszer beépítése DASH csatlakozókkal
- Catchtank, dupla üzemanyag szivattyú használata nyomásszabályzó szeleppel

Futómű:
- gyári lengőkarok cseréje masszív GE szemes átalakított acél lengőkarokra
- futómű geometria átalakítása (nagy szilárdságú, speciális alumíniumból előállított alkatrészekkel) pl., dőlési szögek, utánfutás módosítása
- rugók cseréje: nagyobb teherbírású, keményebb rugók beépítése az extrém használathoz
- a futómű gumiágyainak átalakítása, cseréje az igénybevétel miatt

Hajtáslánc:
- dupla tárcsás kuplungszerkezet beépítése (a gyári technológia nem elegendő a fokozott igénybevételre)
- komplett differenciálmű átalakítása (nagyobb, erősebb differenciálmű beépítése a megnövekedett motorteljesítmény és az igénybevétel miatt)
- féltengelyek komplett cseréje, átalakítása

Villamosság:
- a gyári motorvezérlő elektronika cseréje professzionális MOTEC M800 elektronikára (ahol minden az igényekhez mérten, individuálisan állítható a teljesítményhez és felhasználáshoz igazodva)
- Dashboard beépítés, a gyári műszerek teljes elhagyása. Minden egy kijelzőn alapul, ahol a sofőrt a műszer a legfontosabb információkról tájékoztatja, ill. figyelmezteti
- kompresszor hűtőrendszerének vízbefecskendezéses plusz hűtése MOTEC vezérléssel



Szerző: szabadban
Forrás: Hell Energy Magyarország

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum