Elveink  |  Gy.I.K  |  Médiaajánlat  |  Kezdőlapnak  |  Honlapajánló 2024. március 28. csütörtök, napja van.  

szabadban.hu webmail

 Támogatottjaink
. BOM - 2020 Bp. Olimpia
. Budapest-Bamako
. Budapest Titans
. Cseh László
. Dani Gyöngyi
. Farkas Györgyi
. F1 Racing
Exprerience
. Hungexpo
. Kis Sándor - Technosport
. Klein Dávid
. Kovács László Formula2
. Kovács Niki 600 EB
. OLIMPIA
. ParaJet-Ski

  Fogyatékkal élők
  Mindennapok
  Paralimpia
  Sportélet

  Földön - Bakancsban
  Barlangászás
  Hegy- és Sportmászás
  Túrák, séták
  Ti küldtétek
  Tippek trükkök

  Földön - Hóban - Jégen
  Curling
  Gyorskorcsolya
  Jégen (szabadidő)
  Jégkorong
  Jégvitorlás
  Műkorcsolya és Jégtánc
  
  Sífutás
  Síugrás
  Snowboard
  Szánkó és Bobsport
  Tippek-trükkök
  Ti küldtétek

  Földön - Kétkerék
  Gyorsasági motorsport
  Enduro és más motorsport
  Motorokról
  Motoros rendezvények
  Quad
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  BMX
  Kerékpárok
  Kerékpáros rendezvények
  Mountainbike
  Országúti kerékpársport
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Négykerék
  3,2,1.GO!
  Autó különlegességek
  Autós programok
  Forma1
  Gokart
  Gyorsasági autósport
  Oldtimer és programok
  Rally és egyéb autósport
  Terepjáró
  Terep-Rallye
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Sportok még
  Asztalitenisz
  Atlétika-Torna
  Boksz
  Budo
  Duatlon - Triatlon
  Egyéb sportok
  Extrém
  Fegyveres sportok
  Futás aszfalton
  Futás terepen
  Futball-Futsal
  Golf
  Golyós sportok
  Háromtusa-Öttusa
  Kézilabda
  Kosárlabda
  Más labdasportok
  Mozgás
  Röplabda
  Sportkülönlegességek
  Sportpolitika
  Sportvilág
  Squash
  Tenisz
  Tollaslabda
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Földön - Vitalitás
  Aerobic
  Egészség
  Erőnlét
  Fitness
  Táncsport
  Táplálkozás
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Levegőben
  Ejtőernyő
  Hőlégballon
  Kisrepülők
  Sárkányrepülés
  Siklóernyő
  Vitorlázó repülés
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Vízben
  Búvárkodás
  Csónak és vizitúrák
  Csónak, Kajak-Kenu
  Hajó, Yacht, Motorcsónak
  Horgászsport
  Jet-Ski
  Kite-Surf
  Motorcsónaksport
  Műugrás - Toronyugrás
  Rafting és vadvízi sportok
  Surf
  Úszás-Szinkronúszás
  Vitorlázás
  Vizilabda
  Vizisí és Wakeboard
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Kedvenceink - Állatsportok
  Halak
  Kutyák
  Lovak
  Madarak
  Minden más
  Ti küldtétek
  Tippek-trükkök

  Sporttal kapcsolatban
  Dopping
  Kultúra
  Létesítmények
  Navigáció - GPS
  Rólunk
  Sportkultúra
  Támogatjuk
  Partnereink

 
Cikk beküldése    |    Boltkatalógus    |    Fórum    |    Piactér     |    Sportfotók    |    Sportvideók    |    Humoros videók    |    Humor    |    Rólunk


34234234
 
 
Turánék parádés első vb. futama
2010-06-01 15:45:06


Az első, s legfontosabb feladat kipipálva: a Synergon Turán Motorsport kettőse, Turán Frigyes és Zsiros Gábor célba ért pályafutása első világbajnoki futamán Portugáliában, s vasárnap annak ellenére javított hét helyet összetettbeli pozícióján (s így a 23. helyen végzett), hogy két szakaszon is utolérte az előtte induló riválisát. A VB záróakkordja is minden bizonnyal beégett a fiúk emlékezetébe, ugyanis a superspecialon nyújtott teljesítményüket, ahogy átrepültek az ugratón és fél kört vertek ellenfelükre, állva tapsolta meg az Algarve Estadio közönsége. De ne szaladjunk ennyire előre!

Turán Frici az előző napok nehézségei (defektek, technikai zűrök) után egy tiszta, gondmentes napot kívánt magának vasárnapra, amelyen kizárólag a vezetésre kell koncentrálnia. Csakhogy ez a rali-világbajnokságon egyáltalán nem könnyű, s nem is gyakran valósul meg. Ezúttal sem történt így. Az első két szakasz volt a mézesmadzag: hibamentes száguldás (16. és 13. hely az abszolútban) felzárkózás, s maradt még egy szett abroncs az utolsó körre, azt feltették és nekilendültek. Csakhogy...

„A vasárnapi harmadik szakaszon legalább negyven másodpercet veszítettünk, mert egy Clio motorhibával küszködött előttünk és a sofőrje egyszerűen nem nézte a visszapillantó tükröt. Nem tudtam igazán közel menni hozzá, mert szűk volt az út és a port nem oszlott el, úgyhogy három vagy négy kilométert baktattunk a nyomában. A következő szakaszon ő félreállt, de akkor meg az előttünk induló N-csoportos Subarunak akadt gondja, úgyhogy akkor meg két kilométert mögötte mentünk. Közben lecsúsztunk az árokba, az autó bal hátulját nekiütöttük egy fának, szóval voltak kalandjaink a gyér látási viszonyok miatt...” - mesélte Turán Frici, amiből kiderül, hogy ezt a versenyt sok mindennek lehetett nevezni, de könnyűnek egyáltalán nem. Erről azok tudnának még többet mesélni, akik a célhoz közel, egy-két szakasszal a vége előtt kényszerültek a pálya szélére. Szerencsére a mieinknek nem kellett emiatt aggódniuk, sőt a részidőkből az derül ki, hogy helyenként a Formula-1-es világbajnok Kimi Räikkönenhez képest öt tizeden belül tudtak autózni, amire Frici méltán lehet büszke.

„Harcosan és bátran tudtunk menni, annak köszönhető, hogy két nap alatt huszonkét helyet jöttünk előre az összetettben, s ami a legfontosabb: célba értünk. Az autó ugyan megtréfált minket – a hazai bajnokikon sohasem volt gond vele –, de ha nem számítjuk a tízperces büntetést, amit a szuperralizás miatt kaptunk, tisztességes eredmény születhetett volna. Összességében nagyon jó verseny volt, szépen helyt álltunk, s ahol lehetett, kihoztuk magunkból a maximumot. Nagyon élveztük a vb-szereplést, jó volt az összhang az autóban, Gabi szenzációsan diktálta az itinert és okosak is voltunk, nem foglalkoztunk vele, hogy az élmenők mennyire gyorsak, a saját tempónkat diktáltuk. De még így is, mindezek ellenére is életem első világbajnoki futama egyben életem legnehezebb raliversenye volt...”

A Rally de Portugal számokban:

- 78 induló
- 30 nemzet
- abszolút 23. helyezés
- 355,32 km gyorsasági szakasz
- 1223,07 km össz. táv


Köszönjük a Támogatóinknak!



Szerző: szabadban
Forrás: Just Creative

A cikk képei:

 


szabadban.hu hírlevél, legfrisebb
híreink hetente a postafiókodba!




 
   

Ugrás az oldal tetejére

Médiaajánlat | Irjon nekünk | Impresszum